Forums  ›  Gedichten  ›  Positieve gedachten

Wat is MIJN waarheid ?????

Advertise here!!

Citeren26.10.20100 likes
Ik hoor mensen zeggen , dat is mijn waarheid. Even voor de goeie orde, mijn waarheid bestaat niet!!! Met alle respect voor ieders beleving en gevoel/gedachten, de zogenaamde "mijn waarheid" is niet meer dan een persoonlijke interpretatie!!! Waarheid = Waarheid en staat vast en niet onderhevig aan verandering. Welk nut heeft het dan überhaupt van Waarheid te spreken. Mening/interpretaties/oordeel, 1 pot nat, zijn wel onderhevig aan veranderingen. Zelfs de kleinste gebeurtenis kan een mening in een vingerknip veranderen. In die zin snap ik ook niet dat we onze persoonlijke interpretaties/mening , zó serieus nemen en ons in een strijd om een eventueel gelijk daaromtrent verwikkelen. Morgen kan je plotsklaps een nieuwe mening zijn toebedeeld. Misschien dat we zo gretig zijn met onze meningen te verdedigen omdat het woordje VRIJHEID in vrijheid van meningsuiting ons ALLER zó heerlijk in de oren klinkt. Maar elkaar om de oren slaan met meningen, strijdend om gelijk duidt niet op VRIJHEID maar op angst ongelijk te hebben of te krijgen maw angst om "iets" te verliezen??? Hoeveel GELIJK kun je überhaupt hebben in je ééntje of je kleine groepje???
Vrijheid van meningsuiting is een prachtige manipulatie van bovenaf. Zij weten natuurlijk dat we er met zijn allen induiken, want de angstigen hunkeren naar VRIJHEID. Gevangen in een illusie van kleinheid. Alle onrecht die bestaat is afhankelijk van angst. Vlak de dagelijkse bezorgheden niet uit, zij zijn gewoon van angst afkomstig en nog altijd het tegengestelde van LIEFDE want zij luistert enkel naar Vertrouwen.
Bezorgdheden oftewel angst maakt ONS afwezig in hét NU en dat is nou net de enige tijd die ÉCHT bestaat!!! Bezorgdheden spelen zich af in toen of wat nog moet komen, acceptgirootje hier of daar, wat allemaal nog moet of had gemoeten blabla de O ZO normale kost van de gemiddelde Lieve mens. Totaal niet bewust van hoe GOED het NU bijna ALTIJD eigenlijk IS. Met zure afwezige gehaaste gezichten nog ff snel boodschappen doen, vergeten we dat we elkaar LIEFDEVOL kunnen groeten en toelachen. Dat we daarmee héél SIMPEL elkaars dag kunnen MAKEN en elkaar eindelijk BELANGRIJK maken.
1 ding hebben WE allemaal met elkaar gemeen(van Lief hè , waarin WE dus allen GELIJK zijn. Dat IS WAARHEID want dát staat vast!!! Iedereen WILT LIEFDE&VREDE (al is het maar voor zijn miezerige zelfje)(en al weten we niet allemaal wat daarvoor nodig is of wat het precies is) IEDEREEN WILT HÉT!!! Das ONZE Grote GELIJKmaker en dat kún je Vertrouwen bij iedereen die je tegenkomt, van hufter tot heilige boon.
Heb Uw naaste Lief en dus zelfs Uw illusionaire vijand, geef hen Uw gulle Lach en maak elkaars dag!!! U krijgt vast een Lach terug en zo niet weet dan dat de persoon in kwestie die dag een aantal keren aan U denkt en vast met enigszins zijn/haar verbazing dat ie die verkreeg zonder voorwaarden, net als de LIEFDE zelf. LIEFDE = onvoorwaardelijk en voorwaarden getuigen van angst en een relatie met uw eigen gedachten/interpretaties als zijnde een waarheidje oftewel éénzijdige relaties oftewel van communicatie verstoken, tja dan wordt vrijheid van menings uiting erg aantrekkelijk en duiken we in de strijd en das precies waar ze ons hebben willen om machteloze "macht" voort te kunnen blijven zetten/slavernij!!!

Grote Groet en héél véél LIEFDE voor al mijn Lieve vrienden, die het allemaal in principe goed bedoelen met hun persoonlijke interpretaties vanuit hun aangeleerde info/verleden/bagage, in elkaars schoenen met die exacte info van elkaar is ieders mening/oordeel/interpretatie begrijpelijk en de strijd voorbij.
Citeren26.10.20100 likes
lief broertje ik begrijp weer precies wat je bedoeld en je schrijft het weer zo mooi het is alleen zo jammer dat de wereld er nooit uit zal zien zoals jij hem bedoeld
maar het is zo dat de wereld verbeteren absoluut begint bij jezelf en dan heeft denken doe maar niet want hij /zij doet het ook niet geen enkele zin en toch neigen we daar vaak na
ik blijf leven zoals ik de laatste tijd heb geleerd te leven en ik weet ook hoe het is om de andere kant van de medaille mee te maken
neem dingen zoals ze komen en laat maar en als vaak achterwegen

kuss je zusje
Citeren27.10.20100 likes
We nemen onze persoonlijke interpretaties en meningen zo serieus, omdat het ons houvast is in deze wereld. Persoonlijke waarheden bestaan, omdat met er in geloofd en er naar leeft. Om diezelfde reden bestaat God ook.Die waarheden zijn op feiten gebaseerd, maar inderdaad door mensen geinterpreteerd. Dat vormt ons allemaal en is een deel van wat ons als mensen verschillend maakt.

