Citeren18.10.20080 likes
Wel es een Roodborstje in je tuin gehad.
Leuk he zo'n beesje met zijn vrolijke gezang en het grappige getik als je in je tuin bezig bent.
Helaas moet ik je teleurstellen, de Roodborst zet ons op het verkeerde been.
Het tikken lijkt wel gezellig maar betekent eigenlijk:
Donder op!! Dit is mijn tuin, ik wil die lekkere zaadjes en beestjes opeten.
En die leuke kraal oogjes kijken hondsbrutaal en gunnen de ander het licht in de ogen niet.
Wel is meer dan een Roodborst in de tuin gezien?
Zoja, dan waren ze waarschijnlijk aan het vechten.
Roodborsten zijn erg terretoriaal en schrikken er niet voor terug om er oplos te hakken als een slager.
Zo krijgt die rode plek op hun borst toch meer het karakter van een slagersschort!
Is de tegenstander verdreven of zelfs de hersens ingehakt, fluit de winnaar een triomfantelijk liedje.
O wat een mooi voorjaarslidje denken wij dan, maar nee hoor het is in werkelijkheid een territoriaal strijdlied met als bericht:
Deze tuin is van mij! Opzouten allemaal, anders hak ik.je kop in.
Enzo gaat het imago van lief,teer vogeltje met schitterende kraaloogjes aan diggelen.
'Roodborstje tikt tegen 't raam tik tik tik. Laat mij erin', zingen de kinderen.
Nou haal ze maar bij het raam weg, voor je het weet heb je een baksteen door je raam.
Na deze informatie kijk je toch heel anders tegen een roodborst aan.
'The butcher is back', verzucht je wellicht als je hem weer es zit in je tuin
(citaat uit ons weekenddagblad.)
Groeten van Ami
ps: ik vond het zo'n humor ik moest em effe opschrijven.
Leuk he zo'n beesje met zijn vrolijke gezang en het grappige getik als je in je tuin bezig bent.
Helaas moet ik je teleurstellen, de Roodborst zet ons op het verkeerde been.
Het tikken lijkt wel gezellig maar betekent eigenlijk:
Donder op!! Dit is mijn tuin, ik wil die lekkere zaadjes en beestjes opeten.
En die leuke kraal oogjes kijken hondsbrutaal en gunnen de ander het licht in de ogen niet.
Wel is meer dan een Roodborst in de tuin gezien?
Zoja, dan waren ze waarschijnlijk aan het vechten.
Roodborsten zijn erg terretoriaal en schrikken er niet voor terug om er oplos te hakken als een slager.
Zo krijgt die rode plek op hun borst toch meer het karakter van een slagersschort!
Is de tegenstander verdreven of zelfs de hersens ingehakt, fluit de winnaar een triomfantelijk liedje.
O wat een mooi voorjaarslidje denken wij dan, maar nee hoor het is in werkelijkheid een territoriaal strijdlied met als bericht:
Deze tuin is van mij! Opzouten allemaal, anders hak ik.je kop in.
Enzo gaat het imago van lief,teer vogeltje met schitterende kraaloogjes aan diggelen.
'Roodborstje tikt tegen 't raam tik tik tik. Laat mij erin', zingen de kinderen.
Nou haal ze maar bij het raam weg, voor je het weet heb je een baksteen door je raam.
Na deze informatie kijk je toch heel anders tegen een roodborst aan.
'The butcher is back', verzucht je wellicht als je hem weer es zit in je tuin
(citaat uit ons weekenddagblad.)
Groeten van Ami
ps: ik vond het zo'n humor ik moest em effe opschrijven.