Forums  ›  Gedichten  ›  Rouw en trieste gedichten

ik ben bang

2

Advertise here!!

Citeren04.06.20080 likes
nee ik zeg het verkeerd ( er zelf in trappen )
Het is dat we het zelf accepteren , we moeten wat harder worden , Nee is nee en ja is misschien nee .
We moeten de deur uit lopen met ons hoofd om hoog en zeggen tegen ons zelf wie zijn jullie dan allemaal wel niet ? ik ben ik en ik ben mooi van binnen en niemand kan mij iets maken pffff
zeg ik , lekker makkelijk voor een ander maar voor me zelf lukt het ook keer op keer weer niet.
Nou ja volgens mij begrijp je niets meer van mijn type werk zo hahahaha,
ik ga maar ff tukken xxxx
Citeren04.06.20080 likes
Ja ben ik weer
Ik ben een adhder , borderline trekken , en een hsper , maar ik lees altijd de eerste en de laatste regel en de rest ben ik al weer kwijt, heb het nog eens gelezen en nu blijf het hangen.
Ik heb dus alles van wat jij heb geschreven ook mee gemaakt , ik hang het niet aan de grote klok op internet maar ik kan er wel over praten .
Ik maak het al mee van af jongs af aan tot aan me 24e jaar , maar zoals jij om schrijft bang om nooit meer gelukkig te worden , ik ken dat , ik zeg ook altijd ik mag niet gelukkig worden volgens mij , maar in me achter hoofd weet ik gewoon dat ik niet gelukkig kan worden met een ander als ik niet gelukkig met me zelf kan zijn.
Ik zorg graag voor anderen , probeer altijd een ieder uit de **** te helpen maar nu heb ik gezegt oke , dikke neus maar nu ik !
de deur blijft dicht , wordt gelukkig met je zelf cis , laat de problemen van een ander buiten je deur want je heb zelf genoeg meegemaakt, verleden een plekje geven oei kan ik niet , mee leren leven zal ook nooit meer gaan , maar je moet verder hoe moeilijk het ook is want anders wordt je noot gelukkig .
Citeren05.06.20080 likes
Hoi Cissie en Kirsten,

Heel herkenbaar voor mij, alsof het over mijn eigen leven ging, want ik kan zeggen dat na vele jaren therapie en vechten ik er nu eindelijk bovenop ben gekomen.
Het verleden een plekje geven komt pas na jaren, dat geldt ook voor het ermee leren leven, heel moeilijk allemaal, maar hoe meer je accepteerd dat het gebeurd is en dat je gaat kijken naar het hier en nu en het verleden achter je kan laten (ondanks de restverschijnselen die je eraan overhoud), merk je na verloop van tijd dat je door deze gebeurtenissen erg sterk geworden bent.
Want door tegenslagen groei je en wordt je sterk, ook al zie je dat vaak niet op het moment als je er middenin zit.
Het lijkt misschien dat ik er nu makkelijk over praat, maar ik heb dit allemaal ook meegemaakt en heb ook voor mijn leven moeten vechten, maar ik ben sterk nu en het gaat eindelijk goed met me.
Ik mag trots zijn op mezelf en jullie mogen ook trots zijn op jullie zelf.
Geeft toe dat het niet altijd even makkelijk is en dat zinnen zoals "kop op en je bent sterk en de zon gaat voor je schijnen"je op mindere dagen niet helpen, eerder heb je meer aan een luisterend oor en een arm om je heen.

Ik wens jullie beiden heel veel sterkte toe en heel veel liefde, steun en troost.

