Forums  ›  Gedichten  ›  Overige Gedichten

nieuw komeling

Advertise here!!

Citeren26.01.20080 likes
eindelijk ben je er dan.ik heb zo lang na dit gebeuren verlangd.en mij zo lang zorgen om jou gemaakt.mij lief kindtje!en toch.mij eerste aanraking met jou begint al met afscheid.het los laten beetje bij beetje .zul je nu het leven veroveren.wat gaat er met jou gebeuren.wat gaat er gebeuren van wat ga ik afscheid nemen.want je hebt zolang in mij baarmoeder gezetten.en nu moet ik aan het idee wennen dat ik je in mij armen trots kan nemen .liefs mama
Citeren26.01.20080 likes
Aan de ene kant begint inderdaad het afscheid nemen,maar wat het ook zo waardevol maakt is dat je het groeien gaat zien,het zich ontwikkelen tot een eigen individu,een eigen persoonlijkheid,het kan juist zijn dat dat proces misschien wel net zo mooi is als het proces dat zich eerst in je buik afspeelde.
Ik heb dat gevoel nooit kunnen ervaren,mannen hebben nu eenmaal geen baarvader en de opening is nu ook niet zo geschikt om een kindje doorheen te persen,maar dat even ter zijde.
Ook het groeiproces heb ik als zeer waardevol ervaren,en als je band met je kind goed is,gaan ze misschien wel op zichzelf zoals mijn oudste,maar niet weg.
tijdens de kindertijd zaai je liefde,als ze volwassen zijn oogst je die liefde en waardering en respect.
Beide fases zijn mooi.
Maar voorlopig zal je kindje heel erg afhankelijk van je zijn.
Geniet er van meis !
Citeren27.01.20080 likes
Ik sluit me aan bij de woorden van de altijd Chatopa.

Groet,

Henry.

Adverteer hier