Forums  ›  Gezellig Kletsen.com  ›  Gezellig Kletsen.com

mijn beperking

1

Advertise here!!

Citeren22.01.20110 likes
Ik ben Sjoerd.
Ik ben 4 jan 1986 geboren in Nederland, van Indisch Surinaamse ouders.
Omdat ik Austisme heb ( aan autisme verwante stoornis), wil ik graag vertellen wat dat voor mij betekent:

1.Ik ben graag alleen en kom dan tot rust. Af en toe gezelligheid vond ik ook wel leuk.

2.Ik heb vaak goede zin, maar als het emotioneel wordt, dan kan ik mijn gevoelens niet zo goed uiten.

3.Ik hou van duidelijkheid. Maar ook van vaste gewoontes en regels.

4.Ik vind bezoek leuk, maar graag eerst een afspraak.

5.Ik vind het fijn als mensen eerlijk zijn, en ik ben het zelf ook meestal.

6.Ik heb moeite met veranderingen. Ik vind het fijn om veranderingen van tevoren te weten, anders raak ik in de stress.

7.Ik heb een heel goed geheugen, ook voor allerlei kleine dingen.

8.Ik kan niet zo goed tegen mensen die lawaai maken, dan word ik afgeleid.

9.Sommige geluiden zoals huilen, knallen, ruzie maken en dan tegen elkaar schreeuwen vind ik moeilijk. Ik loop dan t liefst weg.

10.Bij leuke dingen zoals een voetbalwedstrijd, een concert, kermis, carnaval, de vierdaagse-feesten kan ik wel tegen drukte en schreeuwen.

11.Informatie verwerk ik stap voor stap, dus graag niet te veel dingen tegelijk.

12.Ik gebruik graag spreekwoorden, maar soms begrijp ik figuurlijke taal niet zo goed en neem het dan te letterlijk op.

13.Soms heb ik extra tijd nodig om iets beter te begrijpen.

14.Ik vind het niet fijn om andere mensen aan te kijken, maar als ik verliefd ben dan kijk ik zelf juist te lang.

15.Ik heb speciale interesses en ben daar een beetje aan verslaafd. Dit geldt vooral voor voetbal en computeren.

16.Ik kan soms moeilijk begrijpen wat er met de ander aan de hand is.

17.Je zou het niet verwachten, maar ik ben een flap-uit. Soms zeg ik dan vervelende dingen tegen andere mensen. Ik doe mijn best om dit niet te doen, maar het valt niet mee.

18.Ik vind het niet altijd prettig als mensen mij zomaar onverwachts aanraken.
Citeren23.01.20110 likes
dat is duidelijk.en miss begrijpen mensen je nu ook beter

kuss en knuff king
Citeren23.01.20110 likes
lieve sjoerd, ik heb je altijd begrepen, en ik respecteer je om wie je bent, maar heel goed van je om het uit te leggen voor de mensen die het misschien niet altijd begrijpen.
Citeren24.01.20110 likes
netjes gedaan sjoerd
Citeren25.01.20110 likes
wow, Sjoerd, dat je dat hier zo durft neer te zetten! hartstikke knap! ;) ik wist niet dat je dit had, maar nu wel. als je boos word ofzo of iets dan weet ik waar het aan ligt.

Advertise here!!

Citeren25.01.20110 likes
ik kan je een beetje begrijpen en vind je veel moed heb om dit te schrijven

kussss en knuffff
Citeren25.01.20110 likes
Sjoerd,

Ik ken je helemaal niet maar ik vind het geen beperking. Je bent zoals je bent. Mensen zijn geneigd om ieder in een hokje te plaatsen en er een naaam op te plakken.

Mijn zoontje heeft ook kenmerken van autisme maar in feite ook niet. Hij kan wel gevoelens uiten en interpreteren van anderen. Wat hij wel heeft, is dat alles gestructureerd moet zijn en zijn zoals hij wilt dat het is. Dat is moeilijk om hem dat te leren dat het soms moet zoals een ander het wilt.

Blijf gewoon wie je bent en alles komt goed
Citeren25.01.20110 likes
ook ik heb mijn beperking Sjoerd word om de 4 jaar wel aanval op mijn lichaam gedaan zodat ik steeds minder functioneer fietsen gaat al niet meer en mijn hobby als scheidsrechter heb ik op moeten geven het buiten verplaatsen doe ik met scootermobiel wat me dus nu goed afgaat mvg Visser/Rinus
Citeren04.02.20110 likes
tof dat je dat hier zo neerzet king! nu kan iedereen je beter begrijpen

ik zelf heb borderline, en mensen snappen mij ook niet altijd.
Citeren04.02.20110 likes
kirsten en kijk je nu eens, je bent mama en je hebt een vriend, dus ook met berperkingen kan je heel gelukkig worden, ik vind het nog steeds toppie van je kirsten

1

Adverteer hier