Forums  ›  Gezellig Kletsen.com  ›  In de Wandelgang

Lastige 12jarigen.

Advertise here!!

Citeren13.12.20070 likes
Lieve mensen,

daar ben ik weer met een nieuwtje!
Ik heb een nichtje: Olijn. Ze is vréselijk lastig, ze komt vaak bij mij logeren. Ze is 12 jaar en soms vreselijk brutaal.. Wie is er zo lief om mij tips te geven?

Donna
Citeren13.12.20070 likes
tja puber he
k zou zeggen als je je niet gedraagt blijf je ma thuis
Citeren13.12.20070 likes
Consequent blijven Donna.
Duidelijke regels, dit mag en dat mag niet en daar heeft ze zich aan te houden.
Geef ook nooit een vinger toe want een puber pakt graag dan meteen de hele hand.
Geef geen aandacht bij negatief gedrag, want dat is ook aandacht.

Stel samen met haar de regels op die bij jou in huis tellen, maar ga niet teveel in op wat zij wil, maar kijk naar de redelijkheid ervan.

Veel succes en je weet.. een puber kan nou eenmaal strondjelastig zijn
Citeren13.12.20070 likes
hoi donna,

ja het is wat snuff zegt heel consequent, nee is nee en blijft ook nee.
heb zelf op dit moment 2 pubers thuis zoon van 16 en een dochter van 14 dus zit er zelf ook middenin

mijn kids weten dat er heel veel mag en kan bij mij thuis maar er zijn grenzen en die zijn ook heel duidelijk en ik moet zeggen, mijn zoon heeft 1x 6 weken huisarrest gehad ( en dat waren ook echt 6 weken en geen 5 weken en 4 dagen ofzo) toen hij 14 was en vanaf die tijd is er veel duidelijkheid voor hem en hij weet ook meteen wat de consequentie is als er over de grens gegaan wordt.

maar pubers zijn ook leuk hoor, je kan er hele leuke gesprekken mee voeren en gezellig samen een leuke of serieuze film mee kijken, heb samen met de hele ploeg van mijn zoon (ong 10 knapen en meiden in zijn leeftijd) naar de film zwartboek gekeken, geweldig vooral de reacties achteraf, heb echt goeie gesprekken met hun dat kan dus ook.

ik zeg altijd tegen mijn kinderen, je mag ten alle tijde een eigen mening hebben, maar ik ben en blijf degene die de beslissingen neemt
hoop dat je er wat aan hebt, en als je nichtje van 12 vaak bij je komt logeren is dat toch wel een goed teken, want dan heeft ze het wel goed naar haar zin bij jou

groetjes treaxxx

Adverteer hier