Forums  ›  Gedichten  ›  Positieve gedachten
 

zoeken..en vinden

Advertise here!!

Citeren08.11.20141 likes

++++++++++++++++
++ De zoektocht. ++
++++++++++++++++



Goeien dag ..jij...lezer.

Feitelijk zijn we allemaal onderweg.
Dit is een feit volgens mij, ontkennen heeft weinig of geen zin.
De reis gaat naar zaken die je als kind wilde bereiken...en stap voor stap schuiven we op naar een steeds hoger niveau.
We willen dit en dan weer dat..steeds weer verder en hoger komt je lat.
Tja..de dag dat je beseft dat de lat niet meer veel verder kan..en ook niet meer hoger kan en hoeft..en je beseft dat er aan de andere kant van die lat....iets anders op je wacht...dat kan voor vele wel eens ontluisterend werken.
Maar dat doel is er voor iedereen...hopelijk ligt het nog ver weg voor jouw, maar er zijn anderen die het wel erg rap op zich zien af komen.
Het onbekende ...wetende dat alles dan voor bij is voor jouw...kan rauw op je dak landen.
Wij zijn kunstenaars in het ontkennen en afduwen.
Je ziet dat ook in relaties...bang om kwetsbaar te zijn noem ik dat...en het onvermijdelijke te nemen voor wat het is.
Dan merk je dat je zoektocht voor jouw stopt...je hebt het gevonden...en je laatste les komt er aan.
Ja..ik weet vele zullen niet merken dat hun dat lot over komt, maar de rest des te meer.
En ..dat is vaak niet zoals we het willen, maar..we hebben het vaak gewoon niet voor het uitkiezen.
De dromen en de zaken die je zo graag wou bereiken ..ze verdwijnen.
Misschien heb je kids..en dan blijft er nog iets tastbaars achter...van wat je gedroomd hebt, een gezin ...en je leefde nog lang en gelukkig.!? Al dat jagen op bezit ...het is nu waardeloos geworden..net zoals al je geld...het word dan terug pulp van bomen..en de fibrillen die de samenhang waren van wat eerst je geld was....vervallen weer terug naar de oorsprong....de cirkel van het leven.
Je zoek tocht is dan bijna voorbij..en...je zult de laatste les moeten leren of je nu wilt of niet.!
Dood gaan is de ultieme les...ondanks dat massa's mensen het je hebben voor gedaan wil je die les overslaan. Tja ook die les zul je moeten door staan...net als je eerste les...kan het moeilijk zijn.
Hmm ik geef toe...ik ben redelijk vaak bij mensen geweest die bezig waren die les te onder gaan.
En ik geef toe...je word er niet vrolijk van..sommige vechten..ze onder gaan hun laatste les met moeite.
En dat is niet leuk om te zien...je kunt niks doen...je mag niks doen.
Voor zeggen helpt niet...voor doen is ook al geen optie.
Nee, leuk is anders hé..zeker als de strijd zo gruwelijk is dat ze snakken naar de lucht die wij ..zo maar inademen...dan lijkt en is dat gruwelijk dat ze kronkelen van pure wanhoop naar die lucht.
Tja...dit was het heftigste wat ik toen heb mee gemaakt..iemand die stikt.
Andere gingen rustig ..zwevend...afdwalend in de rust.
Een vreselijke dood was dat zeker en vast...de rust er na is schokkend. Tja..dan weet je dat het leven komt en gaat...zoals golven in de zee..soms rustig..en dan als een zware storm.
Ja als klein kind wil je groot zijn...mee doen met die grote wereld.
De zoektocht naar alles wat er is...blijkt toch niet zo maar voor het rapen te liggen..ook als je ouder word.
En als er grijs op je lijf komt..besef je...hmm de top is vlak bij...maar dan ?


En ...
Het dan ?
--------------
Wat dan ? 


Denkend aan wat je toekomst is...wat dan.?
Iedereen heeft er zijn of haar eigen gedachtes over, er is iets hier na ....of niet..?
De één gelooft er heilig in, en de rest denkt loop naar de klote...der is niks meer ..dus pakken wat je pakken kunt.
En dat maakt ons mensen soms tot vreemde hebzuchtige wezens, dit gedrag zie je nooit bij dieren.
Of hun weten dat ze eindig zijn ?
Ik denk van wel...maar ze hebben geen zakken die ze moeten vullen.!
Dus..misschien moeten we ook eens nadenken dat ..je laatste reis ..zonder zakken vullen gebeurt.
En dan kunnen we wat minderen..hoeven we niet zo te graaien...dat leeft wat makkelijker.
Delen kun je leren hoor.!
Endorfine komen los als je deelt.!
En dat is een fijn gevoel....deel liefde en zie.!
Geloof me ..je Ferrari blijft echt hier... als je op reis gaat.!
Haha dus....je liefde blijft ook hier ..en dat is TOCH veel mooier om achter te laten...LIEFDE.
Want liefde en gevoelens overleven dat materiaal .
Maar goed..ik hoop dat je nog lang mag zoeken ...en als je het vind..dat het zacht mag zijn.
Hmm want ik denk dat mensen liefde zijn....en zonder liefde ?
Dan is er niks...zonder liefde...en.. niks bestaat..als je geen liefde hebt...geeft en ontvangt.

Dus...

Harry

...wenst je heel véél liefde.
En een mooie zoektocht , en dat je vind wat je zocht.
Ik mag hopen dat het...

liefde is.

Adverteer hier