Forums  ›  Gezellig Kletsen.com  ›  Gezellig Kletsen.com

bijbelverhaal

Advertise here!!

Citeren01.05.20080 likes
Het bijbelverhaalHet begint bij het begin er was niets ,toen verscheen er een jeugdboerderij waar 2 mensen leefden:
Moses en Alibaba
maar die hadden van de giftige appel gegeten en toen waren ze in slaap gevallen
toen begon het plots keihard te regenen en toen stond Noach daar met zijne speedboot en met zijn dieren
weet gij trouwens waarom noach maar 2 stuks van elke diersoort meenam?
wel hij was niet verzekerd tegen derden
maar toch door de regen was iedereen verdronken
behalve Jezus die weer eens het stoeferke ging uithangen
en die had toen het water veranderd in rode wijn
en toen kwam Jonas den doper en die had al de water opgezopen zodat Mozes daar door kon met zijn Joden
maar die Jonas den doper was toen zo zat dat hij mensen begon nat te gooien met water
en natuurlijk vonden de mensen da nie fijn dus hebben ze zijne kop aan een kruis gespijkerd
maar toen kwamen er net op tijd 3 wijven uit het oosten en die hadden broodkruimelkes gestrooid om de weg niet kwijt te geraken
maar Jezus kwam daar weer aan en die had die kruimels in vissen en hij zei...STA OP EN LOOP...en toen waren die vissen weg...en die wijven wisten nie waardat ze vandaan kwamen dus moesten ze bij Maria in de stal gaan slapen
maar Maria was zwanger maar nie van Josel maar van de barmhartigde Amerikaan want die zong altijd "Maria ver stop saying Maria" en da kwam uit de Musical"Jezus Christ superman"
en toen kwam die Baby daar aan en ze wisten niet waar ze da schreeuwlelijkske naartoe moesten brengen dus hebben ze hem met pek en veren in de sloot gekieperd
en die koeien waren zo geschrokken dat ze 7 jaar geen melk konden geven
en de romeinen dachten "nu gaan we ze eens goed beetnemen we veroveren dat kot"
maar ze hadden zich miskeken want er was een klein dorpke dat zich telkens dapper bleef verzetten want die hadden een toverdrank en da had prof. barrabas gemaakt
maar die zat int gevang en iedereen was aant roepen"BARABAS VRIJ,BARABAS VRIJ"
en keizer pilato die was toen juist zijn handen aant wassen terwijl Jezus daar met zijn smerige poten over het water aant lopen was toen hebben ze hem aan een kruis genageld
Citeren01.05.20080 likes
bears bijbel is een spelkaarten kijk maar
als ik naar de aas van het spel kijk, dan weet ik dat er maar één God is,
de twee vertelt me dat de bijbel in twee delen verdeeld is, het oude en het nieuwe testament.
Als ik de drie zie, dan denk ik aan de Vader, de Zoon en de Heilige Geest.
De vier herinnert me aan de vier evangelisten die het woord predikten, Mattheus, Marcus, Lucas en Johannes.
De vijf doet me denken aan de vijf wijze maagden die hun lamp brandend hielden en gespaard bleven.
Vijf van de tien waren dwaas en werden verstoten; de overige vijf bleven gespaard.
Zes, dat zijn de zes dagen waarin God de hemel en de aarde heeft gemaakt.
Zeven herinnert me aan de zevende dag, de rustdag.
De acht doet me denken aan de acht mensen die gered werden toen de aarde vernietigd werd. Het waren Noach, z'n vrouw, z'n zonen en hun vrouwen.
Bij de negen denk ik aan de melaatsen die onze Redder reinigde van de zonden, en negen van de tien bedankten Hem zelfs niet.
Bij tien denk ik aan de tien geboden die Mozes op de stenen tafelen ontving.
Zie ik de koning, dan weet ik dat er slechts 1 grote Koning is.
De vrouw herinnert me aan moeder Maria, koningin van de hemel. De boer van het spel is de duivel.
Als ik de tekens op de kaarten tel dan kom ik tot 365, de dagen van het jaar.
Er zijn 52 kaarten, de weken van het jaar.
Vier kleuren zijn er, vier weken in een maand.
Er zijn twaalf kaarten met een afbeelding, dat wil dus zeggen: twaalf maanden in een jaar.
Ook zijn er dertien troeven in een spel, dertien weken in een kwartaal.
Zie je mram bears speelkaarten betekenen voor mij een bijbel, een almanak en een kerkboek tegelijk."
Citeren01.05.20080 likes
mram draagt wel een kruis maar is niet gelovig

Adverteer hier