Forums  ›  Gezellig Kletsen.com  ›  Gezellig Kletsen.com

Dikke chat-vrienden maar...

Advertise here!!

Citeren04.04.20070 likes
Dikke chat-vrienden maar...
ontmoet je elkaar eenmaal in levende lijve dan blijft er nog maar weinig van de vriendschap over. 'Chatten', een woord dat tegenwoordig iedereen kent en direct met het Internet associeert.
Chatten is inmiddels helemaal ingeburgerd in ons dagelijks leven. Het is een fenomeen dat ons op het werk (en thuis!) veel tijd kost.
Dat je nerveus maakt als er teveel mensen tegelijkertijd met je willen 'praten' en dat je deprimeert als er, onlangs je lange lijsten van online-vrienden, niemand online is als jij er echt behoefte aan hebt...
Tijdens lange en veelvuldige chats ontstaan verschillende relaties. Vluchtige relaties, diepgaande relaties, vriendschappen, soms zelfs liefdes.

Maar niemand heeft het over die relaties die online ontstaan, op vriendschappen lijken, maar direct 'verwelken' als het langverwachte moment van de ontmoeting in 'real life' daar is...
Is het jullie nooit gebeurd? Mij wel. Verschillende keren zelfs.
Misschien omdat de magie die online bestaat, als bij toverslag verdwijnt als je elkaar 'face to face' ontmoet. Wat een teleurstelling!
Hoe kan het dat ik vrienden ben geworden met zo'n type? Het is juist dat type dat ik niet kan uitstaan! Vreemd? Niet echt.
Laten we de gewoonlijke en afgezaagde voorbeelden van serieuze managers die in de chat een vrouwelijke identiteit aannemen en hun wildste fantasieën de vrije loop laten gaan, even terzijde laten, maar ingaan op de 'gemiddelde' chatter.
Daarvoor geldt toch wel dat hij of zij tijdens het chatten zijn of haar beste 'ik' naar voren schuift.
In de chat is iedereen mooi, is iedereen grappig en gevat, en leidt iedereen een superinteressant leven vol feesten en spannende avonturen.

In de chat word je wat je in het echte leven niet bent, maar wel graag zou willen zijn. Totdat het moment van de ontmoeting daar is. Juist ja. Dan komt het echte leven aan bod. Op dat moment gaan alle maskers af. Het moment van de waarheid is aangebroken.
Als ik me op mijn eigen, persoonlijke ervaringen baseer, zou ik durven zeggen dat ongeveer 50% van de ontmoetingen met vermeende chat-vrienden op een teleurstelling is uitgedraaid. En die ontmoetingen hebben natuurlijk op hun beurt weer een negatieve weerslag op de chats op deze personen gehad.
De online gesprekjes worden steeds minder frequent, er wordt van beide kanten steeds meer van de 'blocked user'-mogelijkheid gebruik gemaakt en als je elkaar online treft, heeft de conversatie na een 'life' ontmoeting vaak al zijn glans verloren. Totdat je elkaar geheel uit het oog verliest. De 'block user'-functie wordt dan 'delete user'...

Ondanks alles heb ik nu een relatie van 2 jaar met mijn vriendin die ik via de chat heb leren kennen dus soms pakt het best goed uit.

Is het jullie ook overkomen?
Citeren05.04.20070 likes
hey dodo

ik moet zeggen dat ik de mensen die ik hier heb leren kennen, en waar ik ook vaak mee op msn zit, ook in real life heb gezien, ik kan niet zeggen dat het me in real life is tegen gevallen, neem mram nou, das op de chat , maar in real life een toppertje, ben 2x bij haar thuis geweest en hebben het erg leuk gehad ( op een dikke kater na )

zeker heb ik ook vervelende dingen meegemaakt, maar das dan ook mijn eigen schuld, soms word je ergens ingetrokken waarvan je weet dat het niet goed is, maar dan is het al te laat en dan doe je mensen pijn terwijl dat helemaal niet de bedoeling is

en dan heb ik het niet alleen mensen van de chat die je pijn doet, maar ook je eigen partner, dus je moet je goed realiseren dat chat chat is

vreemdgaan is zeer verleidelijk, de spanning, het onbekende, mij ook al overkomen via de chat, maar ben er nu idd achter dat de chat niet het echte leven is en met die wetenschap ga ik verder

kusssssssssss kip
Citeren05.04.20070 likes
dat chat niet het ECHTE leven is ben ik mij steeds bewust geweest !!
voor mij is het amussement , hart es luchten , lachen , luisteren naar anderen , maar zou hier zeker nooit relatie aanknopen , is leuk eens mensen te ontmoeten en te ontspannen , meer moet het voor mij niet zijn !

kuss kiek
Bollaert Carine
Citeren05.04.20070 likes
nee ben ik mee eens kiek je weet nooi wie aan de andere kant van de computer zit
Rick
Citeren05.04.20070 likes
ow rick das wel spannend toch

Advertise here!!

Citeren05.04.20070 likes
geen nare ervaringen alleen maar velen vrienden aan over gehouden hebbie als je alleen maar op kletsen.com komt
Citeren06.04.20070 likes
chat is en blijft chat , laat dit vooral duidelijk zijn , maar zoals het gezegde luidt , de uitzonderingen bevestigen de regel. volgens mij is een grote dosis relativering op een chat zeker op z'n plaats , maar om nu te gaan zeggen dat je niet een echte grote vriendschap op zelfs een relatie aan chatten kan overhouden is er toch wel een beetje over .
ik heb hier fantastische vrienden leren kennen en ook zelfs een pracht van een relatie . dus mijn boodschap is , wees op je hoede , maar als er zich op die manier iets goeds en moois aanmeld , stoot het dan niet per definitie af juis alleeen maar omdat je die persoon toevallig op een chat hebt leren kennen .

zo denk ik er toch over .

zo elvis heeft ook es gespreekt
Citeren06.04.20070 likes
Elvis mooi gesproken hoor en baby is het ermee eens,heb er niks meer aan toe te voegen!

baby44
Citeren06.04.20070 likes
helemaal mee eens elvis ook ik heb er een superrealtie aan overgehouden en ook hele leuke vrienden

dikke kussss peetje

Adverteer hier