Forums  ›  Gezellig Kletsen.com  ›  In de Wandelgang

tranen

Advertise here!!

27.10.20050 likes
tranen! wat sij dat nou eigenluk?!
opeens komen se als je verdrtiet hebt somaar uit het niets of juist van geluk!
ze komen en ze gaan weer! maar waarvoor dan???
wat is het nut ervan???
hoor ik een mooi lied komen de tranen vanself!!!
zit ik ergens mee komen se ook weer!!!
ben ik blij of maak ik iets moois mee hup ik sie se alweer over me wangen stromen!!
maar altijd aleen als ik alleen ben!!! bij andere huil ik nooit!
hoe kan dat nu ben ik gevoeloos bij andere??? of wil ik het voor meself houden??? kan ik me bij andere niet uiten???
wat is het nut er nu van??? ik snap het niet!!!
zijn tranen dan gewoon het overtollig water dat uit je weglijd waar je emotis insitten???
dat je die dan verlaat?? maar trug komen se tog wel weer!!! net solang tot alles uit je lichaam is gestroomd???
of heb ik nu geen gelijk??? en zijn tranen er aleen maar om je pijn of geluk te uiten???
en kan dat niet dan sonder die druppeltjes uit je ogen???

liefs,
kirsten!
27.10.20050 likes
Ik heb het even voor je opgezocht, Kirsten en de medici zeggen erover:

Traanvocht heeft een aantal belangrijke functies: zo zorgen de tranen er onder meer voor dat het oog niet uitdroogt, ze bevatten afweerstoffen als bescherming tegen oppervlakkige infecties en ze voorzien het hoornvlies van zuurstof. Elke keer dat we knipperen, wordt het traanvocht in een dun laagje gelijkmatig verdeeld over het oogoppervlak. Dit dunne laagje noemt men de 'traanfilm'.

Jaco zegt: En tranen van geluk of verdriet is een teken van een lichamelijke emotie die je op dat moment uit, ik noem het altijd "emotie water" Tja, je hebt een hoop vragen, maar ik vind wel dat je gelijk hebt!!

Heel mooi wat je zegt:"zijn tranen dan gewoon het overtollig water dat uit je weg glijd waar je emoties inzitten"

Kuss, Jonckheere Jaco
27.10.20050 likes
eey dankje jaco! egt heel lief dat je dat hebt opgesogt!! thanks!!!
dikke kuss kirsten!!!
27.10.20050 likes
Emoties zijn rare dingen, het geeft onze hersens de indruk dat we iets in onze ogen hebben, emoties werken op de ogen, je kunt dat voelen, en tranen zijn ergens een soort afweer mechanisme.
28.10.20050 likes
heel lief van jaco ik vond het mooi geschreven van kirsten wist ff niet wat ik erop moest zeggen :x

Advertise here!!

28.10.20050 likes
weetje wat ik zo gek vind als ik moet huilen gaat mijn beste vriendin mee huilen en als zij huilt moet ik ook huilen. hoe komt dat dan??
kus
28.10.20050 likes
Snoezie, bij sommige mensen is het zo dat, als ze een ander verdietig zien, spontaan mee gaan huilen. Dit is een teken van affectie (genegenheid, en liefde voor die andere persoon) en kan dan ook worden gezien als een compliment.
Als die persoon niets om je zou geven, dan zou die niet met je meehuilen (niet altijd hoor, maar wel vaak geldt deze regel, en komt vaker voor bij vrouwen als bij mannen, omdat mannen door de samenleving is geleerd stoer te zijn en niet te huilen. Nou, dikke poep!!!!! als ik wil huilen, dan doe ik dat...)

Jonckheere Jaco XXX
28.10.20050 likes
goed gesegt jaco!! ik vind dat mega onsin hoor waarvoor souden mannen nu niet mogen huilen?? Ik vind het pas stoer als se dat wel doen en er gewoon voor uitkomen!!!
kus kirsten!!!
01.11.20050 likes
mannen mogen ook huilen
dat vind k
ze mogen ook hun emoties wel eens tonen
03.04.20060 likes
Tranen, zoveel tranen
Ik tel de tranen die ik laat voor jou
Maar het zijn er teveel, teveel om te tellen
Hoeveel tranen ik ook laat voor jou
Ik ben je kwijt
Kwijt voor altijd