Forums  ›  Vraag & Antwoord  ›  Vraag & Antwoord
 

levensfilosofie

 
 
1

Advertise here!!

Citeren27.12.20070 likes
ik open dit onderwerp voor iedereen die dieper wil nadenken over het leven. vragen die hier aan bod komen zijn:

wie ben ik?
wat is het leven? is er leven na de dood? is er leven buiten hetgeen wij kennen?
wat is mijn doel in het leven?
...

ieder heeft recht op een eigen mening, met respect voor de mening van anderen.

ik zal zelf beginnen...
Citeren27.12.20070 likes
wie ben ik om te zeggen wie ik ben, ik denk dus ik ben (cogito ergo sum), ik ben wat anderen van mij vinden

verbeter me als ik het mis heb

voor mij is het leven een fractal, een eindeloos voortbestaan van herinneringen, doorgegeven van individu tot individu, iets wat altijd zal blijven bestaan zelfs als ik er niet meer ben.

mijn doel in het leven is constant in verandering, ik spring van het ene doel op het andere, zolang het mij gelukkig maakt heb ik een doel in het leven. een zoektocht naar geluk.
Citeren27.12.20070 likes
wie ben ik ?
ik ben een jonge moeder , tegoed vaak (moeilijk om over je zelf te zeggen , is toch de bedoeling ?),harde werker , bezige bij

wat is het leven?
het leven is een ronde circel waarin alles steeds weer terug komt

is er leven na de dood?
ja dat denk ik wel


is er leven buiten het geen wij kennen
ook dat denk ik wel ja


wat is mijn doel in het leven?
geen idee denk dat iedereen zeker wel voor een doel geboren is maar wat mijn doel is??
mijn eigen keuze doel is elke dag lachen en genieten van het leven doen wat je wilt gewoon er voor gaan
Citeren27.12.20070 likes
wie ben ik?
een gelukkige zelfstandige jongen met een goede relatie
wat is het leven? is er leven na de dood? is er leven buiten hetgeen wij kennen?
leven = hier en nu. zeker leven na de dood bij Hem. het leven buiten is anders/verschillend
wat is mijn doel in het leven?
gewoon verder gaan waar ik die dag gestopt bent
...
Citeren27.12.20070 likes
prachtig

morgen is de eerste dag van de rest van ons leven.

Advertise here!!

Citeren28.12.20070 likes
ik ben een hoop gedeelde cellen,neergepoot op deze wereld...,waarom?
tja... om iets toe te voegen wat er nog niet was misschien?
leven is o.a. lucht ,water,voedsel,

er is geen aards leven na de dood,spiritueel leven wel , ben ik van overtuigd....
het doel is volgens mij om de geest te laten leren.

xxx Babs
Citeren28.12.20070 likes
Het leven is een lange, voor andere soms korte weg die uiteindelijk zal leiden naar hopelijk onbeantwoorde vragen.
We leven om uiteindelijk voor altijd in de anonimiteit te verdwijnen.

Henry41.
Citeren29.12.20070 likes
Het leven is een groot vraagteken. Persoonlijk vind ik het boekje "De Strijders van het Licht" van Paulo Coelho wel tof om te lezen omdat het mij duidelijk maakt dat je zelf er wat van moet zien te maken iedere dag, ervan uitgaande dat je kunt groeien als mens. Wie ik ben vind ik lastig om van mezelf te zeggen. Ik weet wel dat mensen die op je pad komen meestal een aanwinst zijn omdat ze je op de een of andere manier weer inspireren (positief en negatief) en je verder helpen tijdens dit leven. Ik zie het leven dus als een groot leer-traject en iedere dag kun je iets leren en wijzer worden. In een leven na de dood kan ik simpelweg niet geloven omdat ik het stomweg niet weet, misschien is "hopen" op een life after beter op z'n plaats. We'll see.... Never a dull moment...

Leo
Citeren03.07.20120 likes
Ik denk wel dat er zoiets bestaat als de "Goede Weg" die je dient te volgen in het leven. Ik ben momenteel in een fase van mijn leven aangekomen dat ik eens goed wil uitzoeken waaruit deze weg bestaat. Ik volg daarom een cursus Filosofie en Levensbeschouwing ....
Citeren02.08.20120 likes
Wie ben ik?

Ik ben de stilte tussen 2 woorden.

Ik ben dat wat bewust is van mijn denken en niet het denken zelf.

Ik ben het resultaat van de interactie tussen de aarde, zon, zee en wolken,zonder 1 van deze kan ik niet bestaan.

Ik ben leven.

Mijn doel?

Beleven van de realiteit en het vinden van blijvend geluk in een constant veranderende wereld.
 
 
1

Adverteer hier