Forums  ›  Gedichten  ›  Positieve gedachten

het leven KAN zo simpel zijn!!!!

Advertise here!!

Citeren08.12.20100 likes
De week is weer begonnen.
Overal om me heen voel ik de snelheid en spanning van mensen die racen om weer en hele week te "moeten"in plaats van te "mogen"
Wat voel ik mij bevoorrecht, mij te bevinden in een situatie van "mogen zijn"en wat heb ik te doen met al die mensen, die deze vrijheid missen en zich gedwongen voelen in een situatie die zij vanuit het zielenbestaan niet willen.
Mensen die vast zitten in het ritme van elke dag, in de greep van de angst.
Het gevoel geen keus te hebben en noodgedwongen mee te varen in die stroom van negativiteit.
De voortdurende dwang van een een maatschappij die aangeeft dat je moet, om te kunnen overleven.
En dat, terwijl je, als je naar de essentie kijkt van wat je werkelijk nodig hebt, alles al aanwezig is. Vraag je toch eens af lieve mensen, wat de werkelijke waarde van het leven is, en wat je nu eigenlijk nodig hebt om te leven in vrijheid en geluk.
Hoe afhankelijk zijn we geworden van geld en van wat dat geld voor ons doet.
Het maakt ons diep ongelukkig, want zonder het geld kunnen we niet bestaan.....of wel.
Wat houden we eigenlijk in stand door ons zo afhankelijk op te stellen.

Afhankelijkheid en negativiteit.
Is het niet een kwestie van een knop omzetten, en ons realiseren dat de werkelijke waarde van ons bestaan het leven zelf is.
Het is een lange weg om ieder te laten zien dat alles al is in dit leven, dat de natuur ons geeft wat we nodig hebben.
De lucht geeft ons de essentie, de zuurstof. De zon geeft ons warmte en en ritme.
Het water geeft ons reinheid en aanvulling van onze eigen waterhuishouding.
De natuur geeft ons de voeding voor ons voertuig (het lichaam).
Ons lichaam geeft ons de mogelijkheid tot denken, tot bewegen en tot handelen.
In essentie is dus alles al aanwezig, maar wij hebben ons afhankelijk gemaakt van een dak boven ons hoofd, voeding uit de supermarkt, een auto voor de deur om onszelf te kunnen vervoeren, alle luxe die we ons denken te moeten veroorloven, met de idee, dat we zonder al die materie niet kunnen overleven.

Lieve mens, ik roep jullie allen op, na te gaan denken over de werkelijke waarden van jullie bestaan. Niet om alle materie te ontkennen of te negeren, maar wel om er over na te denken of het echt allemaal nodig is.
Het is een transformatieproces, dat er voor gaat zorgen dat je ziel wakker wordt en gaat herkennen waar je vandaan komt, waar je heengaat, en vooral ..waar je nu bent.
Dit moment. het hier en nu, waarin je het zaad plant voor een andere manier van denken, een nieuwe manier van leven.
Realiseer je in welk een overvloed je leeft, en wees dankbaar voor het inzicht dat je daardoor zult ontvangen.
Anders denken zal anders leven geven, waarin je zult beseffen dat de greep van de angst de grootste illusie is die je jezelf kunt voorspiegelen.
Laat los die angst en begin vandaag met leven.
Het nu is alles wat er is. Sta even stil bij het moment, het nu, en vraag je af, wat heb ik nu op dit moment nodig om die innerlijke rust te ervaren.
Is dat de stilte, de rust en de harmonie van het leven zelf?
Of is het de hectiek, het lawaai, en de disharmonie waarin je je bevindt?
Sta ieder moment even stil bij het moment, en vraag je die dingen af.
Je zult zien dat je denken zich gaat verplaatsen naar een ander level en dat zich de werkelijke waarde van het leven aan je zal openbaren.
Een mooie week en weekend toegewenst, met veel inzicht en harmonie.
Citeren08.12.20100 likes
http://w-u-c.hyves.nl/blog/39275070/essentie_van_l even/OBlQ/

Citeren08.12.20100 likes
je hoeft het nie dubbel op te zetten elix hahahaha
Citeren09.12.20100 likes
Wat mij omtrent hier boven beschreven irriteerd is dat men het zo mooi ''kan'' beschrijven..maar het ook nog ''beleven'' das een andere zaak...
Het leven is NIET zo zeer hetgeen je beschrijft maar hetgeen je er van maakt of van maken wilt.
Werkelijke waarden van het leven bepaal je als mens zelf en voor ieder mens zijn die waarden nu net anders.
Niet alles is mooi en harmoniues....het is alsof ik iets lees dat niet werkelijk is.
Een zaak beschrijven vanuit een standpunt waar jij je bevind is één ding, er zijn nu eenmaal verplichtingen in het leven en er zijn nu éénmaal dingen die je als mens in de maatschappij MOET doen om er te geraken..
Het leven door een roze bril zien is één ding, maar dan moet je en roze bril hebben...
Harde realiteit is (and i Quote!)...Leven is overleven, vallen en opstaan..leren en beleven...
Een sprookjesboek open gooien en er de mooie regels van tussen halen kan iedereen...

Laat het me zo stellen...
Leef zoals je zelf wilt...maar leef goed!

Grtz
C.
Citeren09.12.20100 likes
Lol Buck....zet het er ook niet dubbel neer....

Vroeger toen ik op school zat en ik gebruikte teksten van andere mensen voor mijn verslagen, vermelde ik altijd de bron erbij, deed niet alsof ik dat zelf geschreven had...

Cool C peace

Adverteer hier