Groetjes en liefs van minny62.
Citeren05.06.20080 likes
hoi minny
bedankt voor je reactie , idd het is er voor vechten tot je er bij neer valt en ooit komt het goed maar wanneer is de vraag ;)
maar de eerste stap is altijd wordt gelukkig met je zelf dan pas kun je gelukkig met een ander worden .
Nou oei hoe wordt je gelukkig met je zelf ?
als je een minderwaardigheids complex heb , zoals de meeste vrouwen , het is nooit niet goed , ook al krijg je nooit geen klachten toch is er wel weer iets mis , heb ook een heel verleden , incest , verkrachting , drugs , drank etc etc .
en ben zeker trots op me zelf en waarom ? ben er zelf uit gekomen , moest het wel zelf doen want een ander kan het niet voor je doen.
wilde graag kinderen maar niet in die situatie .
kocht een hond moest er tenslotte ook voor zorgen en ben 18 jaar geleden in 1 keer met alles gestopt.
was 12 jaar en kreeg last van voor gevoelens , heb altijd gezegt ik wordt niet ouder dan 30, vlak na me dertigste kregen we te horen dat ik lever kanker had , had een gezwel van 12 en halve cm op me lever , de dokter vond dat we genoeg tijd met elkaar moesten door gaan brengen , dus ik dacht ik ga dood .
2 maanden er na zouden we gaan trouwen , heb mijn man toendertijd gevraagt of hij die 90.000 gulden wel waardt vond voor die laatste periode , hij zei maakt niks uit , dit is jouw droom wens in de kuip trouwen dus punt uit.
liet me januarie 2003 opereren , operatie duurde ruim 4 uur , maar ik kwam bij uit de narcose
En ik leef nog
Ik zag alles weer in kleur , dacht yessss altijd was alles zo somber en negatief , kreeg vorigjaar september een schop onder me kont , dacht ach kom er wel en storte in elkaar , dacht wordt nooit meer gelukkig , nee idd keer op keer gaat het fout , maar ben toch wel blij dat ik er ben ondanks alle tegen slagen .

zo pfffff niets voor mij dit maar goed is ook wel weer lekker om ff van je af te kunnen typen
Citeren05.06.20080 likes
oh kan iemand mijn verhalen wissen hahahaha , jeetje pffff

Advertise here!!

Citeren05.06.20080 likes
haha cissie, niks wissen, je secht heel veel in je tekstjes!

en thanks die daarop reageerden!

als ik buiten ben loop ik met opgeheven hooft en schouders recht ik straal dan zelfverzekerd uit, dat ben ik niet maar het beschermd jeself wel!

ik zit wel in een greop met therapie( vind dit fijner dan induvewel mer ik) en idd je hoort elke dag herkenbare verhalen, en dan heeft de een weer zelfmoordproberen te plegen dan was de ander weer opgenomen, dan heeft de ander zich bewusteloos gedronken enz.
ik kijk hier niet meer van op! ik ben dan wel 19 maar verbaas me bijna nergens meer over! daar ben ik wel blij mee en ben ik sterker door geworden!

toen ik voige jaar wer dopgenomen werd ik opgenomen als een meisje van 18 en kwam ik er 9 weken later uit als een 18 jarige vrouw!

kuss enknuff en veel sterkte jullie ook!

liefs, kirsten
Citeren05.06.20080 likes
Je bent idd nog erg jong meid , ja ik zeg er wel veel in maar goed ik ben slecht in me nederlands schrijven hahahahaha.
Maar daarom wil ik dus niet in een groep je komt tenslotte voor je eigen problemen en niet voor die van een ander.
Ik ben een persoontje die altijd andere mensen helpt en me zelf vergeet waardoor de mens altijd roept jeetje zeg knap hoor dat je het allemaal red blehhhhh , je bent zo,n sterke vrouw , blehhhh wordt er dood ziek van eerlijk gezegt en idd van binnen doet het pijn en een hoop verdriet maar aan de buiten kant moeten we wel laten zien dat we sterk zijn .
want mensen zijn gemene wezens en als ze merken dat je te veel mee maakt of heb gemaakt wordt je alleen maar dieper in de grond getrapt.
Heb zelf geen familie meer , me moeder heb ik geen contact mee en me vader al helemaal niet, heb nu alleen nog me kids , maar goed die wonen dalijk ook niet meer thuis en dan ben ik echt alleen .
Maar moet me poot stijf houden brrr
Maar goed gaat verhuizen en heb daar mensen wonen die wel om me geven , heb ik nog nooit mee gemaakt zo veel mensen die zo maar bij je alngs komen als ik daar ben of me uit nodigen .
Heerlijk , hoef geen duer plat lopers te hebben hoor maar af en toe iemand die naar je om kijkt is toch wel heerlijk.
Kop op wijffie je bent nog zo vreselijk jong.
Heb nog veel meer mee gemaakt hoor op jouw leeftijd maar goed is niet iets voor op het net ,
Ik weet wel dat ik me zelf nu een schouder klopje durf te geven en durf te zeggen zo daar en daar ben ik wel zelf uit gekomen , dat is stap 1 in iedergeval geweest
2

Adverteer hier