Forums  ›  Vraag & Antwoord  ›  Vraag & Antwoord
 

onverantwoordelijk vuurwerk

Advertise here!!

Citeren11.12.20160 likes

Is vuurwerk echt nodig en dan vooral met de feestdagen die er weer aan komen, zouden er niet meer verboden vrijwerk plaatsen moeten zijn, denk dan aan buurt van ziekenhuizen, instellingen etc....

 

voor vele in vuurwerk echt dat van dat, zelf heb ik er niets mee en onze twee honden al helemaal niet en dan al helemaal niet dat er 100 man voor je deur staan groepjes die elkaar uit dagen en ja dan heb je het, vorig jaar zijn er verschillende panden vernielt twee waren er zwaar aan toe, brandbommen naar binnen woning totaal vernielt, boven woning was ook gehavend.

 

waar is de toezicht dan?

 

geen idee denk toch dat er in probleemwijken ook op die dagen meer toezicht moet gehouden worden, en niet als het al gebeurd is want dan is het als we maar....

 

maar als is veel te laat 

Citeren11.12.20161 likes

voor mij moet vuurwerk niet...

 

het jaagt meer en meer dieren de bibber op het lijf...

ook veel dieren die door schrik wegrennen van hun thuis...

 

van mij mag het afgeschaft worden of op bepaalde plaatsen bepaalde hoeveelheden...

o_-
Citeren11.12.20160 likes

Zou het niet geweldig zijn als mensen eens een beetje meer zelf bewust zijn, dan hoeven we ook niet alles te verbieden.

Ik vind vuurwerk leuk om naar te kijken en vind niet dat het verboden moet worden. Wel lijkt het me heel normaal dat je geen vuurwerk afsteekt in de buurt van ziekenhuizen, of wanneer mensen op bed liggen. Ook die harde knallen hoeven van mij niet zo nodig, maar ik vind die kleuren en spetters mooi om naar te kijken.

Citeren11.12.20160 likes

Het hoeft van mij niet afgeschaft te worden, vind het, net als wat Denre zegt, wel mooi om naar alle kleurtjes te kijken. Maar vind wel dat ze bepaalde gebieden vrij moeten houden van vuurwerk. Denk hier inderdaad ook aan ziekenhuizen, maar ook aan weilanden waar dieren in staan of bepaalde gebieden waar mensen dan nog even met hun hond kunnen lopen zonder dat de hond angstig is.

Maar ach, wie ben ik om er wat van te zeggen? Wij kunnen het nu wel eens zijn, maar er zijn nog zo'n miljarden inwoners van Europa die er ook iets over te zeggen hebben/willen hebben. 

 

Citeren12.12.20160 likes

vuurwerk is ook mooi om naar te kijken, ben ik met je eens... maar waarom dagen op voorhand en urennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn vuurwerk... de harde knallers moet van mij ook niet (vind er ook eerlijk gezegd niks aan die harde knallers) vind die vuurpijlen mooier, die hoog in de lucht knallen...

maar tegenwoordig willen ze vaker van die harde knallers... hoe harder hoe beter... alleen voor dieren is het een hel... daarom dat ik zei van als ze nu zouden zeggen van 0.00 tot een uur of 1 en daarna afgelopen vind ik het best... 

en zwaardere boetes voor mensen die eerder afsteken zoals dagen op voorhand (vaak ook van die knallers)

maar zit ook spijtig genoeg, in een buurt waar ze heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veelllllllllllllllllllllllllllllllllllllll afsteken en soms van 10u tot een uur of 3 a 4 snachts.... vind dat dus erover... 

6 januari, 3 koningen is meestal nog eens vuurwerk, want ja, dan is het kerstboom verbranding... (na meestal word het gedaan op de eerste zaterdag avond na 3 koningen) en dan denk ik waarom...  

tis mooi maar TE is TE en dat is het hier in de buurt...

 

 

o_-

Advertise here!!

Citeren12.12.20161 likes

Of het nodig is? Ja, met Oudjaarsdag en om 12uur met de jaarwisseling is het nodig. Om de kwade geesten te verjagen vertelt de overlevering maar vrees dat de mensheid  heden ten dage beetje doorgeschoten is.

Zelfbewust zijn veel mensen niet,het egoïsme viert hoogtij , anders was er niet zo veel haat en nijd in de wereld.

Wanneer er al veel eerder geknald wordt en er aangestoken vuurwerk naar mens en dier wordt gegooid heb ik alleen diep medelijden met degen die dit doet en denk dan : die weet niet beter.

Mocht de veroorzaker gewond raken ben ik ervoor dat deze de medische kosten zelf moet betalen, en de slachtoffers schadeloos stellen.

Ik ben vóór een bepaalde plek waar alleen daar vuurwerk wordt afgestoken zodat iedereen er van kan genieten en als het klaar is, men veilig naar huis kan .

Maar dit zal een Utopie zijn !

 

Citeren12.12.20160 likes

vuurwerk met harde knallen dat hoeft echt niet wat heb je nu aan 1 dag vuurwerk waar dieren een jaar lang stress van hebben  snap niet dat fun voor dieren gaat het is dus nu al bezig en we moeten nog 19 dagen wees effe eerlijk noem een kat een kat oud en nieuw van 23h tot 1h bv is toch meer dan genoeg en wie echt harde knallen wilt doet dat dit liefst in eigen tuin zo heeft niemand er last van heeft 

Citeren12.12.20160 likes

harde knallen, hoor je ook buiten je eigen tuin... daar gaat soms je heel huis van trillen... dus maakt niet uit hier is het soms 600 m verder en huis trilt...

o_-

Adverteer hier