Forums  ›  Gezellig Kletsen.com  ›  Gezellig Kletsen.com

"scheiden" en "houden van"

Advertise here!!

Citeren19.04.20080 likes
Het hier hieronder staande is mijn visie en mening. Wat een ander ervan denkt moet hij of zij zelf weten en respecteer ik ook, zolang het andersom ook is.

In mijn ogen heb je scheiden en scheiden. Aan de ene kant kun je scheiden met een hoop ellende, ruzie, heen en weer getrek en geduw en noem het maar op. Tot aan elkaar haten en elkaar het ergste toewensen aan toe. En dat nadat je jarenlang lief en leed hebt gedeeld
Aan de andere kant heb je scheiden waarin alles in peace en vrede geregeld kan worden. En dan kan je elkaar gewoon aan blijven kijken en op een normale marier met elkaar omgaan, zelfs als goede vrienden. En ook dat ook nadat je jarenlang lief en leed hebt gedeeld.

Dan heb je houden van en houden van.
Je hebt houden van in de zin van dat je stapelverliefd bent op iemand. Dat je helemaal in de wolken loopt en het gevoel hebt dat niemand je iets kan maken en je de hele wereld aan kan. Dit is dus houden van in de zin van verliefd zijn.

Dan heb je houden van in de zin dat je iemand graag mag om de persoon die hij of zij is. Je kunt dan goed met die persoon praten, een kopje koffie drinken, winkelen, met elkaar lachen zonder dat er liefde of iets dergelijks bij komt kijken. Je bent dan soulmates met elkaar, hele goede vrienden of zelfs een soort van broer en zus relaltie met elkaar hebben.

Mijn vraag is nu of het nu echt zo vreemd is dat men op een goede manier van elkaar kan scheiden en dan nog goed met elkaar op kunt schieten als goede vrienden van elkaar?
Ik ben van mening dat dit dus wel kan.
Citeren19.04.20080 likes
nee hoor is niet gek , er zijn genoeg mensen die een broer / zus relatie krijgen door dat de sleur er uit is en die dus als goede vrienden verder kunnen gaan.
helaas heb ik 2 maal een scheiding gehad met ruzie , in het begin ging het goed maar er er zaten ook kinderen tussen , geen alimentatie willen betalen , afspraken naar de kinderen niet na komen en helaas kwam dat tot een vechts scheiding maar het is dus niet gek .
Citeren19.04.20080 likes
mijn mening hier over is duidelijk JA het kan
gister was mijn dochter jarig . ze werd 9 jaar. en het is natuurlijk niet alleen mijn dochter. het is ook de dochter van haar vader. als ik dat kijk wat hier gister aan de tafel zit. is dat voor een kind van gescheiden ouders alleen maar rijkdom. ik haar moeder zat aan tafel samen met mijn huidige partner. ( die woont niet hier voor de duidelijkheid.) me ex-man en ze huidige vriendin. zitten ook aan mijn tafel. daarbij zit ook nog een ex vriend van mij . ook iemand die van haar houd. tis toch alleen maar geweldig dat je door een scheiding veel meer mensen krijgt die van je houden. ok tis rot dat je vader en moeder niet meer bij elkaar zijn want ik denk dat ieder kind dat wel wil.

maar als ze dan toch gaan scheiden dan graag op de manier waarop me ex-man en ik dat gedaan hebben. een ieder heeft rustig en op ze eigen tempo een plek kunnen geven aan de nieuwe situatie.
ik heb ook nog een jaar gewoon in het huis mogen wonen waar wij toen woonde. ik hoefde niet over haast weg. hij heeft me geholpen me leven weer op poten te krijgen zonder hem . en nog steeds kan ik op hem terug vallen als dat nodig is.

dat je niet meer genoeg van elkaar houd om in 1 huis te wonen wil niet zeggen dat je elkaar ook meteen maar haten moet .

nee me ex man is eigenlijk de liefste ex die je je maar kan bedenken.
al moet ik er niet aandenken om ooit nog met hem onder 1 dak te moeten wonen
Citeren19.04.20080 likes
Ik heb dus inderdaad een broer/zus relatie met mijn exvrouw, zelfs met haar vriendin. Maar ik heb wel gemerkt dat niet iedereen dat kan of wil begrijpen, maar er zijn er (gelukkig) ook genoeg die zoiets juist toejuichen.
Citeren19.04.20080 likes
aardbei helemaal met jou eens
jammer genoeg gaat dit niet altijd was het zo maar
je houden van is een grootwoord bear houd in iedergevaal erg veel van de kids

Advertise here!!

Citeren19.04.20080 likes
Het ligt denk ik net aan de situatie hoe je uit elkaar gaat

Ik zeg niet dat het wel of niet kan dus goed lezen;)
Citeren20.04.20080 likes
Hoi Beike,

Natuurlijk kan dat!En het zou heel mooi zijn als dat zo met iedereen die gaat scheiden zo gaat.

Maar helaas is dat niet zo,het ligt puur aan de situatie hoe je uit elkaar gaat,in mijn geval is het zo,als de scheiding definitief is,ik mijn ex dus niet weer hoef te zien,en dat is niet omdat ik hem haat,maar ligt aan de wijze hoe hij mij heeft duidelijk gemaakt dat het over is tussen ons wat hem betreft.

Zoals hij met mij omging,ervaardde ik als heel kwetsend,naar mijn mening ga je zo niet met elkaar om,maar ik vernam dat door deze "handelingen", laat ik het zo maar ff noemen,haha,zijn eerdere relaties ook uit zijn gegaan.
En iemand die zo met mensen omgaat,hoef ik niet als vriend,op welke manier dan ook
Maar ben blij dat jij en je ex wel als goede vrienden verder kunnen!
kuss,Babs

Adverteer hier