Forums  ›  Vraag & Antwoord  ›  Vraag & Antwoord

Knuffel Party dan maar ... ?

Advertise here!!

12.10.20050 likes
Aanraken is goed voor hormoonhuishoding
---------------------------------------------------------------------- ----------
Experimenten bewijzen dat dieren die veel aangeraakt worden gezonder opgroeien. Dieren die niet aangeraakt worden groeien niet, of blijken later agressief en contactgestoord, of worden slechte ouders. Dit gaat ook op voor mensen.

De huid is het grootste orgaan: sommige aanrakingen hebben enorme effecten op de positieve hormoonhuishouding. Meer en meer groeit het besef dat aanraken een broodnodige zaak is in een mensenleven. Zo wordt in Zweden op scholen tijd vrijgemaakt voor massage en het pesten neemt er af. Alleenstaanden zouden een goede masseuse moeten hebben, ook bestaan er uit Amerika overgewaaide knuffelparty's waar tegen betaling en strikt sexloos een knuffelige omgeving neergezet wordt.

Een kwart van de Nederlanders heeft geleerd hun baby te masseren. Gemiddeld raken Nederlanders elkaar zes keer per dag aan. De partner het vaakst, onbekenden het minst. Vrouwen raken makkelijker hun vrouwelijke vrienden aan dan hun mannelijke. Kinderen worden door 86% van de ouders makkelijk aangeraakt, het aantal kinderen dat later de ouders blijft aanraken ligt veel lager. Naar schatting eenderde van de collega`s raakt elkaar niet aan.
12.10.20050 likes
Ik vind mijzelf aanraken ook niet slecht
12.10.20050 likes
ik iwl mijn ouders het liefst NIEt aan raken :P
maar voor de rest wel hor
12.10.20050 likes
ik heb geen probleem met aanraking
12.10.20050 likes
hahaha waters .....ook dat is gezond

Hoi MeToo

maar wederom weer een heel mooi bericht zeg, ja idd kuffellen is fijn, maar te weing gehad van mijn ouders helaas, maar gelukig kan ik lekker knuffel met mijn kinderen en man heerlijk, is genieten en je krijgt zoveel terug, en veel liefde dat hebben wij allemaal zo nodig!!

het is de basis die je mee geeft veel liefde geborgenheid en ga zo maar door !!!!!!!!!!!!1

Lieve groetjes en knuff

Advertise here!!

13.10.20050 likes
Hi wonderfull,

Inderdaad, wonderfull wat je daar bevestigd. Dat is mijn ervaring ook. Het is geven en nemen in dingen voor elkaar doen, maar ook geven en nemen in het knuffelen. In beide gevallen is het genieten van elkaar en van je kind(eren). Het geeft je kinderen vertrouwen en stabiliteit en verstevigd je relatie met je partner in het gehele proces zoals eerder op deze site aal geschreven. Fijn te lezen dat je er ook zo over denkt, wonderfull. En eh... waters, houden zo jongen. Alleen met een partner krijg je wel meer energie !

Knuffel voor wonderfull en poot voor waters
13.10.20050 likes
Touch me, Touch me, I wanna feel your body...pom pom

Nou, ik vind als vreemden je aanraken, dan heb ik zoiets van "Doe aub niet" Ieder persoon heeft een soort van veld om zich heen (private space) waar, als iemand daarin komt, je je ongemakkelijk gaat voelen. Dat heb ik ook bij sommige mensen die moeten niet te dichtbij gaan staan anders voel ik me niet prettig, beetje zoals bumperkleven!!!

Jacootje
14.10.20050 likes
hahaahha jaco nou dat heb ik niet zo tenzij die vreemde me al gelijk niet aan staat

Adverteer hier