Forums  ›  Vraag & Antwoord  ›  Vraag & Antwoord
 

wie weet raad??

Advertise here!!

Citeren01.07.20100 likes
Ongeveer een half jaar geleden is mijn opa overleden.
Onze familie leeft al jaren in onmin met elkaar. Niets schokkends maar gewoon totaal geen contact negeren bij toevallige ontmoetingen.

Vlak na de dood van mijn opa zijn mijn ouders op bezoek gegaan bij mijn demente oma. Mijn vader was echter zijn sigaretten vergeten en loopt alleen terug naar de parkeerplaats om sigaretten uit de auto te gaan halen.
Mijn vader word van achteren aangevallen op de grond gegooid en vervolgens door 2 personen flink op hem ingetrapt. (bleek dit zijn eigen broer te zijn met zijn zoon van 17) Mijn vader is flink toegetakeld en hem is toegegild dat hij dood moest. Mijn oom en neef zijn vermoeid geraakt van het trappen en mijn vader kon de auto inglippen en zo de politie gebeld.
Mijn oom regelde ten tijde begravenis van mijn opa en mijn vader is toegeschreeuwd hier met zijn gezin weg te blijven anders vermoord te worden. Wij konden dus geen afscheid nemen ten tijde van begravenis lag mijn vader ook in het ziekenhuis.
Vervolgens moest oma naar het verpleeghuis, voogdij was geregeld via de rechter familie had niets te zeggen. mentor en bewindvoerder regelde alles, dus ook voor beide gedeelte van de familie strikte en vaste bezoektijden. Op andere uren was je dus niet welkom. familie mocht niet in contact komen met elkaar.
Nu is het geval oma is gister, dinsdag overleden.
Broer van mijn vader waar de familie mede door mishandeling van mijn vader mee in onmin leven.
Zaterdag is de uitvaart maar wij zijn wederom niet welkom en toegang tot de begravenis zal geweigerd worden. ( bij opa had mijn oom 4 bewakers ingehuurd om bij evt komst ons te weren)
Heeft iemand een idee wat hier aan te doen is, ik wil zo graag afscheid nemen van oma, die kans is bij opa ontnomen. Is hier helemaal niets tegen te doen, en bepaalt degene die aangesteld is als execurateur alles, of is er toch een mogelijkheid om de begravenis komende zaterdag bij te wonen???
als iemand het weet zeg het aub??
Citeren01.07.20100 likes
ik snap je verhaal weet alleen niet precies hoe het zit met de beslissing van ececurateur.
maar normaal gesproken kan je politie begeleiding aanvragen voor jullie zodat jullie veilig afscheid kunnen nemen
het is een tip probeer dit ik hoop dat het gaat werken .
in ieder geval veel sterkte en gecondoleerd met het verlies
Citeren01.07.20100 likes
het klinkt misschien stom.
maar je oma is daar allang niet meer.
wat daar is is een jas die zie hier op aarde gedragen heeft.
afscheid nemen kan je overal en een ceremonie kan ook zonder een dood lichaam.
zoek een plek uit die jullie beide dierbaar is en neem daar afscheid . dan heb je altijd een plek om terug te gaan

ik weet niet of dit antwoord is op je vraag . maar zo zou het voor mij voelen.

groetjes mram
Citeren01.07.20100 likes
pff heftig hoor, en ik wens je heel veel sterkte en gecondoleerd met het grote verlies,

groetjes Bonneke
Citeren01.07.20100 likes
wat een heftig verhaal..
ik wens je veel sterkte en gecondoleerd

groetjes soraya

p.s kom is op de chat kijken

Advertise here!!

Citeren07.07.20100 likes
Het is waar, oma is er idd allang niet meer uit respect niet gegaan naar de begravenis. We waren niet welkom, dus had alleen voor onnodige problemen/ heibel gezorgd.
Heb nog het lichaam van oma heel even kunnen zien en zo afscheid van haar kunnen nemen, bedankt voor de reacties

Adverteer hier