|
|
|
Anonymous Undefined 65739 berichten Lekker hier in Nederland,al die onzinnige partijen waar je op kan stemmen.
Waarom niet gewoon een 2 partijen stelsel
Je bent dan links of rechts georienteerd.
Na deze verkiezing zie je het weer,wat moet hier voor coalitie uitkomen?........niemand kan een meerderheid krijgen.
Hebben we straks weer een coalitie die na 6 maanden uiteen valt.
En dan gaat het klootjesvolk weer stemmen....en waarvoor?
|
feestnr37 Undefined 319 berichten ohh zuurkooltje
ik heb niet gestemd hoor want ik denk hetzelfde erover als jij dus waarom zou ik dan gaan stemmen he whaha had wel wat beters te doen ;)
groetjes van feestje |
hallo zuur!
met un twee partijensysteem zullen jullie hier n tijdreis maken, en de begin zal, denk ik, 1933 zijn ! dat zal gebeuren , als dan op de rechte partij gestemt word! kiezen jullie voor n linkse partij, dan zul et niet veel beter zijn ! dan krijgen jullie toestanden zoals 1917 in de UdSSR of 1948 de zogenaamde DDR ! zal ik, als ik jou was, ff over nadenken!
 roger |
Anonymous Undefined 65739 berichten ik sou dat wel leuk vinden als je over 6 maandenopnieuw moest gaan stemmen want dan mag ik nameluk wel stemmen ahahha!
maar het enigste van heel de politiek wat ik afweet is, dat er een partij voor de dieren bestaat en dat wouter bos een vegetarier is( net als ik duz haha) verder zou ik egt niet weten wie of wat is wat de politiek uberhaupt al doet hahah!
kuss kirsten! |
Anonymous Undefined 65739 berichten Sorry Roger....dat is de grootste flauwekul die je maar kan bedenken.
Ik wil niet zeggen dat een 2 partijenstelsel BETER of SLECHTER is
maar je weet in ieder geval dan wel wat je stem waard is......nu niet.
Stel.ik heb CDA gestemd,omdat ik zeer zeker mijn hypotheek aftrek wil houden........en die gaan dan straks verder met de SP en PvdA.
dat is lekker dan............. |
|
Waters Undefined 587 berichten Ja ach, het komt wel weer goed, CDA is een meester in kontenlikken, doen ze ook erg veel, ze oefenen in het vaticaan daarop met kleine jongetjes.
Die balkendinges is al druk bezig met Marijnissen zijn kont, begon ie voor de verkiezingen al mee, hij was het opvallend vaak met marijnissen eens.. het maakt hem gewoon niks uit met wie ie een coalitie vormt, aks ie maar minister president word, we waaien met alle winden mee.. olee olee olee.. is het al carnaval..? |
Anonymous Undefined 65739 berichten Heuj mensen
1 niet stemmen is zonde van je stem, doet de politiek iets wat je niet aanstaat, houdt dan ook je mond aub.
2 een tweepartijenstelsel werkt alleen in landen met veel simpele mensen die simpel denken en simpel leven, zoals in de VS. Je bent in de VS voor, of tegen, heel simpel. In NL denken de meesten echter ook na en mag je best een beetje tegen zijn, of het boeit je niet. Daarom hebben we hier veel partijen. En het feit dat de politiek zoveel aandacht krijgt tegenwoodig, laat alleen maar zien dat steeds meer mensen erover nadenken.
3 Het komt wel goed allemaal  als je ziet waar ze zich druk over maken is er eigenlijk niet veel aan de hand in dit landje. Zolang we ons de kop maar niet gek laten maken met het door de VS zwaar aangedikte terorismegeknuffel blijft het hier gewoon gezellig  Kusss |
kijk zuur, je typt et zelf!!! n je zei dat et met 2 partijen wel beter is ! dat was vroeger zoooo ( zie boven ) n dat is niet zoals jij et zei flauwekul! dan heb ik mischien nooit opgelet! of je kan mij n ander uitleg geven! hoe zal et dan werken met 2 partijen???? en je ( of zoals jij et zei : het klootjesvolk ) zal toch ff overleggen , op wie je stemt! et gaat niet om n enkele persoon maar om et volk! toch ????
roger |
Anonymous Undefined 65739 berichten Beste Roger.
Ik heb mijn berichtjes nog eens nage lezen.(met leesbril op)
Maar ik zie nergens staan dat ik een 2 partijen stelsel beter of slechter vind.
Alleen dat het voor de kiezers duidelijker is.
EN Roger het gaat bij verkiezingen ook wel om EEN persoon,kijk naar Marijnissen...Bij de nieuwe SP stemmers komt hij leuk over,Goh dat is een gewone vent .
Maar vraag die zelfde stemmers namen van andere SP kandi daten,dan weten ze er niet een te noemen.
En het Partij programma?daar weten ze helemaal niks van,het enige dat ze hebben ge lezen is dat ze van Marijnissen geld krijgen.
En dan de SP met 26 mensen in de regeringsbankjes.Allemaal onervaren mensen.Als die een regeringscoalitie gaan vormen gebeurd het zelfde als met de LPF.
En dan zo"n partij voor de dieren.....wat als die ineens 26 zetels hadden gehad.dat is wat ik belachelijk vind.. |
Anonymous Undefined 65739 berichten
 als ik kijk naar de uitslagen heeft het (klootjes)volk gekozen toch????
volgens mij moet er wel iets veranderen,das volgens mij duidelijk!!!!ben ook heel benieuwd wat voor coalitie hier uitkomt/of niet. |
|