Forums  ›  Gezellig Kletsen.com  ›  In de Wandelgang
 

Pokemon go

 
 
1

Advertise here!!

Citeren24.07.20160 likes

pokemon go, een gevaar voor je leven... hier enkele dingen die al een feit zijn... hoe erg ben je dan... het laat de mensen weer meer bewegen en buiten komen maar te, te kan ook... sommige zijn wel hilarisch om te lezen... 

Ggggrrrr ....Nu heb ik het gehad, ik kan niet meer... ....Ik kom thuis van boodschappen te doen en er staat een combi met zwaailichten voor m'n deur. Ik kom binnen en er zijn 4 agenten bezig in mijn huis alles als gekken te doorzoeken, tot m'n ondergoed toe! Ze sneden zelfs m'n matras aan stukken om ook daar te zoeken. Toen ik vroeg of ze wel een huiszoekingsbevel hadden schreeuwden ze "waar heb je het verstopt? We weten dat het hier ergens is!" Ik wist op het eerste moment niet wat ik ervan moest denken, maar besloot hen te laten zoeken naar wat dan ook ze op zoek waren en ik zou dan wel te weten komen wat en of ze iets zouden vinden...
Na ongeveer een half uur keek 1 van de agenten op zijn iphone en schreeuwde: "Stop, stop!!! We zijn in het verkeerde huis! Pokémon is bij de buren...."

o_-
Citeren24.07.20160 likes

?action=download&hash=twab48XXuh

o_-
pokemon go.JPG44.2K341 views
Citeren24.07.20160 likes

Eerste zwaar ongeval door Pokémon GO is een feit

14/07/2016 om 12:20 door say 

Eerste zwaar ongeval door Pokémon GO is een feitFoto: Auburn politiebureau

Een 28-jarige automobilist in Auburn, New York, reed dinsdagavond tegen een boom omdat hij afgeleid was door het nieuwe spel van Pokémon. Dat ongeval is daarmee het eerste bekende ongeval van vermoedelijk heel wat incidenten in de toekomst.

De bestuurder overleefde het ongeval. De politie van Auburn liet weten dat de man slechts enkele verwondingen had opgelopen aan zijn benen. Een geluk, benadrukt de politie: ‘De man gaf toe dat hij Pokémon GO speelde achter het stuur en daardoor van de baan reed, tegen een boom’. Het is vanzelfsprekend dat de gevolgen zwaarder kunnen zijn.

WARNING

Door meerdere incidenten na lancering van het nieuwe spel, voelen politiebureaus in de Verenigde Staten zich genoodzaakt om richtlijnen te delen. Enkele regels luiden als volgt:

1) Gebruik de applicatie niet achter het stuur (auto, motorfiets, fiets)

2) Gelieve andermans eigendom niet te betreden om een ‘Pokémon’ te vangen

3) Wees voorzichtig bij het gebruik van de applicatie en let op waar u wandelt. Staar niet alleen naar uw scherm maar observeer ook uw omgeving.

4) Wees voorzichtig bij het delen van uw locatie met vreemden

5) Reis in groep naar openbare plaatsen om te spelen. Kies plaatsen met veel licht.

o_-
Citeren24.07.20160 likes

Antwerpse politie waarschuwt voor Pokémon Go


Antwerpse politie waarschuwt voor Pokémon Go

ANTWERPEN - Politiediensten overal ter wereld hebben hun handen vol aan situaties die te maken hebben met het populaire Pokémon Go. Omwille van de vele meldingen waarschuwen politiediensten om ter origineelst voor de gevaren van het spel.

Ook de politie van Antwerpen stuurde een persbericht de wereld in met een waarschuwing over Pokémon Go. Zij bevestigden daarin de gevaren waar wij al over berichtten, maar wij onthouden vooral dat er een Pikachu op ons zit te wachten in een van hun cellen! Wie daar liever niet terechtkomt kan hier terecht voor vaak gestelde juridische vragen bij het spel.

 


View image on Twitter
 

Aangezien de monstertjes op de vreemdste plekken kunnen opduiken zoals op rotondes, kruispunten of zelfs spoorwegen, is het gebruik van de app niet zonder risico. "Kijk altijd goed uit, ook voor andere weggebruikers, en respecteer de verkeersregels", waarschuwt de politie.

Het Antwerpse politiekorps zegt weliswaar zelf fan te zijn van het spelletje, maar laat meteen ook weten dat het gevaarlijke situaties met zich meebrengt. "Mensen gaan massaal, smartphone in de aanslag, de straat op om de wezentjes te vangen", stelt de politie vast.

"Spelers hebben enkel oog voor het scherm van hun toestel en gaan zo op in het spel dat ze het verkeer niet meer waarnemen." De politie vraagt daarom steeds goed uit te kijken en het spel enkel te voet te spelen en dus nooit al rijdend, zelfs niet met de fiets.