Je relaas over vriendelijk doen op straat, doet me denken aan het GroenLinks plan voor groetzones in steden, waar je elkaar verplicht moest groeten. Het is een vorm van idealistisch denken die me aanspreekt, maar tegelijk ook ver afligt van de realiteit.

Ik ben blij met de persoonlijke interpraties en eigen waarheden. Het leidt tot onderscheid tussen mensen en geeft kleur aan een samenleving. Bovendien zorgt het er voor dat je verwantschap kan voelen met mensen die bij je passen en afstand naar mensen die dat niet doen. Het maakt zaken als vriendschap en liefde meer waardevol, omdat twee personen, met alles wat hen beïmvloed er voor kiezen om samen een deel van het leven door te brengen.

Volgens mij vind je geluk, als je de wereld accepteert zoals die is. Daarvoor hoef je het niet met alles eens te zijn, maar je moet wel accepteren dat bepaalde zaken buiten je comfortzone zullen vallen. Bovendien zul je het met heel veel mensen niet eens zijn. Vrijheid geeft je de optie om dat uit te spreken, om te stemmen op mensen die jouw belangen vertegenwoordigen en om actie te ondernemen, binnen de regels van de samenleving.
Vrijheid is daarom een belangrijk iets. Kijk naar landen waar ze het niet hebben en wat de gevolgen zijn voor mensen wiens waarheid niet aansluit bij het door het merendeel geaccepteerde plaatje er van.

Niet ieder mens wil hetzelfde, we zijn geen robots. Niet iedereen wil wereldvrede en liefde. Er zijn tal van andere belangen die door een minderheid met invloed veel hoger worden ingeschaald.

Als een ideale wereld van ons zou vragen om dat wat ons menselijk maakt uit te schakelen, zie ik het ideale er niet van in.
Citeren16.04.20110 likes
Ja ja ik ben nog niet UITGESCHREVEN !!!!

Met mijn recentelijke blootlegging van een aantal mechanismes van de MATRIX, heb ik – en daar ben ik erg dankbaar om -, heel veel mensen mogen bereiken. De hele beweging van de werkelijkheid is er één – al lijkt het met Alphen aan den Rijn, de ramp in Japan en de toestanden in het Midden-Oosten wel eens anders -, die een beweging maakt naar het positieve. Alleen moet je daar dan wel even op letten. En dat zul je zelf moeten doen, omdat er niemand is die je daarbij kan helpen. Wat overigens ook helemaal niet hoeft, want alles wat je nodig hebt, heb je – hoewel je het waarschijnlijk zoals velen vergeten bent -, diep van binnen al in je. Het is een kwestie van luisteren – bijvoorbeeld middels meditatie -, naar die innerlijke stem, intuïtie, hogere zelf of hoe je het ook noemen wilt.

Die innerlijke stem, intuïtie, hogere zelf die je nooit voorliegt, die je altijd – of je het nu wilt horen of niet -, de waarheid spreekt. De innerlijke stem, intuïtie, hogere zelf die doordat ze voorbij tijd en ruimte bestaat, niets te maken heeft met verleden of toekomst. Die zich bezighoudt met het NU, terwijl jouw persoonlijkheid waarschijnlijk vooral het verleden en de toekomst omarmt. Waarbij het helaas vaak een kwestie is van 'blijven hangen in het verleden' en 'druk maken over de toekomst' Waarbij je vooral wat betreft dat laatste volop wordt meegeholpen.

Iemand stelde op twitter de vraag: "Waarom noemt de media wat in Alphen aan de Rijn is gebeurd een ramp? Japan, Tjernobyl , de tsunami in Indonesië, dat zijn rampen". Het antwoord is even schokkend als simpel. Allereerst is er de methode van afleiding van deze werkelijke rampen (in dit geval Japan), door vertroebeling van trefwoorden op Internet. Ten tweede en dat is waarschijnlijk de hoofdreden, levert de zoekterm "ramp" je over het algemeen ook een stuk meer bezoekers op en als je daarvan dan financieel afhankelijk bet, is dat mooi meegenomen.

Aan de andere kant kun je er natuurlijk ook voor kiezen niet in deze angst-hype – wat wijst op de laatste stuiptrekkingen van de oude wereld -, mee te gaan en in je omgeving en daarbuiten – vrijblijvend en zonder daarbij opdringerig te zijn -, blijheid en moed uit te stralen. Niet geveinsd, maar oprecht, omdat jij weet dat er na al deze ellende iets prachtigs te wachten staat. Tenminste als je er mee bezig gaat en er oog voor krijgt. Want ondanks alle ellende, kommer en kwel, rampen en andere niet zo fijne zaken, is het leven natuurlijk niet per definitie slecht. Tenminste als je jezelf de tijd gunt om ook naar de mooie dingen te kijken en je niet alleen vastzet in negativiteit.

