Forums  ›  Gezellig Kletsen.com  ›  Gezellig Kletsen.com

johan cruyf waarheden

Advertise here!!

Citeren13.07.20060 likes
Johan Cruijff's wijsheden: "Als ik een bal aan de voet heb die ik wil afspelen, dan moet ik rekening houden met mijn bewaker, de wind, het gras, de snelheid waarmee de spelers lopen. Wij berekenen de kracht waarmee je moet schoppen en de richting waarin in ééntiende seconde. Een computer doet daar twee minuten over!"
Johan Cruijff's wijsheden: "Als ik thuiskom van een televisie-analyse, vraagt mijn vrouw: Wat heb je gezegd? Dan zeg ik: Al sla je me dood."
Johan Cruijff's wijsheden: "Bergkamp speelde ver onder nul."
Johan Cruijff's wijsheden: "Bij Barcelona hadden we een kapel in de catacomben, voor iedere wedstrijd gingen beide elftallen daar bidden. Daar zag ik het nut niet van in. Er gingen twee elftallen bidden, maar er kan er slechts één winnen. Nee, met het voetbal heeft het niets te maken."
Johan Cruijff's wijsheden: "De hoogste opgave van het menselijk kennen is: te begrijpen dat hij niet begrijpen kan."
Johan Cruijff's wijsheden: "De waarheid is nooit precies zoals je denkt dat hij zou zijn."
Johan Cruijff's wijsheden: "De zege van al die gelijkmakers is hun stellige ondergang."
Johan Cruijff's wijsheden: "Elk nadeel heb zijn voordeel"
Johan Cruijff's wijsheden: "Er is nu eenheid, iedereen doet in principe wat ik vraag. Het zijn namelijk geen Hollanders, die als je begint met ademhalen al zeggen: ja maar..."
Johan Cruijff's wijsheden: "Er zijn in een wedstrijd drie minuten - en die natuurlijk onderverdeeld in momenten - waar het op aankomt."
Johan Cruijff's wijsheden: "Het leven is een stroom zeggen de mensen. Dat klopt. Toen ik laatst tegen de wind in wou spuwen, spoog ik mezelf in het gezicht."
Johan Cruijff's wijsheden: "Hun verdediging was geitenkaas."
Johan Cruijff's wijsheden: "Ik ben er niet zomaar, op mijn zeventiende, als uit de lucht gevallen, ingekomen. Ik was er al vanaf mijn veertiende. Ik pikte toen al de brommers van de jongens uit het eerste elftal. Ik keek niet tegen hen op, ik wist gewoon dat ik er bij moest horen, vroeg of laat."
Johan Cruijff's wijsheden: "Ik ben er nog steeds van overtuigd dat zoals ik het doe je het moet doen, want anders zou ik het niet doen."
Johan Cruijff's wijsheden: "Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor."
Johan Cruijff's wijsheden: "Ik geloof niet. In spanje slaan alle 22 spelers een kruisje voordat ze het veld opkomen, als het werkt, zal het dus altijd een gelijkspel worden."
Johan Cruijff's wijsheden: "Ik maak eigenlijk zelden fouten, want ik heb moeite me te vergissen."
Johan Cruijff's wijsheden: "In zekere zin ben ik waarschijnlijk onsterfelijk."
Johan Cruijff's wijsheden: "Je bent net zoveel waard als de tijd die je op TV komt."
Johan Cruijff's wijsheden: "Je gaat het pas zien als je het doorhebt."
Johan Cruijff's wijsheden: "Je ziet nooit een Hollander die uitblinkt in krachtsporten. Het zit kennelijk niet in onze mentaliteit om te gaan gewichtheffen. Dat kunnen we niet opbrengen. Je ziet wel dat we alle zeeën bevaren hebben. En in hockey, volleybal en voetbal staan we bovenaan. Dus: waar ligt het gaatje en hoe kom je er? Iets slimmer zijn dan een ander. Hollanders hebben een streepje
Johan Cruijff's wijsheden: "Spelers worden beïnvloed. Mensen worden beïnvloed. Spelers worden weer door mensen beïnvloed."
Johan Cruijff's wijsheden: "Tactiek is niet je man uitschakelen of zo. Nee, het is weten waar je mee bezig bent."
Johan Cruijff's wijsheden: "Toeval is logisch."
Johan Cruijff's wijsheden: "Uitersten, daar hou ik niet van. Elk uiterste is iets waanzinnigs."
Johan Cruijff's wijsheden: "Vaak heeft iets in het leven waarschijnlijk een noodzaak."
Johan Cruijff's wijsheden: "Voetbal hoort gespeeld te worden in een 4-3-3 opstelling. Je kunt niet met twee spitsen spelen, want dan krijg je oneven getallen en kan een elftal nooit functioneren."
Johan Cruijff's wijsheden: "Voetballen is simpel, maar het moeilijkste wat er is, is simpel voetballen."
Johan Cruijff's wijsheden: "Voor een slechte voetballer heeft hij een hele goede techniek. Maar voor een goede voetballer heeft hij juist een slechte techniek." (over Zlatan Ibrahimovic)
Johan Cruijff's wijsheden: "Voordat ik een fout maak, maak ik die fout niet."
Johan Cruijff's wijsheden: "Wat is snelheid? Vaak verwisselt de sportpers snelheid met inzicht. Kijk, als ik iets eerder begin te lopen dan een ander, dan lijk ik sneller."
Citeren13.07.20060 likes
en mram jij verwacht mijn wijsheid hier op ik als cruijff bewonderaar dacht dat jij niets van voetbal moest hebben maar wijsheden komen met de jaren gr visser
Citeren13.07.20060 likes
Wie is Johan?
Citeren13.07.20060 likes
pffff... te warm... ik geef t op... teveel leesvoer
Citeren13.07.20060 likes
jetje, dat is leesvoor voor mensen wie niets te doen hebben

xx

Adverteer hier