Forums  ›  Vraag & Antwoord  ›  Suggesties/opmerkingen

Time-out Procedure

1

Advertise here!!

Citeren09.07.20070 likes
Aloha kletsenpuntcommers!

Eigenlijk is dit bericht vooral gericht aan de moderators, maar een ieder staat vrij het te lezen. Ik heb namelijk een suggestie, waarvan ik bijna zeker weet dat het de chat ten goede komt! Mits het uitgevoerd wordt natuurlijk. Nu zijn jullie vast nieuwsgierig wat die suggestie dan inhoudt. Lees goed!

Zoals waarschijnlijk bij jullie allen bekend is, verlaat een chatter na een time-out van tien minuten (dwz: tien minuten niets typen) de chat. Ik begrijp de gedachtegang hierachter wel: het is niet de bedoeling dat de chat bomvol wordt, terwijl maar twee à drie chatters de scroll gebruiken (of misschien wel vervuilen, dat laat ik uit veiligheidsoverwegingen maar in het midden). Tien minuten is echter heel erg kort! Voorbij voordat je het weet dus. Naar mijn mening moet de time-out procedure verlengd worden. Niet alleen omdat je op dit moment na één telefoontje al uit de chat geknald bent, maar ook omdat de chat (na een langere time-out procedure) optisch drukker lijkt, wat meer chatters in de hand werkt. Want, je weet zelf ook, hoe drukker de chatroom, hoe meer mensen blijven hangen, hoe meer tekst er op scroll verschijnt, hoe meer mensen er weer langer blijven, etc. Een vicieuze cirkel in positieve zin. Enkelen van jullie gaven als bezwaar dat je alleen op de chat ingelogd mag zijn als je ook daadwerkelijk meetypt, omdat het anders 'stil zou vallen'. Dat is absoluut niet waar; er blijven namelijk evenveel wel-typende chatters over. En uiteindelijk zelfs meer, zoals hierboven beschreven. Nog even in het kort mijn twee argumenten op een rij, speciaal voor de chatters onder ons die moeite hebben met tekstverklaren:

-Een langere time-out procedure voorkomt dat een chatter die tien minuutjes afgeleid is (bijvoorbeeld door een telefoontje, de deurbel, een plotseling alarm dat afgaat, etc.) meteen uit de chatroom gegooid wordt. Bovendien is het niet mogelijk om gewoon een poosje mee te lezen zonder puntjes te zetten. Enne, die puntjes.. zijn die niet juist heel irritant?
-Een langere time-out procedure zorgt voor meer chatters in de chatroom, wat binnenkomers enthousiaster maakt. Zij worden geprikkeld langer te blijven, waardoor het nog drukker wordt, eveneens op scroll.
Oh ja, voor de duidelijkheid: ik wil dus níet dat de time-out procedure in zijn geheel verdwijnt, maar dat deze verlengt wordt tot 20 à 30 minuten. Dat lijkt mij een acceptabele tijd. Hoe denken jullie erover? Geef gerust je mening!

Groetjes!
Citeren09.07.20070 likes
hey Jip

ik vindt het kei leuk dat je meedenkt
daar is al meer over te doen geweest , en je hebt gelijk een telefoontje enz ,zo hier ook mijn dochertje helpen maar het gekke is altijd maar 2 min of zo maar ben dan ook moderator, als ik gewoon als lid kom zit ik daar niet mee, maar ja voor de andere chaters
en ook punten zoals je zegt is irritant !
maar 20 a30min is wel hel veel want eerst was het 15 min en nu 10 min, maar mss heb je wel geliijk , ik weet niet hoe het is met 20 a 30 min maar Jip dankje voor je bericht zullen vast meer reatie,s komen

gr wonderfull
Citeren09.07.20070 likes
moet wel rekening houden dat dit wel wat lang zal worden 20 minuten we hebben al 15 minuten gehad en dat was al lang zie het bezwaar niet als je weg valt omdat je niets hebt gezegd kan je toch weer opnieuw inloggen

groeten visser
Citeren09.07.20070 likes
Je mist dan wel een stukje scroll. Misschien volgde je eerst het onderwerp wel maar werd je onderbroken, en kun je daarna niet verder lezen...

Ben blij dat je blij bent dat ik meedenk wonder : )

En 15 minuten zou inderdaad al een stuk beter zijn!
Citeren10.07.20070 likes
Ik denk dat je meer moet kijken dat als het druk is kan het ook nog zo zijn dat de chat vol is die grens licht bij 20 als er dan een aantal aan de telefoon zitten en niet mee doen betekend dat op dat moment dat er andere wel pratende chatters niet op kunnen dus lijkt mijn die 10 min wel redelijk groeten Rene

Advertise here!!

Citeren10.07.20070 likes
Hoe vaak gebeurt het nou dat er 20 chatters zijn?
Citeren10.07.20070 likes
We hopen dar dit in de toekomst B.V na de zomer vaker gaat gebeuren .Dat is zeker een streven van kletsen.com

Groeten Rene
Citeren10.07.20070 likes
hallo jip

je bericht is erg duiderlijk en denk dat het ook wel mag verlengen zodat er meer chatters blijven hangen en motiveren om langer te blijven en lekekr chatten..
Rick
Citeren11.07.20070 likes
Rick,

Nou ik blijf meestal wel langer dus mijn motivatie om langer te blijven heb je bij deze, ben meestal al een tijd bezig om afscheid te nemen maar daar is mramm een beetje medeschuldig aan omdat ze mij zeer goede chatlijm heeft gegeven,maar die is bijna op dus ik denk dat ik in de toekomst sneller weg ben hahahaahahah

Welterusten en dikke kusss en knuff Bonn
Citeren11.07.20070 likes
15 min is veel beter..

1

Adverteer hier