Intussen duiken in het buitenland getuigenissen op van Pokémon Go-spelers die op straat zijn bestolen van hun smartphone, portefeuille of andere waardevolle bezittingen. "Er zijn zelfs criminelen die het spel misbruiken om slachtoffers naar een Pokéstop te lokken en ze daar te beroven", zegt de Antwerpse politie.

"Wees u er als speler ook van bewust dat u zich verdacht kunt gedragen voor mensen die het spel niet kennen. U lijkt overal foto's van te maken, scant voortdurend uw omgeving af op zoek naar Pokémons en komt op die manier misschien op plaatsen waar u niet mag zijn."

De Nederlandse spoornetbeheerder ProRail kwam dinsdag overigens ook met een waarschuwing, nadat er Pokémon-spoorneuzen te dicht bij het spoor waren gesignaleerd. ProRail contacteerde ook spellengigant Nintendo "om te zorgen dat Pokémon zich niet meer op of langs het spoor laat zien".

Ook andere politiediensten vaardigden al waarschuwing uit, de ene al wat grappiger dan de andere.

 


View image on Twitter

  • View image on Twitter

 


View image on Twitter

 

View image on Twitter
o_-
Citeren24.07.20160 likes
BRUGGE - De Brugse politie is voor het eerst tussengekomen in een discussie over het populaire spel Pokémon Go. Een speler kreeg het op de Burg in Brugge aan de stok met een lokale handelaar. Die is het beu dat de Pokémonfans in horden voor haar etalage postvatten.

“De meeste begrijpen het wel als ik hen vriendelijk vraag om wat verderop te spelen”, zegt Marleen Maenhout van Chocolaterie De Burg. “Maar dinsdag wou die jongeman van geen wijken weten. Integendeel, hij belde zelf de politie op.”

De Burg is enorm populair bij Pokémon Go-spelers. Er vallen namelijk heel wat beestjes te ‘vangen’. Maar die aantrekkingskracht heeft ook minder leuke effecten. “Er zitten hier makkelijk tot honderd spelers samen”, zegt Marleen. “Ik heb daar op zich geen probleem mee. Maar als ze vlak voor mijn etalage samentroepen, loop ik uiteraard heel wat klanten mis.”

Meestal helpt het als Marleen de jongeren vriendelijk vraagt om wat verderop te spelen. “De meesten excuseren zich zelfs en begrijpen mijn vraag. Ik haal dan mijn snoepbokaal en dan mogen ze eens grabbelen.”

Briefje

Maar dinsdag werkte Marleens vriendelijke aanpak niet. Een speler hield voet bij stuk en zei dat hij op openbaar terrein aan het spelen was. “En daar heeft hij in principe gelijk in”, klinkt het bij de politie. “De openbare weg mag vrij gebruikt worden. Maar wij raden de mensen wel aan om dat met gezond verstand te doen en daarbij ook met anderen rekening te houden.”

Marleen hing intussen een briefje op om de Pokémon Go-spelers vriendelijk te vragen om niet voor haar etalage te staan. “Beste Pokémon-speler, houd deze plaats vrij voor mijn klanten, aub. Dank voor uw begrip”, staat er te lezen.

Volgens Marleen lijkt het briefje wel te werken. “Vandaag (gisteren, red.) lijken ze mijn vraag toch wel te respecteren. En geef toe, de Burg is toch groot genoeg.

o_-

Advertise here!!

Citeren24.07.20160 likes

Eerste dode tijdens het spelen van Pokémon Go


Eerste dode tijdens het spelen van Pokémon Go

“Hij lag al in zijn bed toen zijn neefje hem een berichtje stuurde dat hij naar buiten moest komen om een spelletje te spelen”, vertelt de moeder van Jerson Lopez de Léon. Toen ze haar tienerzoon liet vertrekken, kon ze niet vermoeden dat hij het eerste dodelijke slachtoffer zou worden van het virale spelletje Pokémon Go.

De omstandigheden van de moordzijn onduidelijk en van de dader ontbreekt elk spoor, de politie vond enkel een twintigtal afgevuurde kogels terug. De politie vermoedt echter dat de twee met hun smartphone op zoek gingen naar een Pokémon en zo privéterrein zijn binnengedrongen.

De populaire spelletjesapp, waarbij jongeren vooral ’s avonds laat op pad gaan, is duidelijk niet zonder gevaren. In de Verenigde Staten werden eveneens twee tieners beschoten toen ze aan de kant van de weg aan het Pokémonnen waren, zij brachten het er echter zonder verwondingen vanaf. In New York beging een 28-jarige automobilist dan weer zelf een stommiteit: hij reed al spelend tegen een boom.

Eerste dode tijdens het spelen van Pokémon Go
Slachtoffer Jerson Lopez de Léon (18) uit Guatemala.
o_-
Citeren24.07.20160 likes

Gewonden door Pokémon Go lijkt kwestie van tijd

AMSTERDAM - Het spelen van Pokémon Go, het spelletje op mobiele telefoons waarin gejaagd wordt op virtuele wezentjes, is niet alleen maar leuk. De politie heeft er de handen vol aan en het lijkt een kwestie van tijd te zijn voor er gewonden vallen.

