Forums  ›  Gezellig Kletsen.com  ›  Gezellig Kletsen.com

eenzaamheid is iets wat je zelf in de hand hebt

Advertise here!!

01.07.20060 likes
hey iedereen
dit is misschien een raar berichtje, maar toch hoop ik dat iemand er raad mee weet.

ik ben een meisje van 16 en heb nog nooit van m'n leven durven afspreken met vrienden of vriendinnen. Ik heb altijd het gevoel dat als ik iemand bijvoorbeeld vraag of diegene zin heeft om iets leuks te gaan doen samen, diegene me uitlacht of dat we dan iets leuks gaan doen maar het voor diegene enorm tegenvalt en hij/zij niks meer met me te maken wil hebben.

ik heb eigenlijk helemaal geen echte vrienden. en de enige leeftijdsgenoten waarmee ik praat zijn mijn klasgenoten ( onder schooltijd )

het is nu onderhand zelfs zo erg dat als iemand mij op straat vraagt hoe laat het is, ik dicht sla en met mijn mond vol tanden maar een beetje stom grijns.

ik weet dat ik wat onzeker ben over mezelf en ik denk dat het allemaal met elkaar in verband ligt.

ik besef dat sommige me nu niet sirieus zullen nemen, omdat er nog zoveel ergere narigheid op de wereld is.
maar voor mij is dit een echt probleem.
als iemand z'n mening hierover kwijt wil, zou ik die graag willen lezen.
01.07.20060 likes
die gene die je niet serieus nemen zijn niet wijs en niet de moeite waard om mee te praten

en nee het is geen raar probleem. maar wel een probleem die alleen jij kan oplossen.

ik heb ook een sollicitatie training gedaan en die vrouw die dat begeleiden heeft me een ding geleerd en dat is "net doen of je erbij hoort" met andere woorden jij bent net zo veel waard als die ander dus cyfer je niet weg.

wat kan je gebeuren als je afspreekt, je kan een leuke tijd hebben of een rot tijd. als je niet met iemand mee gaat weet je nooit wat het word, dus is niet leuk , dan kan het toch allleen maar beter worden, .

mocht blijken dat het niet leuk was dan kost het je een paar uur van je leven en ben je weer wat wijzer dus je hebt eigenlijk niks te verliezen,

ok en nu een brutale vraag van mij waarom ben je zo onzeker over jezelf ??
liefs mirjam
01.07.20060 likes
hoi nayara ik vind het helemaal niet raar hoor, ik ben zelf 17, maar ik heb zelf wel wat vrienden waar ik wel mee afspreek maar door die ik nu nog over heb van mijn vrienden spreek ik wel dingen mee af , amar vaak bellen ze of zeggen ze op het laatste moment af, daardoor heb ik ook vaak soiets van moet ik nog wel weer wat afspreken maar toch doe ik dat wel, en gewoon oom met mensen met wie ik nooit afsprak, soals kinderen uit je klas!

probeer maar eens gewoon met iemand uit je klas waar je weleens mee praat, bijvoorbeeld te zeggen dat je graag naar een bepaalde film wilt gaan, of zin hebt om te zwemme, of wat anders, mischien heeft die ander dt dan ook wel, en kun je vragen of jullie dan samen zullen gaan!

ik weet niet of ik er nu te makkelijk over denk in jouw ogen hoor meid! maar anders kun je mischien eens met iemand er over praten die hier vaker mee te maken heeft, mischien kan die gene jou wel helpen!

in ieder geval veel suc6 ermee!

kuss kirsten!
01.07.20060 likes
oh en na het lezen van kisten schiet dit in me gedachten.

je moet jezelf kietelen wil je kunnen lachen
01.07.20060 likes
hey mram en kirsten
heel erg bedankt voor jullie reactie. het doet me echt goed om jullie reactie te lezen.

en mrim ik heb eigenlijk niet echt een duidelijk idee voor wat de reden zou kunnen zijn voor mijn 'onzekerheid'. misschien omdat ik vroeger als klein kind heel dik was en ik vaak gepest werd door leeftijdsgenootjes. ( ik heb nu een normaal postuur, maar het zou er mee te maken kunnen hebben.) of omdat mijn ouders vroeger altijd tegen me zeiden: was je maar meer zo als je zus. en tegen vrienden en familie zeiden ze altijd over mij: het is een kind wat gebruiksaanwijzing nodig heeft. ik denk dat het te maken heeft met meerder van zulk soort kleine dingentjes.
maar ik ben zeker van plan om meer voor mezelf op te komen en meer lef te tonen. zoals je al zei: iedereen is even veel waard !!

dat wist ik natuurlijk diep van binnen wel, maar het deed me toch even goed om het ook van een ander te horen.
heel erg bedankt voor je reacte

Advertise here!!

