|
|
|
Anonymous Undefined 65739 berichten Het valt me op dat er veel stukken op het forum, althans relatief veel dan worden geplaatst over respect, normen en waarden.
Ik verwijs hierbij nog maar eens naar mijn topic 'Emphatie overcomes Sympathie.
Dit is een virtuele wereld, een subcultuur binnen een subcultuur.
Wat verwacht je eigenlijk?? Respect behoor je te verdienen, dat werkt althans zo in 'real life'. Alleen die term al, dat zegt alles!!!
En kijk eerst een naar jezelf, zit soms met verbazing te kijken naar teksten die op scroll voorbij vliegen, respectloos dus!!!!!
Stof tot nadenken, althans dat hoop en denk ik!!
With respect,
Henry.
|
Anonymous Undefined 65739 berichten Respect is een mooi woord,elkaar in elkaars waarde laten,iedereen is anders en elk mens en individu is uniek.
Het is wel zo , wanneer je op een chat zit,je vrij anoniem bent,en voor veel mensen is het een lage drempel om dan maar van alles te tikken,zonder er bij na te denken.
Ik vind niet dat je respect hoort te verdienen,ik bedoel dat je er niet speciaal wat voor moet doen om het te verkrijgen.
Ik persoonlijk vind dat je elk individu met eerbied en waarde moet behandelen,tenminste,zo probeer ik te leven,maar omstandigheden maken dat je wel eens anders reageert als dat je zou willen.
Ik hoorde eens iemand zeggen : Omstandigheden maken de mens en de mens maakt de omstandigheden.
Ieder zijn mening en of je het er mee eens bent of niet,mensen zijn nu eenmaal zo.
En ja,mensen die op een chat hun frustraties kwijt willen,zul je altijd blijven houden.
Groetjes,Babs. |
sorry henry kan ik niet over mee praten tis in het engels en die taal spreek ik niet
|
Anonymous Undefined 65739 berichten hihi mrammeke maar soms kun je iets beter duidelijk maken in een andere taal dan je eigen taal...,ik bedoel dan komt het beter over,je kunt dan precies zeggen wat je bedoeld,als je dat stukje van empathy overcomes sympathy in het nederlands zou vertalen,letterlijk dan,blijft er inhoudelijk niets van over..
|
Anonymous Undefined 65739 berichten maar voor degene die geen engels verstaan zou het in nederlands beter te begrijpen zijn nu intereseert mijn zo'n onderwerp niet |
|
Anonymous Undefined 65739 berichten Volgens mij, maar ik kan ook aan het doordraaien zijn is dit topic toch in het nederlands geschreven  Ik verwijs dan wel naar een ander topic maar het gaat bij deze topic puur om datgene wat ik hier beschreven heb................tsja,...........
Groetjes,
Henry. |
hallo ben blondT hoor als je er een verwijsing in zet ga ik daar kijken.
maar respecht verdien je niet dat hoor je gewoon te krijgen. tot het tegen deel bewezen is |
Anonymous Undefined 65739 berichten Kijk Mram, respecteer je mening, echter jij veronderstelt dat je respect hoort te krijgen, meestal moet je daar iets voor doen.
Bijvoorbeeld, leer eerst jezelf te respecteren voordat je een ander respect kunt geven  En dan resteert nog respect in een virtuele wereld, hoe oprecht is dat, volgens jou?
Capiche?
Groet,
Henry. |
Anonymous Undefined 65739 berichten Whaa met alle respect maar ik vrees dat dit nergens toe leidt
|
dus je moet je eerst bewijzen dat je het respect van iemand verdient voor je het krijgt ??? lijkt me beetje omgekeerde wereld. als jij iemand niet met respect behandeld zal die dat jou ook niet doen . |
|