Bij Hattem haalde de politie maandagavond twee mensen van het spoor die daar op jacht waren. Tussen Delft en Schiedam liep het treinverkeer vertraging op door de Pokémon Go-spelers. ProRail heeft inmiddels contact gezocht met maker Nintendo.

Veilig Verkeer Nederland trok eveneens aan de bel. De organisatie vreest dat er doden gaan vallen omdat mensen op de fiets of in de auto op zoek zijn naar Pokémon. Die vrees lijkt niet ongegrond. In Nunspeet werd dinsdag een automobilist aan de kant gezet vanwege zijn vreemde rijgedrag. Hij bleek in zijn auto het spelletje te spelen.

Het AMC in Amsterdam bleek ook een plek te zijn waar Pokémon waren 'verstopt'. Er liepen mensen rond in ruimtes waar ze helemaal niet mochten komen. Het ziekenhuis plaatste vervolgens een bericht op Twitter met een plaatje van een zieke Pokémon met het verzoek niet naar het ziekenhuis te komen.

De politie heeft het er druk mee en waarschuwde dat het bureau geen terrein is om naar de wezentjes te zoeken. Het politiebureau in het Haagse Zuiderpark liet weten dat mensen zelfs belden met 0900-8844. ,,Dit is niet de bedoeling. Wij weten ook niet waar ze zitten. 0900-8844 moet bereikbaar zijn voor meldingen."

o_-
Citeren24.07.20160 likes

Verstrooide Pokémon Go-speler ramt politiewagen

In de Amerikaanse staat Maryland heeft een agent met zijn bodycam gefilmd hoe een verstrooide bestuurder tegen een patrouillewagen botste in Baltimore. 


De chauffeur was Pokémon Go aan het spelen en keek even niet op. "Dat komt ervan van dit domme spel te spelen", reageerde de jongeman. Bij het incident raakte niemand gewond.

o_-
Citeren24.07.20160 likes

Pokémon Go is een zegen voor mensen met autisme

De 15-jarige Yaro houdt niet van vreemde of onverwachtse situaties. Daardoor komt hij niet graag buiten en legt hij moeilijk contact met anderen. Maar sinds hij Pokémon Go speelt, gaat dat allemaal plots veel beter.

Volledig opgaan in het spel helpt Yaro en andere mensen met autisme om hun angst voor de buitenwereld te overwinnen. Al houdt net die focus ook gevaren in. "Een van de risico's is dat we weten dat mensen met autisme een groter risico lopen om verslaafd te geraken aan games", zegt Peter Vermeulen van Autisme Centraal tegenover VTM Nieuws. "Bijkomend is het voor mensen met autisme ook moeilijk om iets los te laten. Als je dan op dat scherm de Pokémon zoekt, vrees ik dat ze de context al eens uit het oog verliezen en in gevaarlijke toestanden kunnen terechtkomen."

o_-
Citeren24.07.20160 likes

Pokémonjaagster komt klem te zitten in boom

media_xll_8895299.jpg

Een wat al te fanatieke Pokémon Go-speelster uit de Amerikaanse staat New Jersey belde gisterenavond in paniek naar het alarmnummer 911. Op jacht naar een virtueel wezentje was ze namelijk in een boom geklommen en ze kon er niet meer uit. Saillant detail: de boom staat op de begraafplaats Eglington van de wijk East Greenwich in Clarksboro.

media_l_8895300.jpgMet een laddertje was de onfortuinlijke Pokémonvangster snel weer uit de boom © Facebook/East Greenwich Township Fire & Rescue.

Veel moeite om haar uit haar benarde positie te bevrijden, had de toegesnelde brandweer niet. Een opgestoken laddertje hielp haar uit de nood. De jonge vrouw was, aldus brandweercommandant Rob Gould, een beetje beschaamd. Om haar een publieke afgang te besparen, heeft de brandweer geen naam bekendgemaakt.

Wel waarschuwen de brandbestrijders om goed op te letten als je op Pokémonjacht gaat 'zodat niemand gewond raakt'. "We bespeuren een stijgend aantal wandelaars in de stad. Sommige plaatsen, zoals kerken en begraafplaatsen, zijn stopplekken in het spel'', zegt Gould tegen NBC.

"We proberen mensen duidelijk te maken dat ze goed moeten uitkijken waar ze heengaan, zodat niemand zich bezeert. Dit spelfenomeen speelt zich niet alleen in de bebouwde kom af, maar echt overal. We willen niet dat iemand gewond raakt.'' Of de vrouw haar Staryu, Psyduck of Magikarp te pakken heeft gekregen, is niet geweten.

o_-
 
 
1

Adverteer hier