Mocht je hier nu mee bezig zijn en het lukt niet. Zoek voor jezelf, één van deze dagen eens een moment uit dat je helemaal voor jezelf kunt gebruiken. Bijvoorbeeld als de kinderen op bed liggen of op school zijn. En als je niet één, twee, drie een moment vindt, creëer er dan één. Als het experiment je niet bevalt, kun je het bij deze ene keer laten, maar als je het niet doet, zul je ook nooit weten wat - en of -, deze momenten van stilte voor jou iets opleveren. Overigens zou je het eigenlijk wel vaker dan één keer moeten proberen, als ik mijn eigen ervaringen bekijk.

Wat ik nu ga beschrijven is het proces waar ik zelf vaak gebruik van maak. Dit is allemaal gebaseerd op mijn eigen ervaringen en ik claim daarbij niet dat, dit "een goede" methode is. Wel is het zo, dat ik persoonlijk niet zo geloof in de meditatie goeroes, die je precies vertellen hoe je "moet" mediteren. Helaas lijkt dat ook weer een gevalletje van "denken verlicht te zijn, maar in werkelijkheid gebonden zijn aan allerlei kaders en regels", terwijl een ieder die er iets van weet zal moeten erkennen dat 'vrije wil' in het kosmische systeem toch wel één van de basis uitgangspunten is. In mijn optiek is er dus geen juiste manier van mediteren, het maken van jouw STAP uit de MATRIX, het ascensie proces, et cetera en legt één ieder die beweert van wel, jou – bewust of onbewust -, beperkingen op, waarmee jouw vrije wil onrecht wordt aangedaan en zij – waarschijnlijk zonder het te beseffen -, een flinke portie karma opbouwen.

In alle gevallen van zelfontplooiing, ontwaken en ascensie, ben jij degene die het werk doet en niemand anders. Mensen kunnen je er eventueel bij helpen – en als dat zo is , mag je daar dankbaar voor zijn -, maar uiteindelijk ben jij het die het werk doet. Jouw veranderingen komen – al treedt er iemand op als katalysator -, vanuit jezelf en bestaat uit weinig meer dan het "een gehoor geven" aan je innerlijke stem, intuïtie, hogere zelf of hoe je het ook noemen wilt. Iemand die anders beweert, namelijk dat hij/zij verantwoordelijk is voor jouw veranderingen, is uit op macht over jou in plaats van dat hij/zij daadwerkelijk hulp biedt.

Jij bent het die door je gedachtes en door dat wat je uitstraalt, de medeschepper bent van je omgeving en het grotere geheel. Door met jouw licht en liefde bij te dragen aan het collectieve bewustzijn, maak je de wereld telkens weer een stukje mooier, eerlijker en zuiverder. Jij bent het die – in tegenstelling tot wat je hebt geleerd, "dat je in je eentje niets kunt veranderen" -, hierop als individu invloed heeft. Jouw positieve instelling heeft zijn uitwerking op anderen. Je doet dit onder andere door te geven, zonder er wat voor terug te verwachten. Puur gebaseerd op jouw eigen liefdevolle intenties.

Wees eerlijk. Wat is er mooier dan de glimlach van iemand, die blij is al je hem op straat begroet? Wat is er mooier dan een mens die het moeilijk heeft, als mens en vanuit je hart te helpen, ook al weet je dat die ander dat nooit terug zou doen? Wees blij. Als je goed kijkt zie je dat de zon schijnt. Ook wanneer het pijpenstelen regent! Jij bepaald jouw werkelijkheid. Jouw intenties, waarnemingen en liefde heeft veel meer kracht dan dat je in onze maatschappij wordt geleerd.

Nu terug naar het proces. Als je, je moment hebt gevonden, zorg er dan voor dat je niet wordt afgeleid. Zoek daarom – dat moet natuurlijk niet, maar is wel handig -, een rustige plek waar je niet door de dagelijkse dingen – telefoon, email, etc. -, wordt gestoord. Ga nu rustig zitten of liggen en ontspan. Let met al je aandacht op je ademhaling. Voel de energie die je inademt en geef je over aan de stilte. Gedachtes die opkomen laat je gaan. Het geroezemoes zal verstillen en – misschien wel voor het eerst in je leven -, hoor je de stem van je hogere zelf, intuïtie.

Als het de eerste keer niet lukt, doe het dan nog eens en nog eens. Uiteindelijk hoor jij ook je innerlijke stem en zul je weten dat het niet "goed komt", maar als je goed luistert weet je dat "het goed is!"

De nieuwe wereld vol liefde en licht? Dat ben jij!

Auteur: Vreemde Vogel : Bucketlake

Adverteer hier