Forums  ›  Gedichten  ›  Positieve gedachten

Intuitie kan lastig zijn!!!!

Advertise here!!

Citeren02.01.20100 likes
Als ik met iemand in gesprek ben hoor ik regelmatig 'had ik maar beter naar mijn gevoel ( intuïtie geluisterd dan ......)

Hoe komt het toch dat mensen hun goede intuïtie negeren of naast zich neer leggen ?
Waarom willen we soms de dingen niet gewoon zo aannemen zoals ze openbaren in onze intuïtie ?

De intuïtie kan als voortijdig waarschuwingssysteem dienen terwijl er nog geen vuiltje in de lucht is . De betreffende waarschuwing wordt dan meestal afgedaan als onzin of een doemgedachten die diep verborgen vanuit je geest naar boven komt , een van de vele spook of angstdenkbeelden die roet in je eten proberen te gooien , dat wil je niet dus probeer je die beelden te bannen . Intuïtie is niet uit te bannen de "beelden" blijven zich steeds weer en op verschillende manieren aandienen . Situaties die synchroon lijken te lopen met jouw leven met symbolen die jij opvat als waarschuwingen maar die je ook weer naast je neerlegt totdat ....
En nu kom je tot het besef dat je eerder had moeten luisteren naar je intuïtie .

Probeer liever wel naar je intuïtie te luisteren , ook al is er nog geen sprake van een probleem . je hoeft nog niet meteen te handelen maar houd in je achterhoofd wat de waarschuwingen waren , zodat je straks niet geheel verrast of overmeesterd wordt door een situatie .
Als je wel naar je intuïtie luistert ben je zelfs in staat een probleem of situatie om te buigen naar iets wat minder heftig of zelfs uiteindelijk in iets positiefs ..

Intuïtie is een kostbare bron die er niet voor niets is , maak daar gebruik van en vertrouw op je intuïtie
Citeren02.01.20100 likes
ja klopt inderdaad had ik dat maar beter gedaan

kusssss en knuffffffff
Citeren03.01.20100 likes
Dat ik mijn intuïtie negeer in sommige gevallen,komt voort uit angst.
Hoe je als mens geestelijk groeit,je ontwikkelt,heeft met veel factoren te maken.
Opvoeding,de situatie waarin je opgroeit,zijn er 2 van.
Ook ik heb vele "Had ik maar.. " 's.
Maar het is en blijft lastig.
Citeren03.01.20100 likes
Zelf vind ik de intuítie een waardevol geschenk, zeker kan het soms lastig zijn wanneer je weet en voelt dat een situatie niet goed zit en je krijgt een hoop tegenwerking. Dan nog ... met vasthouden aan je eigen intuïtie bedoel ik trouw blijven aan jezelf, hoe men ook over jouw mening of denkwijze spreekt of denkt. Naderhand wanneer een probleem opgelost is creeër je een zelfbewustzijn doordat je je vast hebt gehouden aan je eigen waarheid oftewel intuïtie. Echter begrijp ik ook dat velen beïnvloedbaar zijn en van hun eigen intuïtie afwijken ... zich laten leven inplaats van naar hun eigen gevoel te luisteren. Het vergt veel levenservaring om naar je intuïtie te durven luisteren en zeer zeker om er niet van af te wijken. Des te meer eigenwaarde en zelfbewustzijn een mens heeft opgebouwd en blokkades heeft opgeheven ... des te meer volgt deze mens zijn of haar intuïtie. Ook durven velen nog niet over hun voorgevoelens te spreken daar het thema nog steeds gevoelig ligt. De angst om voor gek verklaard te worden zit er nog steeds onder velen van ons.
Citeren27.02.20100 likes
Ik hoop, maar dan hoop ik ook echt heel erg, dat voor deze ene keer mijn intuitie fout is.

Advertise here!!

Citeren27.02.20100 likes
buck helemaal met je eens, ik ben het afgelopen jaar ook op mijn "bek" gegaan omdat ik niet wilde toegeven over wat mijn intuitie zei, ook een stukje angst denk ik zoals babs dat zegt. het gaat bij mij omtrent onze dochter, maar ik volg nu absoluut voor de honderd procent mijn intuitie, en afgelopen week is die uitgekomen, mijn intuitie zei over mijn dochter dat het niet goed was en dat ik het niet goed moest vinden wat ze vroeg, en dat is maar goed ook anders hadden we nu dikke ellende gehad denk ik.................. dus mensen probeer je gevoel te volgen en je intuitie
Citeren28.02.20100 likes
Angst vertroebeld je intuitie en dan maak je gauwer kans dat je verkeerde beslissing maakt.

Oefening baart intuïtie
Om de intuïtie-spieren te trainen en vertrouwen te kweken, kun je oefeningen doen. Er hangt niets van af, dus beschouw het als een spelletje. Ga ervan uit dat je enorm intuïtief bent. Als de telefoon rinkelt, vraag jezelf dan af of het een man of een vrouw is. Maak het steeds moeilijker: wie is de persoon die belt? Waarover zal het gesprek gaan? Wacht met opnemen, wees even stil en vertrouw op je eerste ingeving. Ga ervan uit dat je enorm intuïtief bent. Ontspan, doe je ogen dicht en zing een zin uit het eerste liedje dat in je opkomt. Zet nu de radio aan en luister of het klopt. Leg een schrift en een pen op je nachtkastje en schrijf je dromen op zodra je wakker wordt. Misschien kun je er op het eerste gezicht niets mee, maar leer je gaandeweg de symbolen van je intuïtie begrijpen.

Randvoorwaarden Intuïtie laat zich niet dwingen, maar je kunt wel de randvoorwaarden creeëren om het een kans te geven. Beperk alcohol, nicotine, medicijnen en verdovende middelen. Deze middelen kunnen je waarneming en gevoel vertroebelen, wat niet bevorderlijk is voor de intuïtie. Zorg voor stilte. Stilte om je heen, maar ook innerlijke stilte, rust en ontspanning. Probeer de indrukken die je via je vijf zintuigen binnen krijgt te beperken, zodat je alle aandacht kunt schenken aan het zesde. Wees open. Verwacht niets en wees voorbereid op alles. Laat twijfels, vooroordelen en angsten je intuïtie niet in de weg staan. Wees krachtig. Laat je intuïtie niet vallen omdat anderen een concrete verklaring eisen of je niet serieus nemen. Vertrouw op je ingevingen. Luister en niet alleen naar, handel er ook naar.

Adverteer hier