Forums  ›  Vraag & Antwoord  ›  Suggesties/opmerkingen
 

ter beschikking stellen as proefpersoon voor tatoo

Advertise here!!

Citeren11.02.20140 likes

ik wil mij laten tatoeëren maar ik wil er niet zo veel voor betalen daarom misschien iemand in opleiding die het gratis voor me wil doen in ruil voor ervaring opdoen voor die gene t is een simpel ontwerp, ik kan er helaas niks vinden over proefpersonen voor tatoo 

Citeren11.02.20141 likes

Oefenen gebeurd geloof ik meestal op varkenshuid. Dit lijkt veel op menselijk vel en (dooie) varkens klagen over het algemeen minder, mocht het misgaan.

Nu kan ik mij herinneren dat er x jaren geleden van die doe-het-zelf pakketjes op de markt waren. Dit is relatief goedkoop  en als een missertje er toch niet toe doet... Dan is dit misschien de oplossing. Bovendien, mocht het misgaan, dan kun je jezelf de schuld geven ;-)

Citeren11.02.20140 likes

ja dat is opzich wel goed maar ik kan dat niet bij me zelf hoor maar ik had gedacht dat varkenshuid de eerste fase was en uiteindelijk moet je het natuurlijk bij mensen doen en dan lijkt het me wel fijn als je dat soort proefpersonen heb toch? maar ik kan er echt niks over vinden op internet,,,

Citeren11.02.20140 likes

ze gebruiken die varkenshuiden al als proefpersoon dus dan hoeven ze het waarschijnlijk niet op iemand te testen. En vaak zie je dat die tattooshops het eerst bij hunzelf al testen. ik heb er verder nog nooit over gehoord dat je je als proefpersoon kan aanmelden. maar mocht je particulier iemand vinden hou er wel rekening mee dat het hygienisch en betrouwbaar is. ken iemand die deed het ook via een particulier en die tattoo was gezet met vieze naalden, zit nu helemaal onder de blaren en is ontstoken.

Citeren11.02.20142 likes

 

ik wil mij laten tatoeëren maar ik wil er niet zo veel voor betalen daarom misschien iemand in opleiding die het gratis voor me wil doen in ruil voor ervaring opdoen voor die gene t is een simpel ontwerp, ik kan er helaas niks vinden over proefpersonen voor tatoo 

 Goedkoop is duurkoop!

1.Wat is in jouw ogen duur?

2.Wat noem jij een simpel ontwerp?

3.Waarom ga je niet eens bij een tattoo shop langs die ervaren mensen in dienst hebben?

4.Er zijn genoeg mensen en tattoo shops vergelijk de prijzen eens,

5.Praat eens met de mensen daar en met klanten, kijk wat hun zo allemaal zetten.

6.Letten ze op de hygiëne? gebruiken ze schone naalden?

7.Geven ze goed advies waarom jij iets wel of niet moet doen?

8.Voel jij je goed bij de artiest die jou gaat tatoeëren?

9.Geen alcohol en drugs tijdens het zetten!

10.Een goede tattoo die mooi gezet is en afhankelijk van de grootte en plaats is gewoon wat duurder maar je hebt er je hele leven plezier van!

Maar goed als jij graag wil dat iemand in opleiding bij jou een tattoo zet die later niet mooi (gezet) blijkt te zijn, 

Vooral doen!

Advertise here!!

Citeren12.02.20142 likes

Helemaal eens met klap.

Je wilt niet teveel betalen.... In een tattooshop is een tattoo misschien duurder. Laten we zeggen 300 euro. Hoeveel is dat per dag gedurende de rest van je leven? Misschien 1 of 2 cent per dag, dus in dat opzicht is teveel betalen onzin. Je hebt er de rest van je leven iets moois voor.

Daarnaast moet je niet vergeten dat tegenwoordig iedereen voor een paar euro een machientje kan kopen wat dus betekent dat er heel veel "leerlingen" zijn. Lees dus mensen die er niks van kunnen maar snel geld willen verdienen. Bij zo'n iemand word je bijna altijd teleurgesteld, ga je je ergeren aan je mislukte tattoo en eindig je alsnog in een goede tattooshop om het op te knappen.

Over het risico van ziekten bij een beunhaassie maar niet te spreken.

Daarnaast is tattoeeren een ambacht wat niet zelf te leren is. Iemand die echt tattoo artiest wil worden zal moeten laten zien dat de wil er echt is en dat hij het in zich heeft. Met andere worden: iemand die het vak leert of wil leren zul je alleen tegenkomen in een goed tattooshop.

Ik zou je adviseren je mening bij te stellen. Spaar er voor en geef geld uit aan een tattoo die je laat maken in een geregistreerde tattooshop. Het geld wat je bespaart bij een beunhaas weegt zeker niet op tegen de teleurstelling van een mislukte tattoo.

gr apenoot

Citeren15.02.20140 likes

300 euro ??
Dat is wel erg duur.. ( vind ik ;) )

Het ligt natuurlijk aan de grootte en aan het aantal kleuren wat je erin wilt hebben.

De basis prijs (bij de meeste) is rond de 50 a 75 euro.
Dit is de kosten van het materiaal sowieso en deels de inkt.
Voor een 2e afspraak heb je dit bedrag sowieso als basis.

Ik vind ook dat je beter kunt sparen om naar een goede tattoo-artiest te gaan.
Maar ieder zn ding ;)

Groetjes en succes.
Wel foto maken van het eind werk dan aub (y)

Citeren15.02.20140 likes

de shop waar ik naar toe ga, die rekent als ik me nu niet vergis 80 euro per uur.

Moest 50 euro voor een teken afspraak betalen en de rest 200 op de dag zelf.

Heb er ruim 3 uur gelegen, dus het valt nog wel mee vind ik.

Citeren17.02.20140 likes

Elke dag 1 euro in een potje gooien en na un jaartje un tattootje laten zetten zou ik zeggen ;p

Citeren18.02.20140 likes

http://www.belmijnmama.nl/plaktattoos.htm

plaktattoos! goedkoopst en makkelijk te verwijderen :D

Adverteer hier