Forums  ›  Gerechten  ›  Speciale Recepten

Tapasgerechten

1

Advertise here!!

Citeren08.03.20060 likes
Voor de tapasliefhebbers onder ons heb ik heerlijke recepten vanuit Spanje. Laat het me maar even weten. Mmmmmmh
Citeren08.03.20060 likes
Nou zeg, ik kan alle verzoeken gewoon niet aan hoor....... Houd er dan niemand van tapas?????
Citeren08.03.20060 likes
Zet het er maar op meid. probeer ik dan wel eens uit. thanks
Citeren08.03.20060 likes
Oke hier komt ie Frank,

Ik heb er zoveel dus als je aangeeft wat je wel of niet lekker vind kan ik wat gerichter een recept geven.....

Tapas met rauwe ham:
Een bord inwrijven met knoflook, tomaten (vers) pureren en eroverheen doen met olijfolie en peterselie, z+p.
Dunne stukjes rauwe ham erover heen en dit even onder de grill doen. Kleine stukjes stokbrood ook even grillen en dit erop leggen. Nog een beetje olijfolie erover en smullen maar.

Dit is dus geen maaltijdgerecht zelfs niet voor 1 pers. maar een tapa, he Frank.... Dat deel je samen met andere kleine gerechtjes met je tafelgenoten als voorgerecht of als lekker bij de borrel.

Baconrolletjes met dadel en amandels:
Amandelen roosteren. Elke dadel vullen met een amandel. Baicon eromheen wikkelen en grillen totdat t krokant is

Gevulde champignons:
Haal t steeltje uit de grote chamignons zodat er een soort bakje ontstaat. Laat ze 10 min. koken in bouillon en goed uitlekken. Breek in elke champignon een kwartelei met knoflook en peterselie. Doe dit onder de grill todat t ei gaar is.

Perzikken of nectarine:
Dit gerecht is heel simpel maar erg lekker.
Snij de vrucht in kwartpartjes net zolang todat de pit eruit is. Wikkel om elke kwart een reep (verse) anchovis en zet vast met een prikker. Giet er een beetje olijfolie en balsamico over.

Nou, ik hoop dat je ze lekker vind. Ik heb er veel meer dus roept u maar......

(ik vind trouwens dat t geheim van t leven ook is Te doen wat je graag wílt doen....!!!!!!)
Citeren08.03.20060 likes
nee sorry ben totaal geen tapas mens

Advertise here!!

Citeren09.03.20060 likes
Jammer Cin, je weet nl niet wat je mist!!!

Maar het woord 'tapas' betekend eigenlijk alleen maar 'borrelhapje'. En aangezien je alle ingredienten erin kan doen die je lekker vindt, is er altijd wel voor elk wat wils. Tenzij je natuurlijk alleen maar van stamppot houd

Het proberen waard hoor cin....!!!!
Citeren09.03.20060 likes
jammie ziet er erg lekker uit.
ga ze zeker een keer uit proberen.
maar nu niet ben een beetje misselijk

gr mram
Citeren09.03.20060 likes
Oooooooooooooh, nog steeds? Toch niet te veel chocoladesoesjes gegeten he mramm?

Nou mocht de misselijkheid een beetje over zijn dan moet je maar eens wat proberen.

Het leuke van tapas, vind ik, dat je t zelf zo gek kan maken als je wilt. Zoals jij nu een beetje misselijk bent, dan doe je lekkere dingen die licht verteerbaar zijn of fruit bv.

Nou, sterkte met je misselijkheid mramm ;)
Citeren09.03.20060 likes
bwenas dia serena come estas ik ga maar veder in ned wand mee spaans is niet zo ik vind tapas lekker allen olijve en champ gaat er niet in brrrrrrrrr dadels gevuld mmmmmm maar hier in ned doen ze dat niet zo veel is wel jammer als ik een feest heb huuur ik je wel in hahahahahah maaar jammer dat je niet op klets kan maar dat komt wel goed in ieder gevaal bedankt voor je recepte groetjes hasta luwego
Citeren09.03.20060 likes
Ha die Snake...buenas dias.....

Ja, ik moet Java downloaden om op klets te komen. Nog niet gedaan maar zal vanmiddag ff proberen.

Ik denk snake, dat de temperatuur ook wel meespeelt met die tapas. Alhoewel ik, weer of geen weer, tapas atijd wel lekker vind en helemaal om te maken maar ik ben zowiezo gek op koken.

Olijven moet je leren eten zeiden ze tegen mij elkekeer. En ik geloof dat t waar is want ik vind ze nu zalig. Hier zijn zoooooooooo vreselijk veel soorten olijven te koop dat er voor elk wat wils is...

Ennuh vwb je feestje...its a deal!!!
(ik lust wel champ hoor .... )

Hasta pronto

1

Adverteer hier