Forums  ›  Gezellig Kletsen.com  ›  Gezellig Kletsen.com

Nieuwe regering? hoe bestuur je Nederland ?

Advertise here!!

Citeren07.02.20070 likes
Beste mensen,

Zoals jullie weten is Nederland een nieuwe regering rijker, of armer. Het is maar hoe je het bekijkt
Vele veranderingen zullen nu gaan volgen. Zelf ben ik van mening dat dit niet het juiste voor ons land is.
Het lijkt er toch op dat de gewone man, vrouw de rekening van dit nieuwe beleid op zijn bordje krijgt.
( zoals gewoonlijk ) Ook het generaal pardon stoot mij tegen de borst, accijnsbelasting weer omhoog. Dit zijn slechts enkele punten die mij tegenstaan
Mijn vraag is, Als jullie het mochten zeggen, wat zouden jullie dan veranderen ??

Ben benieuwd naar jullie reactie's

greetszzzzzz Peter
Citeren07.02.20070 likes
miss alles is 100% omdraaien
de rijken naar arm.....de armen is rijk
de stropdas op de bouw
mensen van de bouw in het torentje
benieuwd hoe het dan zou zijn

mijn vertrouwen zou eerder bij de "bouw" dan bij de stropdassen liggen....
en een links-rood kabinet natuurlijk

kusss feye
Citeren07.02.20070 likes
Ten eerste de belastingen met 10% omhoog.

Dat geld gaan we gebruiken in defensie.
Als we dan genoeg zieltjes hebben gewonnen en een leuk legertje bij elkaar hebben starten we de derde wereldoorlog want het is veel te lang geleden dat we nog eens een keer een lekker potje gevochten hebben.
En zeg nu zelf na een oorlogje bloeit de economie weer helemaal op, is er weer voldoende werkgelegenheid, worden er weer huizen gebouwd, worden eindelijk eens bruggen en straten vernieuwd, en kan het alleen maar beter gaan na de oorlog dus word er minder geklaagd..

laat jou stem ook gelden en stem:

deepbleu als president.

weg met het nutteloze koningshuis

.
Citeren07.02.20070 likes
Hallo Deepbleu

Ik denk dat het miss beter is als jij geen deelname zou hebben in een eventuele regering. Ben het met je eens dat er na een oorlog meestal economisch herstel is, maar je lijkt te vergeten dat oorlog je ook veel kan kosten, denk hierbij aan je familie die kan omkomen tijdens bobardementen.
Is het je dat WAARD????

Denk dat we de oplossing elders moeten zoeken bv in minder of geen ontwikkelingshulp. Dit doen we al zoveel jaar, en het heeft nog niets opgeleverd, Zolang je eten en andere goederen brengt zullen ze daar never en nooit aan het werk gaan, Lijkt me ook vrij normaal. Dit geld kun je beter gebruiken in eigen land om bv de voedselbanken op te heffen.
Ook de belasting verhogen lijkt me geen strak plan omdat de netto inkomens zullen dalen en we een economische crisses tegenmoet zullen gaan. Hoe meer we te investeren hebben hoe beter het met ONZE economie zal gaan, Hoe beter het met ONZE economie gaat hoe beter het met ONS gaat.

greetzzzzzz en bedankt voor je reactie Peter
Citeren07.02.20070 likes
tja petertje

in een oorlog sterven mensen en dat nemen we erbij toe, mensen sterven zowiezo.
Netto inkomen mag best dalen want we klagen veel te veel en vergeten dat onze inkomens een van de hoogste zijn van europa maar nee lekker doorklagen want we zijn nooit tevreden en dat komt omdat de generatie van nu nooit echt slechte tijden heeft gekend.

bezuinigen op ontwikkelingshulp....... erg stom plan
waar denk jij dat jou kleren vandaan komen of jou schoenen of jou tv en stereo????
bijna alles word daar gemaakt omdat wij hier luxe willen hebben en er niks voor willen betalen

.

Advertise here!!

