Forums  ›  Gezellig Kletsen.com  ›  Gezellig Kletsen.com

moraal van verhaal

Advertise here!!

Citeren19.06.20090 likes
Er was eens een mooi vogeltje dat op een koude zondagmorgen vrolijk rondvloog boven de bomen en de velden.

Maar het had een beetje gevroren en de ochtendluchten waren zeer koud. De vleugeltjes van het vogeltje koelden zodanig af dat het opeens niet meer kon vliegen en uit de lucht viel...midden in een wei waar een paar koeien stonden.

Eén van de koeien wandelde toevallig voorbij de plek waar het vogeltje lag en liet een warme koeievla vallen...op het vogeltje !

Het vogeltje had het nu opeens weer lekker warm en begon te sjilpen en te zingen van geluk...totdat een alerte kat dat in de mot kreeg, het vogeltje uit de koeievla haalde en het opat !!

Wat is nu de moraal van het verhaal ?

NIET IEDEREEN DIE OP JE SCHIJT IS PER DEFINITIE JE VIJAND !

IEMAND DIE JE UIT DE **** HAALT IS NIET ALTIJD JE VRIEND !

ALS HET JE MEEZIT EN JE BENT GELUKKIG , HOU HET DAN VOOR JEZELF WANT NIET IEDEREEN KAN DAT VERDRAGEN !

ZELFS IN DE GROOTSTE STRONTSITUATIE ZIT SOMS IETS POSITIEF !!
Citeren19.06.20090 likes
Een werkloze man solliciteerde naar een vacature voor bij Microsoft als manusje-van-alles op het kantoor. De HR manager interviewde hem en liet hem de vloer vegen om hem te testen.
"Je bent aangenomen," zei de manager. "Geef me je e-mail adres en ik zal jouw contract opsturen om te ondertekenen en de datum waarop je kunt beginnen."
De man antwoordde:
"Maar ik heb geen computer noch een e-mail adres."
"Het spijt me," zei de manager, "maar als je geen e-mail hebt, dan betekent het dat je niet bestaat. En wie niet bestaat, kan geen baan hebben."

De man ging hopeloos weg. Hij wist niet wat hij moest doen met maar 10 dollar op zak. Hij besloot vervolgens naar de supermarkt te gaan en een krat van 10 kilo tomaten te kopen. Hij verkocht deze tomaten door deze van deur tot deur aan te bieden. In minder dan twee uur lukte het hem om zijn investering te verdubbelen. Hij herhaalde dit proces drie keer en kwam thuis met 60 dollar. De man realiseerde zich dat hij op deze manier kon overleven en besloot dit elke dag te doen. En elke dag lukte het hem om zijn investering te verdubbelen of zels te verdriedubbelen.

Niet lang daarna kocht hij een wagentje, vervolgens een vrachtwagen en niet lang daarna had hij een heel wagenpark met vrachtwagens. Vijf jaar later is de man één Amerika's grootste voedsel leveranciers. Hij begon de toekomst van zijn familie veilig te stellen en besloot een levensverzekering af te sluiten. Hij belde naar een verzekeraar en koos een verzekering. Aan het einde van dat gesprek, vroeg de verzekeraar om zijn e-mail adres. De man antwoordde:
"Ik heb geen e-mail adres."
De verzekeraar antwoordde nieuwsgierig:
"Je hebt geen e-mail adres, maar je hebt toch een zakelijk imperium weten op te zetten. Kun je je voorstellen wat je wel niet meer hebt kunnen bereiken als je wel e-mail had?"
De man dacht hier even over na en antwoordde:
"Ja, ik zou een manusje-van-alles zijn geweest op kantoor bij Microsoft!"

Moraal van het verhaal:

1. Internet/e-mail is niet de oplossing in jouw leven.
2. Als je geen internet/e-mail hebt, en je werkt hard, kan je een miljonair worden.
3. Als je dit bericht via de e-mail hebt gekregen, ben je waarschijnlijk een manusje-van-alles op een kantoor en bij lange na geen miljonair.

P.S. Stuur dit bericht niet terug naar mij, ik sluit mijn e-mail af en ga tomaten verkopen!

Adverteer hier