|
|
|
Anonymous Undefined 65739 berichten Onverwerkte emoties en de verstoringen die deze emoties in jouw energie systeem veroorzaken zorgen ervoor dat jij niet goed met (overmatige) stress kan omgaan.
Deze verstoringen in jouw energie systeem en de onverwerkte emoties zorgen ervoor dat jij de gevoelens blijft ervaren die de stress in jou veroorzaken. Hierdoor raak jij langzaam maar zeker over-spannen.
Deze factoren kunnen bestaan uit:
Jouw emotionele gesteldheid.
Hoe zit jij in je vel? Hoe ga jij met stress om?
Priv?-leven.
Er spelen relatieproblemen of iemand in de familiekring is ernstig ziek of is overleden.
Werk.
Je wordt te zwaar belast op je werk..
pff.. alles heb ik. mijn vriendin zei dat ik overspannen ben... maar wat moet je eraan doen?? |
Anonymous Undefined 65739 berichten nou bar
zou je aanraden om proffensionele hulp te zoek,
en te beginnen met een bezoek aan de huis arts
en je proberen zoveel mogelijk te ontspanne,wandelen en zo
groetje en heel veel sterkte marie |
eugeen Undefined 9 berichten Bar, Marie heeft daar een punt, er zijn inderdaad middelen die op de
markt zijn en die kunnen helpen om je kijk op de wereld te verbeteren.
Deze middelen zijn niet verslavened maar geven dat net wat je nodig hebt om beter te functioneren en te relativeren.
Zijn dus geen valium of zo want dat werkt verslavend.
Maar een middel dat na een goede 14 dagen innemen pas echt in werking treed.
Weet niet of het middel onder de naam seroxat in Nederland op de markt is of een gelijkaardig middel.Maar vraag er eens naar bij je huisarts.
Eens de moeilijke periode voorbij kan je gerust stoppen. |
Anonymous Undefined 65739 berichten Bar, ben het volledig eens met Eugeen en Marie. De eerste stap is om naar je huisarts te gaan en gewoon open kaart te spelen, Inderdaad nu tijd voor want als te lang blijft lopen met deze klachten dan ontspoort de boel nog meer en ben je verder van huis. Of je al overspannen bent is nog maar de vraag, maar je doc zal die diagnose wel kunnen maken. Niet mee wachten, gewoon afspraak maken. En gelukkig zijn er idd middelen die je er een beetje doorheen kunnen slepen zonder dat je er aan verslaafd raakt. Dus maak je niet teveel zorgen, er valt echt wat aan te doen hoor. Focus niet teveel op je privezaken (problemen) maar eerder op je genezingsproces, want dat gaat nu voor. Zoek vooral zoveel mogelijk ontspanning. Sterkte en hou je haaks meid. Hunterleo. |
spetter56 Undefined 15 berichten Hallo Bar,
Herken je gevoel weet wat er dan in je om gaat. Zegt niet dat je overspannen bent. Dat kigt aan je weerbaarheid. Als je denkt het niet meer aan te kunnen maar steeds weer een lichtpuntje ziet ben je niet overspannen. Je bent down en dan helpen pilletjes niet. Dan helpt het mensen om je heen te hebben die een positieve kijk op het lven hebben net als jij. Mensen die je weten te insprireren dat lichtpuntje uit te bouwen tot de een dikke vette zonnestraal. Ligt ook veel aan je instelling dit te willen. Mag me hier als voorbeeld stellen. Enkele op de chat weten hoe het in mij er uit ziet. Maar zet alles aan de kant om hte ositieve op te pakken hoe moeilijk het ook soms is. Voorbeeld afgelopen weekend. Tot vrijdag wist ik niet of ik mee zou gaan. Heb knoop door gehakt. Heb twee dagen intens genoten van het leven. Heb me kunnen laten gaan onder impuls van een paar positieve mensen die bij me waren. Zit nu met een gelukkig gevoel nog na te genieten. De druk en problemen zijn er nog altijd. Maar het andere gevoel mee te krijgen is de essentie van mijn verhaal. Daar kan ik verder mee. Een het maakt mij sterker in de strijd tegen het negatieve, de stress en alle problemen die een leven met zich mee kunnen brengen.
