Forums  ›  Gezellig Kletsen.com  ›  Gezellig Kletsen.com

heropening fanclub nilis

Advertise here!!

Citeren11.06.20070 likes
Nee zeg.
Citeren12.06.20070 likes
Waarschijnlijk overleef je het niet als je de voorkant van een trein kopt. Het leven kan hard zijn, maar je kan het wel overleven dus je zou zeggen dat de voorkant van een trein harder is. Maar als je leven hard is, zou je wel kunnen overgaan tot het treinkoppen, dus ja ...........
Citeren12.06.20070 likes
Feit blijft dat de voorkant van een trein harder is!
Maar wat wil men daar nou eigenlijk mee zeggen?
Citeren12.06.20070 likes
Ja goede vraag. Het is eigenlijk een kromme vergelijking. Als ze zeggen dat de voorkant van een trein harder is dan het leven, zie je het leven toch niet in eens rooskleuriger of zie ik dat verkeerd ?
Citeren12.06.20070 likes
Nee, dat lijkt mij ook niet. Wat ik denk dat ze bedoelen:
Als iemand zegt 'het leven is hard' kan dat suggereren dat hij/zij het leven niet (meer) ziet zitten, en dus voor de dood zou kunnen kiezen. De uitspraak 'de voorkant van een trein is harder' maakt duidelijk dat voor de dood kiezen nóg harder is dan het leven, ervanuitgaande dat er maar op één manier zelfmoord gepleegd kan worden (door voor een trein te springen). Men moet dus maar accepteren dat het leven hard is.

Advertise here!!

Citeren12.06.20070 likes
Ehm ja klinkt logisch, alleen gaat men er dan wel gelijk vanuit dat als je het leven hard vindt, er een einde wil maken. Maar ik vind het wel aardig gevonden. Ik keur hem goed.
Citeren12.06.20070 likes
Het hoeft ook niet perse zo te zijn dat iemand die het leven hard vindt voor de dood kiest. Het zou kúnnen. Maar dan klopt het nog niet, want er zijn veel meer manieren om zelfmoord te plegen (ik heb me er niet in verdiept, hoor).
Citeren12.06.20070 likes
Dan zal er eens een hartig woordje gesproken moeten worden met de bedenker van deze zin.
Citeren12.06.20070 likes
Dat vind ik ook. De omschrijving is lang niet dekkend genoeg. Diegene wilde misschien alleen een grapje maken.
Citeren12.06.20070 likes
Een grapje ?

Adverteer hier