Forums  ›  Gerechten  ›  Speciale Recepten

Jachtschotel

1

Advertise here!!

Citeren14.04.20060 likes
Jachtschotel is makkelijk als weg moet, je kan het van te voren kant en klaar maken!

Glazen schaal ff insmeren met boter

Je maakt aardapel puree zelf ff kijken hoeveel.
Dan begin je met het vlees ik pak altijd fricando omdat het mals vlees is, je kan ook hamlappen of varkens vlees pakken.
Fricando snij je in stukjes, en kruid het op jou manier en doe naar behoeften ui erbij, dan pak ik meestal groeten erbij bv boontjes klein snijden en ff voorkoken en bij de fricando en ui mengen.

Dan doe je eerst een klein laagje vlees mengsel in schaal dan een laagje aardappelpuree en doe dat nog een keer zo, en dan glad maken.

dan pakje parneermeel en strooi er over heen, dan wat kleine klontjes boter erop doen beetje verdeeld!

En klaar het kan in de oven 180 gr, als het korstje wat bruinig ziet is het klaar, eetsmakkelijk.
Citeren15.04.20060 likes
hahahah wonder ziet er lekker uit.

Ik doe dit altijd met zuurkool.
Eerst een laagje puree, dan een laagje zuurkool. een beetje gebakken spek daarbij, rookworst en dan nog een laagje puree.
Paneermeel en een uurtje in de oven aan 190*.
is wel voor de wintermaanden.

.
Citeren15.04.20060 likes
lekker wonder ga ik zeker een keertje proberen.

gr mram
Citeren15.04.20060 likes
hmmmm wonder, ga ik toch een keertje proberen ...
Maar ik heb er ook een: ovenschotel

Maak puree, zelf zien hoeveel.
Bak je vlees in de pan, ik neem altijd gehakt, laat het vet er goed uitlekken.

Vet je ovenschaal een beetje in met boter.
Doe eerst het gehakt in je glazen schaal, daarbovenop de erwtjes en dan de puree.
Doe er paneermeel bovenop voor een korstje en ook wat gemalen kaas en een klontje boter.
Je kan kruiden naar smaak en behoefte.

Zet je schotel in de voorverwarmde oven op 180° en laat een dik half uurtje in de oven staan ....
Als je een bruinere korst wil, moet je het langer laten staan
Citeren15.04.20060 likes
mmmm jammie allemaal !

kus wonderfull

Advertise here!!

Citeren15.04.20060 likes
Klinkt heerlijk wonder
Ga ik zeker eens maken, nadat ik mij een oven heb aangeschaft

Jacootje
Citeren25.08.20080 likes
he wonder lekker hoor meis .
hhmmmm.
ik wist niet dat jij zo lekker kan kooken hoor
super groetjes stefboy
Citeren25.08.20080 likes
stef ik ook niet maar kijk eens naar de datum dat was ook ruim 2 en half jaar geleden,zou wonder nu nog zo goed kunenn koken?
Citeren25.08.20080 likes
Had het toen ook gelezen,en gemaakt natuurlijk. Had een mooi bruinkorstje wat in middels groen is geworden ..... mmmm heb het idee wat vergeten te zijn..............
Citeren25.08.20080 likes
sjeikkkkkkkkk was je het toevallig vergeten om het op te eten omdat het inmiddels groen was geworden?

1

Adverteer hier