Wens je heel veel sterkte in je strijd.
Als je wilt praten we wel een keer
groetjes
spetter56 |
|
Waters Undefined 587 berichten Tja Bar, dit verbaast mij niet.
Ik heb al es tegen je gezegt; neem een hond, ga er veel tussenuit, wandelen en vooral veel daglicht.
Maar dat was dus niet toegestaan, jij kunt niet echt meer je eigen leven leven meisje.
Wat je nu zou moeten doen is er dan ok echt even een poosje tussenuit.
Overspannen is een groot woord, jij hebt een duidelijk reden en het komt van buiten.
Ik denk niet dat jij degeen bent die hulp nodig heeft, ik denk dat iemand anders in je leven eens een afspraak moet maken met de hulpverlening. |
Anonymous Undefined 65739 berichten Hey lieve Bar,
Ik ken je nog niet zo lang, maar ik denk dat Waters een heel goed punt heeft geraakt evenals Spetter56.
We hebben het er al eens een beetje over gehad, kies voor jezelf!!!!
Want zo gaat het niet langer, je moet je eigen leven kunnen leiden en de dingen doen die jij leuk vind en waar jij je gelukkig bij voelt. Natuurlijk moet je ook wel eens schikken en iets voor die ander doen wat je misschien minder leuk vind maar jij schikt volgens mij altijd en je vriendje nooit.
Lieve Bar, je moet nu echt voor jezelf kiezen, er zijn hier genoeg mensen die om je geven en je steunen, ga er voor!!!!
Als je wilt kletsen of praten zeg je het he!!!!!
Dikke kus Eyes |
Waters Undefined 587 berichten Tja bar, er zitten hier wel mensen waar je mee kunt praten lijkt mij.
Soms is praten op het net misschien wel gemakkelijker.
Ik weet niet hoe jou ouders en of familie en vrienden er tegenover staan en dan wel of die je kunnen helpen dan wel of je daar verder mee komt.
Ik vind het totaal geen probleem om een mail van je te vinden, maar je weet inmiddels dat ik dingen toch erg realisties bekijk en niet bepaald mijn mening onder tafel schuif, het kan soms pijnlijk zijn en vaak niet wat je misschien wilt horen.
Toch ben er echt niet op uit om wat voor of wie zijn relatie kapot te maken en misschien kunnen mensen veranderen soms, vooral als je de macht weet te breken die iemand over iemand heeft.
Aan de andere kant we zijn zoals we zijn, ik zelf zou nooit iemand veranderen of eisen stellen of zelfs maar vragen naar dingen, ieder heeft zijn eigen verantwoording en zijn of haar eigen leven, heb ik er problemen mee, dan heb ik dus de verkeerde en kan beter alleen zijn of es weer rond gaan kijken.
Tuurlijk.. ik ben ook best wel es verliefd of zelfs in love, dan heb ieder de neiging om meer te accepteren dan eigenlijk zou moeten.
Tis niet gemakkelijk he? |
Anonymous Undefined 65739 berichten nee dat is het zeker niet... maar ik accepteer alles en doe alles om hem blij te houden. en dat is ook niet goed, dat weet ik wel. maar ik kan zeggen ik doe het niet, maar ik doe het toch iedere keer weer wel.. ik wil hem geen pijn doen... maar het is niet gemakkelijk want ik doe mij zelf 3 keer zo veel pijn...
ik vind het fijn dat ik kan praten met je.. en met de rest hier. dat helpt me toch wel een beetje...
kuss |
Waters Undefined 587 berichten Zo lang jij alles blijft accepteren en hem steeds blij wilt maken is het voor hem wel erg gemakkelijk en veranderd er niks he?
Tis ook niet gemakkelijk om respect te hebben voor mensen die alles doen wat je wilt..
Als dat inderdaad de enige mannier is om hem niet kwijt te raken?..
Bar.. heb je hem eigenlijk wel? |
|