Forums  ›  Gedichten  ›  Positieve gedachten

Liefde en geluk

Advertise here!!

Citeren04.02.20090 likes
Indien de ziel dus volmaakte liefde wil ervaren, moet zij elk menselijk gevoel beleven

Geluk bestaat uit drie dingen: iets om van te houden, iets om te doen en iets om op te hopen

In deze wereld zal haat nooit beëindigd worden door haat, maar door liefde; dit is een eeuwige waarheid.

De gedachte manifesteert zich in het woord,
het woord manifesteert zich in de daad,
de daad ontwikkelt zich tot een gewoonte,
en de gewoonte verhardt zich tot een karakter.

Sla dus acht op de gedachte en waar ze u brengt,
en laat haar voortkomen uit liefde
ontstaan uit begaanheid met alle wezens.
Zoals de schaduw het lichaam volgt,
zo worden wij wat we denken.

Alles wat een begin heeft,
heeft ook een einde.
Sluit daar vrede mee en alles komt goed.

Timmerlieden vormen het hout;
pijlenmakers maken pijlen;
de wijze vormt zichzelf

Onze ogen geloven zichzelf, onze oren geloven een ander, onze intuitie gelooft de waarheid van geest.

Van blijvende waarde is een mens die deelt en heelt, verheugt en verwarmt, een mens die lief heeft.
Citeren04.02.20090 likes
buck, waar haal je de inspiratie toch vandaan, kuss en knufff
Citeren04.02.20090 likes
hoi Bonneke

Deze inspiratie heeft mij uit een heeeeel diep dal gehaald.
En ik gebruik het nog iedere dag.
Je weet hoe ik vroeger was en nu weet ik wie ik ben.
Wat ik allemaal heb meegemaakt in de laatste 2 jaar heeft mij heeeeeeeeel sterk gemaakt.
En wat ik kan --kan een ieder
Als je maar gelooft in je zelf en goed luister wat je je gevoel en je hart zeggen.
Want das je innere ik.Je ziel.
En als je daar nie naar luisterd ga je op den duur helemaal vastzitten.
Dan krijg je - laat ik maar grof zeggen- hele rare gedachtes in je hoofd.
En das nie gezond he.

We typen er nog wel een keertje over Bonneke

kuss en knuff van buck
Citeren04.02.20090 likes
lieve buck,

Is goed, je mag me hierover altijd mailen, en die rare gedachtes heb ik helaas ook gehad, en nu op dit moment heb ik het ook heel zwaar, maar ik vecht tegen mijn rotgevoel. en mezelf iets aan willen doen, dat never nooit meer. Ik hou van mezelf, ik hou van mijn kinderen en ik hou zielsveel van mijn man, en ik hou heel veel van mijn familie die ook erg belangrijk zijn naast mijn gezin. Kortom het leven is me veels te dierbaar. Maar als het even niet lekker loopt, ben je gewoon soms depri, maar ook ik schrijf het van me af, maar ik vind jou teksten heel mooi en bijzonder, daar mag en kan je supertrots op zijn lieve buck. Dikke kusss en knufffffffffffff

Adverteer hier