Forums  ›  Vraag & Antwoord  ›  Suggesties/opmerkingen
 

Kletsen.com daar red je levens mee

 
 
1

Advertise here!!

Citeren28.01.20171 likes

Hoihoi,

Een beetje rare titel, maar het blijkt wel waar te zijn. In de afgelopen maanden is er door het alert reageren van leden al een paar keer het leven gered van een mede lid. Tot dusver is het allemaal nog goed afgelopen, maar dit had ook heel anders kunnen zijn. Veel van onze leden zijn alleenstaande mannen en vrouwen en als er iets gebeurd dan is er niemand om hen te helpen, of zelfs maar iemand om in te schakelen die dat kan.

Nadat ik afgelopen week zelf machteloos kon toekijken hoe iemand bewusteloos op de grond lag en ik niemand kon inschakelen voor hulp, kwam ik op het idee voor een soort van alarm service. Hoe dit precies moet gaan werken weet ik nog niet, want mensen zijn natuurlijk niet altijd online en hebben zeker niet altijd hun webcam aan. Ik hoor dan ook graag van jullie wat jullie van zo'n alarm service vinden, hoe en wanneer deze beschikbaar zou moeten zijn, en of dit iets voor jou zou kunnen zijn. Laat het in ieder geval duidelijk zijn dat deze gegevens, net zoals andere gegevens niet door ons voor commerciële doeleinden worden gebruikt!

Groeten en we Kletsen.com,

 

Denre

Citeren28.01.20171 likes

Goed idee Denre.

Wat dacht je van een soort Kletsen Alarm App. Iedereen heeft tegenwoordig wel een smartphone.

En dat kan annoniem he.

Mvg Bucky

Citeren28.01.20170 likes

Ik sta helemaal achter jouw idee Denre. Wat buckie al aangeeft zou een kletsen alarm app geen verkeerde optie zijn, alleen is de vraag.. is het haalbaar om zo'n app te realiseren. Alleen of het verstandig is om dit anoniem te doen? Als het anoniem is, dan lijkt het me moeilijk om te achterhalen waar de hulp naartoe moet?

De mogelijkheid om zich per bepaald tijdsblok aan te melden zou niet verkeerd zijn, dat zodra er niemand in de buurt is er toch een mogelijkheid is om alarm te slaan, desnoods met bepaalde codes dat duidelijk is waar het om gaat. Het zou bijv. om een val van de trap kunnen gaan.

Je zou inderdaad een bestand kunnen aanmaken van mensen die zich daarvoor willen aanmelden en dit onder beheer van 1 persoon kunnen geven, die alarm slaat indien dit nodig mocht zijn.

Citeren28.01.20170 likes

Ik zou een lijst aan maken van de mensen die mee willen doen met telefoonnummer en adres en evt een eerste contact persoon.

Mocht er dan iets zijn kun je altijd contact persoon inschakelen of 112 bellen en erop af sturen.

Citeren29.01.20170 likes

vind wel een mooi idee... zoals silvia zegt een lijst aanmaken en dat jij die bv beheert denre... denk ik in elk geval het beste is en in geval van nood bellen...

maar dan is er nog de vraag, wanneer ga je de hulpdiensten bellen... denk dat er eens goed over nagedacht moet worden...

want het heeft nog wat haken, al snap ik dat het een voorstel is wat wij ervan denken...

het wat, wanneer en hoe... en misschien dat je ook kan doen, een soort omschrijving, wanneer mag je een hulpdienst bellen, bij die persoon...

 

maar wel een mooie denk piste...

o_-

Advertise here!!

Citeren29.01.20170 likes

Ik denk dat je dit ook echt alleen moet gebruiken als je voor de cam iets ziet gebeuren. Dan weet je zeker dat er Hulp nodig is.

Citeren30.01.20170 likes

Mooi idee Denre, ik denk zeker dat het helpend kan zijn. Maar ik denk dat je Silvia wel een goed punt heeft, dat je alleen het alarm moet inzetten zegmaar als je het ziet, ik denk dat je er anders niet volledig vanuit kan gaan dat er wat is en mogelijk iemand er misbruik van maakt.

Citeren31.01.20170 likes

Mooi idee!!!

Citeren31.01.20170 likes

Ik vind het een heel goed idee. Alleen wat als er iets gebeurt bij een persoon die geen cam aan heeft, of het gebeurt buiten het beeld van de cam?

Citeren31.01.20170 likes

 

Ik vind het een heel goed idee. Alleen wat als er iets gebeurt bij een persoon die geen cam aan heeft, of het gebeurt buiten het beeld van de cam?

 Ik denk dat je dan weinig kunt doen als je het niet zeker weet. bedoel iemand kan ook onverwacht bezoek krijgen en vergeten uit te logge. Denk dat je het echt alleen maar moet gebruiken als je het 100 procent zeker weet. Anders komt er hoop paniek voor niks.

 
 
1

Adverteer hier