Forums  ›  Vraag & Antwoord  ›  Vraag & Antwoord
 

Wat moet ik doen?!?

 
 
1

Advertise here!!

Citeren19.04.20120 likes
eey iedereen,

op school word ik erg gepest om stomme redenen bijvoorbeeld omdat ik van lezen houd of interesse heb in geschiedenis en zo. ze negeren mij als ik iets zeg en lopen van me weg. ik kom bijna elke avond wenend thuis en wil in tegenstelling tot vroeger niet meer naar school. ik word er bijna ziek van. heeft alsjeblieft iemand wat tips?

Lorelies
Citeren19.04.20120 likes
Dag Lorelies,

Is dit besproken met de schooldecaan, klasseleraar en hebben je ouders hier ook actie in ondernomen.

Normaal is er toch op iedere school een pestbeleid?

Heb je helemaal geen contact met andere leerlingen?
Zoja, alleen met hun omgaan en tevens naar medestanders zoeken. Ik kan me voorstellen dat er nog andere kinderen gepest worden en dat jij niet de enige bent. Probeer met hun vriendschap te sluiten, zodat je aan elkaar steun hebt.

Indien je helemaal geen hulp op school krijgt van de leiding, kun je het beste proberen om je ouders te overtuigen om naar een andere school te laten gaan.

Een nieuw begin doet wonderen.

gr. Sjaak
Citeren19.04.20120 likes
bedankt!
ik heb wel 2 beste vriendinnen, maar die zitten beide in een andere klas. In mijn klas is niemand die wat tegen het pesten durft te doen. ik heb het vandaag tegen mijn ouders gezegd en ze vinden dat ik naar de klassenleraar moet haan. ik ben alleen bang dat zij erover gaat praten met heel de klas en met mij erbij, en ik wil liever niet dat ze weten dat ik het gezegd heb.
Citeren19.04.20120 likes
Ouders kunnen hierin ook wat betekenen, maar idd de eerste zet ligt bij jou om het kenbaar te maken naar de klasseleraar.

Het gaat erom wat je wil bereiken, wil je niet meer gepest worden zul je iets moeten doen.

Ik heb 2 geadopteerde kinderen uit China en beiden werden op school gepest omdat ze chinees waren, mijn vrouw heeft hier toen actie op ondernomen en dit aangekaart bij de lerares..
idd de lerares heeft dit met de klas besproken en daarna is het opgehouden.

Vaak hebben kinderen/volwassenen niet in de gaten wat ze aanrichten door een ander te pesten.. wanneer ze daar van bewust worden, verandert meestal hun gedrag ook.. en bewustwording wordt in dit geval gecreerd doordat jij aan de bel trekt.

Je zult er idd rekening mee moeten houden dat de ergste pesters er niet mee ophouden, maar dat kan het wel allemaal waard zijn.

Je laat zien dat je geen slachtoffer bent, maar iemand die terugvecht... en de meeste pesters houden van een weerloos slachtoffer, maar taaien af wanneer er tegenstand komt.. of dat nu van jou komt of van de klasseleraar.. tegenstand is tegenstand.

gr. Sjaak
Citeren19.04.20120 likes
bedankt! je hebt me echt geholpen! ik ga het morgen meteen doen!

Advertise here!!

Citeren19.04.20120 likes
heel veel sterkte lorelies, naar voor je maar ik sluit me bij mijn voorgangers aan, dus ga ermee aan de slag, en heel veel sterkte met dit nare gebeuren knufff
Citeren21.04.20120 likes
ik heb het met de leekracht besproken. ze zei dat dit nog al eens is voorgekomen en dat toen de klas erachterkwam dat dat meisje er iets over gezegd had, ze nog erger gepesd werd. we hebben besloten dat we even gaan afwachten en de andere leerkrachten worden ook ingelicht. als er een opmerking word gemaakt tijdens de les, zullen ze een nota krijgen of zo. de leerkrachten gaan me ook niet meer altijd aanduiden, zodat ze mss stoppen met me een betweter en zo te noemen. bedankt voor jullie steun!!
Citeren21.04.20120 likes
Lorelies

goed aangepakt dame.
Ik hoop voor jou dat het pesten snel op zal houden.
Al denk ik dat het niet gelijk helemaal voorbij zal zijn.
Zijn je ouders er nog terug op gekomen?
bv hoe het nu gaat op school?

Sterkte en succes
knuffff
Citeren21.04.20120 likes
ja, ze hebben het gevraagd. ik heb gezegt wat er gebeurd is. ik bedankt jullie nogmaals voor jullie steun!!
Citeren22.04.20120 likes
Graag gedaan

Groetjes Sjaak
 
 
1

Adverteer hier