Citeren17.08.20120 likes
Voor gothic liefhebbers whaaaaaaaaahahahaha
mijn playlist:
En ja ik spoor nog steeds nie whaaaaahahahaha
mijn playlist:
En ja ik spoor nog steeds nie whaaaaahahahaha
Advertise here!! |
Citeren17.08.20120 likes Voor gothic liefhebbers whaaaaaaaaahahahaha
mijn playlist: En ja ik spoor nog steeds nie whaaaaahahahaha |
Citeren19.08.20120 likes Mijn mening over Gothic? In ieder geval dat het NIET is wat anderen je voorschrijven! De overeenkomst met punk (de scene waar ik zo'n 15 jaar in rondgehangen heb) is: "Doe wat je wil..." Maar waar punk het aanvult met "...op iedere wijze waar jij zin in hebt." lijkt gothic zich inderdaad meer te richten op "...maar schaadt daarbij een ander niet".
Lijkt, want het grote probleem is alleen dat -zoals in iedere (sub)cultuur- er een heleboel mensen zijn die proberen je op te leggen hoeveel je zelf mag doen. Je hebt rekkelijken en preciezen, avant-gardisten en meelopers, enzovoorts. De puristen noemen alles wat niet in hun straatje past meelopers en kijken vaak neer op de nieuwkomers, die echter nooit aan hun norm kunnen voldoen. Wat zegt dat nu over gothic? Alles en niets! Het hangt er vanaf wat je onder gothic verstaat. Voor mij is gothic niets anders dat een levenshouding die net als de punk een grote mate van individuele anarchistische vrijheid geeft. JIJ bepaalt de regels in jouw leven, binnen de grenzen die er door jouw omgeving gegeven worden. Het grote verschil met punk is dat punk het anarchisme van de straat is, rauw, agressief, redelijk destructief, sterk links-politiek gericht, en gothic zich meer richt op het "intellectuele" anarchisme (oei!); ietwat decadent, filosofisch, romantisch en spritueel. Gothic is naar mijn gevoel een stroming die naast het normale ook het afwijkende accepteerd en zelfs omarmd, die zich niet blindstaart op het positieve, maar ook flirt met het negatieve, het duistere. Het enige wat mij stoort is de eeuwige discussie: "hoor je er bij of niet, is dit het pure of is het meeloperij?" Ben ik gothic, ben jij gothic? Who cares! Ik luister naar gothic bands maar ook naar punk, klassiek, oude disco, metal en nederlandstalig artiesten, hou van kunstenaars als Giger en Bosch maar hou ook van Keith Haring en Escher, kleed mij in een samenraapsel van dumpkleding, V&D-overhemden en merchendise-shirts, ben geobsedeerd door monotheïstische religies maar ben asatru-aanhanger, ik heb zwartgeverfd haar en kleed mij alleen in zwarte kleding. Ben ik gothic? Ik denk dat als je werkelijk deel uitmaakt van de gothic-gemeenschap dit een vraag is die je jezelf nu juist NIET moet stellen. Ik ben in mijn leven (ik ben nu 43) al uitgemaakt voor linkse radicaal, fascist, racist, depressieveling, nazi, langharig werkschuw tuig (ja, werkelijk!), metal, vieze punker, vleermuis en bedenk het maar. Het boeit me niet. Ik ben wie ik ben: punk, gothic, metal,afhankelijk van het moment en mijn stemming. Als anderen menen een stempel op iets of iemand te zetten, laat ze dan maar lekker... En voor alle mensen die de gothic-scene inrollen (en zeker als ze jong zijn): het maakt niet uit hoe je je gedraagt, hoe je je kleedt en naar welke muziek je luistert: er wordt ALTIJD over je geluld en er wordt ALTIJD kritiek geleverd. Zolang jij je maar prettig voelt met wat je doet en hoe je het doet en anderen in hun waarde laat mag en kan je jezelf noemen wat je wil. OK mensen, sorry voor deze lap tekst, maar het moest er even uit. Leef je leven en haal alles er uit wat er in zit... |
Citeren19.08.20120 likes ![]() |
Citeren05.05.20130 likes Gothic is een levensstijl. Niet, zoals velen denken, een modetrend.
Op bepaalde manieren leven en denken ze anders dan de gemiddelde mens. Goths zijn mensen die leven vanuit hun gevoel. Ze nemen beide positieve en negatieve dingen daardoor sterker waar. Een van de belangrijkste dingen voor een goth is het creëren van dingen, bijvoorbeeld muziek, kunst, poëzie en verhalen. Ze filosoferen ook veel. Dat ik deze voorbeelden opnoem wil niet zeggen dat ze al de dingen doen want niet iedereen is goed in elk van die dingen. Ik hou bijvoorbeeld heel erg van muziek en kunst maken en verhalen schrijven, maar ik kan niet goed dichten. Anderen hebben dat misschien weer juist andersom. Vaak worden hun creatieve uitingen door anderen gezien als donker, raar of shockerend. Soms is het dat wel, maar vaak is het gewoon zo diepzinnig dat ze het niet begrijpen en daardoor vinden ze het zo raar. Hun creatieve drang komt onder andere door het hele sensuele personen zijn. Dat wil zeggen dat ze goed het bestaan van kleur, geur, geluid, smaak, en textuur beseffen en daar graag optimaal gebruik van maken. Hun creativiteit komt ook tot uiting bij het oplossen van problemen. De meeste goths zullen niet iets afwijzen omdat ze het niet kennen of begrijpen en zullen het probleem juistproberen op te lossen, op hun eigen manier. Gothic draait ook veel om respect. Je moet principes hebben, willen nadenken over jezelf, en ook anderen respecteren. Ze zullen daarom ook niet snel iemand beoordelen op zijn uiterlijk, geloof, geaardheid of wat dan ook. Helaas krijgen ze van "gewone" mensen dat respect vaak niet terug. Een goth lijkt vaak nogal teruggetrokken. Een beetje van de wereld zelfs. Dit kan komen doordat ze zoveel nadenken. Ze hebben ook vaak de behoefte om alleen te zijn. Niet alleen omdat ze zoveel hebben om over na te denken, of omdat ze zichzelf makkelijk kunnen vermaken dankzij hun creativiteit, maar ook omdat mensen die er anders uitzien, of anders doen of denken vaak niet geaccepteerd worden door de onwetende buitenwereld. Dan is het gewoon lekker om alleen te zijn. Dit alles wil niet zeggen dat ze niet sociaal zijn, egoïstisch zijn, geen vrienden hebben, of alleen om willen gaan mensen van hun eigen soort. Het komt juist vaker voor dat ze door anderen buitengesloten of genegeerd worden dan dat ze een ander afwijzen. Je zou gothic dus kunnen zien als een gevoelsmatige, artistieke levensstijl. Grtjes Buck ![]() |
Advertise here!! |
Citeren01.09.20130 likes |
Citeren01.09.20130 likes mag ik hier ook mijn leven als non beschrijven ook erg interessant om te lezen ![]() |
Citeren01.09.20130 likes Zolang je er foto's bij plaatst wel ![]() |