Forums  ›  Gezellig Kletsen.com  ›  Gezellig Kletsen.com

Waaorm een streepje bij cijfer 7

Advertise here!!

Citeren22.02.20070 likes
Vandaag zijn er nog veel mensen die,als het cijfer zeven schrijven, een horizontaal streepje zetten in het midden van het cijfer. De meeste lettertypes hebben dit echter laten verdwijnen. Maar weet je waarom dat streepje er eigenlijk ooit gekomen is?

Daarvoor moet je ver teruggaan tot in de tijden van het Oude Testament. Nadat Mozes de Sinai berg beklommen was, waar hij de tien geboden gedicteerd heeft gekregen, keerde hij terug naar zijn volk en las hen met luide stem alle geboden voor.
Aan het gebod zeven aangekomen, riep hij: "Je zal de vrouw van je naaste niet begeren".
En toen waren er verschillende stemmen die zich verhiefen en riepen "Doorstreep de zeven! Doorstreep de zeven!"

groetjes & xxxxxxsjes
nice
Citeren22.02.20070 likes
hahahah geloof dat er niet veel mensen de 10 geboden na leven hahahhaahha
Citeren22.02.20070 likes
whahahaha die is goed gevonden !!!
Maare... ikke leef de 10 geboden ook ni na shame on me

mama xxxx
Citeren22.02.20070 likes
Ikke ook niet, maar gelukkig dat we zijn he dames

Groetjes Tess xXx
Citeren22.02.20070 likes
phoe, vertel mij die 10 geboden dan eens

Advertise here!!

Citeren22.02.20070 likes
1 EERSTE GEBOD

God gaf de volgende grondregels.
Hij zei: ‘Ik, de Heer, ben jullie God.
Ik heb je uit Egypte gehaald, uit dat slavenoord.
Houd er geen andere goden op na.
Ik ben er immers.

2 TWEEDE GEBOD

Maak geen afgodsbeeld;
niets van wat in de hemel, op de aarde of in het water onder de aarde is, mag je afbeelden.
Kniel voor zulke goden niet neer, vereer ze niet, want ik, de Heer, ben jullie God.
Ik duld geen andere goden naast me.
Wie zich tegen mij verzet, zal ik straffen, hem en ook zijn nakomelingen, tot in de derde en vierde generatie.
Maar wie mij liefhebben en zich houden aan mijn geboden, die blijf ik trouw tot in de duizendste generatie.

3 DERDE GEBOD

Misbruik mijn naam niet. Want ik, de Heer, zal straffen wie mijn naam misbruikt.

4 VIERDE GEBOD

Houd de sabbat in ere.
Het moet een bijzondere dag voor je zijn.
Zes dagen heb je om te werken, maar
de zevende dag, de sabbat, is een rustdag die aan mij, de Heer, je God, is gewijd.
Verricht dan geen enkel werk. Dat geldt voor jezelf, je zoon en je dochter, je slaaf en je slavin. Het geldt ook voor je vee en voor de vreemdeling die in je stad woont. Want in zes dagen heb ik de hemel, de aarde en de zee gemaakt en alles wat zij bevat, maar op de zevende dag heb ik gerust. Daarom heb ik de sabbat gezegend en er een bijzondere dag van gemaakt.

5 VIJFDE GEBOD

Heb eerbied voor je vader en je moeder.
Dan zul je een lang leven hebben in het land dat ik, de Heer, je God, je ga geven.

6 ZESDE GEBOD

Bega geen moord.

7 ZEVENDE GEBOD

Pleeg geen overspel.

8 ACHTSTE GEBOD

Steel niet.

9 NEGENDE GEBOD

Beschuldig niemend op valse gronden.

10 TIENDE GEBOD

Zet je zinnen niet op het huis van een ander, ook niet op zijn vrouw, zijn slaaf of slavin, zijn koe of zijn ezel, of op iets anders dat van hem is.
Citeren22.02.20070 likes
hahaha
goed geleerd
Rick

Adverteer hier