Forums  ›  Gedichten  ›  Positieve gedachten

Mijn tuin

Advertise here!!

Citeren02.09.20120 likes
In mijn tuin vind je de mooiste bloemen maar ook het hardnekkigste onkruid

Doordat ik niet altijd zo een goede tuinier ben geweest staat er hier en daar wat onkruid tussen de prachtige bloemen

Soms was het zo erg dat het onkruid het zonlicht wegnam van de bloemen en zij niet meer zo goed konden groeien

Wat jammer was het dat ik niet altijd evenveel heb kunnen genieten van die prachtige bloemen in mijn tuin

Maar dat was toen en nu ik weet dat onkruid niet kan overleven zonder water geef ik ze gewoon geen water meer

Ik zorg ervoor dat ik enkel de prachtige bloemen in mijn tuin water geef en zo overstijgen zij het onkruid

Langzaam maar zeker wordt mijn tuin weer gezond en verdwijnt het onkruid naar de achtergrond

Mensen komen langs om te genieten van mijn prachtige tuin en geven de bloemen met veel plezier water zodat zij hun schoonheid en frisheid kunnen blijven delen met hen

Met evenveel liefde zorg ik voor hun tuin en voed ik enkel de prachtige bloemen erin zodat zij weelderig kunnen groeien en ons kunnen laten genieten van hun schoonheid en frisheid

Als we op deze manier elkaars goede kwaliteiten voeden en de minder goede niet voeden zullen we werkelijk kunnen genieten van elkaar

Als we elkaar behandelen zoals we zelf behandeld willen worden dan wordt het stap per stap een mooiere tuin van mensheid
Citeren03.09.20120 likes
azzed,je bent tuinliefhebber
je mag best keertje by my komen spelen in de tuin
haa roet plukken
Citeren03.09.20120 likes
Heb onkruid een meter hoog staan in mun tuin, kun je wel komen maaien, Azzed.

Adverteer hier