02.07.20060 likes
Beste Nayara

Ik kan uit ervaring zeggen dat dingen die in je jeugd gebeurd zijn en veel zijn voorgekomen zoals pesten of denigrerende opmerkingen van ouders of familie je heel diep kunnen kwetsen;
Ik ben nu 40 en ben 2 jaar geleden naar het riagg geweest om dingen van mezelf uit te zoeken, veel "waarom" vragen over mijzelf gehad.
En ik had zeker geen leuke jeugd, veel gepest, dus het kan heel lang zijn nare uitwerking hebben.

In een periode van 7 maanden zijn al die vragen allemaal beantwoord en ik kan niet anders zeggen dat ik er heel goed ben uitgekomen;
ik heb respect voor mezelf, een eigen mening en nog meer voordelen zijn er uitgekomen.

Misschien is dat voor jou ook een overweging waard, professionele hulp zoeken; ik had de mazzel dat degene die met mij gesprekken had een ontzettende aardige vent was, er was echt een 'klik'

sterkte en succes.

Tim
02.07.20060 likes
nou nayara, als ik dat zo lees dat je nu voor jezelf weer wilt op gaan komen denk ik: super knap!!!!
wens je er veel suc6 mee, en blijf maar denken ik ben net zoveel waard als iedereen en als iemand een verveleende opmerking maakt, probeer er dan niet op te reageren, maar denk eerder: goh wat zielig dat hun daarmee plezier moeten maken, want de gene die zelf pesten zijn het onzekerste!
ik ben zelf nooit gepest maar vrienden van mij wel, en ook andere uit mijn klassen en ik ben altijd de gene geweest die het voor se opnam, zodat ik ook wel eens wat te horen kreeg, maar daar heb ik me nooit wat van aangetrokken, ik ben ook altijd wel een beetje iemand geweest die deed waar ik zelf zin in had , maar als daar wat van gezecht werd deed ik er ook niks mee!

wat ik hiermee bedoel is als mensen dingen tegen je zeggen die je niet leuk vind, denk dan maar het is mijn leven en als jullie dat nou niet zouden doenok, amar ik doe het wel!

dikke kusss kirsten!
02.07.20060 likes
Nayara,

Ik heb ooit ook het gevoel van val ik mijn vrienden niet lastig maar dat is toch slechts, voor mij althans dan, enkel een vluchtig gedacht wat door mijn hoofd gaat hoor omdat zie es rond je overal spreken mensen met elkaar af, overal leggen mensen contacten, dat is juist wat de mens wil, andere mensen leren kennen en soms hou je daar een echte vriend aan over, nu snap ik wel dat dat allemaal niet zo simpel is , heb daar zelf ook moeite mee, vooral om je sociale leven op te bouwen, besef ook niet sinds zolang dat je sociale leven verder gaat als je werk en geld niet het belangrijkste is in het leven... en er komt een tijd als je jong bent dat vluchtige sociale contacten plaats maken voor beter onderbouwde en duurzame contacten, vaak vriendschappen voor het leven, als je jong bent leer je veel mensen kennen maar als je daar 1 goede vriend aan over houd is het al veel.

Heb veel gezegd en ben vaak een spraakwaterval maar toch aan jou om er het nuttige uit te selecteren...

Groetjes Elzard
08.07.20060 likes
hey nayara
het is helemaal niet raar
ik heb precies hetzelfde gehad vroeger
trek je niets van andere aan ! ik weet het is makkelijker gezegd als gedaan. maar geloof me. het leven is te kort om er niet van te genieten. niemand is perfect.
en als je dit probleem echt wil oplossen zoek dan hulp. echte hulp
maar blijf wel beseffen: jij bent degene die je eigen leven bestuurd,niemand anders ! dus ook dit probleem zal je uiteindelijk zelf op moeten lossen.
veel suc6 ermee

xxxnia

Adverteer hier