Forums  ›  Gedichten  ›  Rouw en trieste gedichten

Goudvis

Advertise here!!

Citeren07.06.20070 likes
Citeren07.06.20070 likes
En of ik daar oud en wijs genoeg voor ben.
Nilis, you're so right. Heb je nog op- en/of aanmerkingen wat mijn gedicht betreft?
Citeren07.06.20070 likes
Nee, behalve dat ik er een beetje emotioneel van word.
Citeren07.06.20070 likes
Begrijpelijk, en eigenlijk zeer nietstoevoegend, aangezien iedereen er emotioneel van wordt
Ik zal zelf een aantal begrippen noemen die naar mijn mening het gedicht het beste omschrijven:
- pedagogisch verantwoord.
Verantwoording:
Het gedicht laat kinderen zien dat niet altijd alles goed afloopt. Dit in tegenstelling tot disneyfilms, die altijd goed aflopen en kinderen een verkeerd wereldbeeld geven.
- Gevoelig
Verantwoording:
Het gedicht is uiterst gevoelig en helpt kinderen emoties te leren kennen, en hoe daarmee om te gaan.
- Moralistisch
Verantwoording:
De moraal van het gedicht (leren leven met een nare, onomkeerbare situatie) heeft een educatieve werking op kinderen. Zij die in een soortgelijke situatie zitten, kunnen zich goed met de ikpersoon van het gedicht identificeren en zullen zich daardoor beter voelen.

Zo zie je maar weer: een simpel gedichtje kan veel teweegbrengen bij kinderen
Citeren07.06.20070 likes
Tja,daarom zijn de kinderen tegenwoordig al jong onhandelbaar,omdat volwassenen(die er nog voor gestudeerd hebben ook)betreffende een simpel gedichtje,zulke onzin aanpraten bij de kinderen..............LAAT EEN KIND EEN KIND ZIJN...

Advertise here!!

Citeren07.06.20070 likes
Denk jij echt dat ik die begrippen serieus bedoel, Zuurkool? Dan ben je nog een beetje minder slim dan ik dacht
Citeren07.06.20070 likes
goh,kan je denken????
Citeren08.06.20070 likes
Goh, wat zijn we weer lief voor elkaar
Citeren08.06.20070 likes
As usual
Citeren08.06.20070 likes
Moet ik mss een brief aan het Familiediner schrijven? Jammer genoeg bestaat het programma "Het spijt me" niet meer. Helaas, helaas , helaas ........

Adverteer hier