Citeren07.02.20070 likes
Hey Deepbleu

Ik snap je standpunt, echter het is zo dat de lonen mogen dalen als de producten, huren ed ook dalen zodat we op het eindsaldo geen verschil hebben.
Let wel dat de dingen die wij kopen ik niet direct zie als ontwikkelingshulp, maar als een zakelijke overeenkomst, Omdat als het morgen hier goedkoper kan, de fabrikanten het hier kopen.
Het gaat mij er meer om dat we moeten stoppen met het geven van geld omdat daar voor het meerendeel wapens voor worden gekocht. Miss iets voor jou om DAAR president te worden, oorlog hoef je daar niet te starten die is er al sinds vele generaties. En wat zie je?? Het heeft ze niks opgeleverd.

Trouwens mijn stereo en TV komen van Philips Eindhoven daar waar ze desteijds gemaakt werden
Citeren07.02.20070 likes
Ah dus jij hebt nog echt oud apperatuur in huis.
ook phillips produceert in goedkopere landen.

Wat landen ook doen met het geld maakt niets uit, dat er voor het merendeel wapens van worden gekocht en dat er oorlogen mee worden betaald is goed voor de overbevolking.
mensen zijn gemaakt om oorlog te voeren want kijk naar jezelf en hoe je zelf reageerd op dit punt.
Je wilt er zelf niet slechter van worden het eindsaldo moet van jou hetzelfde blijven........hoe of waarom denk je dat er oorlog gevoerd word??
door deze standpunten...de mens in persoon wil er niet op achteruit gaan dus dan moet dat maar ten koste van een ander, het recht der sterkste zullen we maar zeggen.

denk je nu echt dat ik zo een idioot ben die oorlog wil.....NEE
maar ik wou eens kijken wat de reactie was en kijken hou jullie dachten....en idd als je er zelf maar niet slechter van word he proficiat grote jongen blijf jij maar lekker in je vertrouwde hokje en laat de rest van de wereld maar barsten.

hoe vind je trouwens het aids probleem in afrika???? mensen hebben daar nog niet eens geld om een condoom te kopen terwijl ze hier op iedere party gratis uitgedeeld worden maar och ja wat maakt jullie dat uit he afrika is ten slotte ver weg en hebben wij dus niets mee te maken he en dat die mensen geen geld hebben voor medicijnen..tja ook pech.
Jajaja een hoop gelul van die deepblue he maar het is wel zo.
ieder mens denkt maar van ooooh wat zielig en erg maar doet er niets aan en blijft in zijn eigen warme hokje zitten tot het moment dat hij of zei ziet dat ie per maand wat minder overhoud dan beginnen ze te krijsen en te roepen.
belachelijk, onze uitkering voor mensen die niet werken ligt per maand hoger dan een 10 jaar salaris in afrika laat staan in sommige andere landen waar het nog slechter is

.
Citeren07.02.20070 likes
Heb het over binnenlandsbeleid en niet over buitenlandsbeleid
Maar ik neem aan dat jij diegene bent die tegen zijn baas zegt, hoef geen opslag meer vind het wel prima zo??
Het gaat mij om wat IK vind van het beleid van deze nieuwe regering die ze gaan vormen. Over het binnenlandsbeleid dus.
En is dat miss zelfzuchtig? miss wel ja maar ieder zijn mening ik respecteer ook die van jou, alleen deel ik hem niet helemaal

greetzzzzzzzzz Peter
Citeren07.02.20070 likes
ontwikkelingshulp is geen binnenlandsbeleid.
Verder als je het graag wilt weten ben ik wel een persoon die ook om andere geeft en geef per jaar een kleine 10000 euro aan mensen die het harder nodig hebben dan mij.
Ik heb geen baas dus ik hoef ook niet om opslag te vragen.
Als ik op vakantie ga(ja dat doe ik ook ) neem ik ongeveer 2 kilo voor mij mee en 18 kilo in de vorm van schriften en pennen en stiften om een school mee blij te maken

Een beter leven.......... begin lekker bij jezelf

.

Adverteer hier