Forums  ›  Gezellig Kletsen.com  ›  Gezellig Kletsen.com

Boodschappen doen

Advertise here!!

Citeren06.04.20080 likes
Hij legt drie produckten op de toonbank.Een doosje gekleurde scharrel-eieren,een fles whisky en een magnetron maaltijd.
Meteen begin ik me af te vragen hoe zijn leven eruit ziet.
Gezien de magnetron maaltijd is hij een gescheiden man,die niet van koken houdt.
Het doosje eieren wijst erop dat zijn kinderen 1 paasdag bij hem komen ontbijten en de fles whisky is om zijn verdriet te vergeten.Arme man.
Ik leg een balkje tussen zijn boodschappen en die van mij.
Hij glimlacht even naar me en pakt zijn portemonee.
Ik vang een glimp op van een foto van een meisje met blonde haren naast een vrouw met een stralende lach.
Hij houdt zijn portemonee iets langer open dan nodig is en er trekt en rilling over zijn rug.
Hij betaald met een briefje van tien.
'De whisky apart afrekenen alstublieft".Beleeft doch afstandelijk spreekt hij de jongeman achter de kassa toe.
Tranen breken zijn stem,maar ik denk niet dat de jongen dat hoorde.
Ik krijg de neiging mijn hand op zijn schouder te leggen dus ik grijp mijn winkelmand iets steviger vast.
Als ik een minuut of twee later buiten sta, zie ik hem naar de lucht kijken.
Het regent,maar de druppels op zijn wangen zijn tranen.
Het is laat,moet hij niet naar huis? Hij steekt zijn hand op naar boven,groet de wolken en werpt een waterig lachje naar de zon die hem vanuit een hoekje van de hemel probeert op te vrolijken.
Ze zal wel overleden zijn.
Eventjes voel ik zijn pijn.Ik pluk een gele roos uit het net gekochte verjaardagsboeket voor mij moeder.
Snel haal ik de dorens eraf,hij is immers al genoeg gepijnigd.
Zonder uitleg reik ik hem de bloem aan.Hij knikt me toe, pakt de roos aan en legt even zijn hand op mijn schouder.
Enkele blikken van genegenheid worden uitgeisseld,voordat hij in een auto stapt en wegrijdt.
Terwijl ik hem nakijk, vraag ik me af waar hij heen gaat.
Ik leg drie produckten op de toonbank.
Een tube troost,een blikje liefde en een 1persoonsportie geluk..............

bucketlake
Citeren06.04.20080 likes
wauw das een mooi supermarkt verhaaltje!
ik kijk ook altrijd wat andere mensen neerleggen en dan bedenken hoe sijnof haar leven eruit siet!

vande week een heel makkelijke un man van un jaar of 25: 4 pizza's un bak ijs en un pak katten voer, te makkelijk dus dese een knaap die opsichself woont met sijn kat die sijn vrienden uitnodigt te eten bij hem om daarna te gaan stappen!

kus kirsten
Citeren06.04.20080 likes
pfff let bear nooit op ben het liefst zo snel mogelijk klaar met boodschappen

Adverteer hier