Forums  ›  Gerechten  ›  Speciale Recepten

Ierse Stew ala patje

Advertise here!!

Citeren19.07.20110 likes
Stew ala Patje

Wat je nodig hebt

Aardappels
Wortels
Rund vlees of Lam (Dat vlees dat net kauwgom is)
Paprika (Vers)
1 grote ui
knolook naar smaak
azijn (niet te veel)
Wijn halve fles of guniness of Newcastle brown (Hangt van je smaak af)
Tomaten
1 blokje bouillon
Verse thyme
Verse peterselie
Zout
Peper
Woucester Sauce (niet echt nodig maar geeft het een kick)
Tabasco
Tomaten puree
Sigaretten en bier want je moet lang wachten 

Stap 1
Snij het vlees in blokjes (als het niet al is) en met een beetje olijf olie bak het bruin (Zodat ere en beetje een korstje op zit) en gooi er zout en peper bij.
Dan gooi je de ui knoflook en paprika er ook bij en laat dat effe door sudderen op een lager vuur. Het is belangrijk dat je nu al alle sauzen erbij gooit zodat dat goed in het vlees trekt, dus woucester saus en Tabasco er nu al bij.
Nu laat je het op een laag vuur even trekken, (En open je een biertje en rook je een sigaret) en je zal zien dat er vocht vrij komt GOOI DIT NIET WEG dit is je basis.
Stap 2
Snij de tomaten in 4 en gooi die in de pan, Laat dit op een laag vuur even koken zodat de tomaten helemaal opgelost zijn en twee thee lepels tomaten puree.
Als die opgelost zijn gooi je de alcohol erin maar beetje bij beetje (De hele tijd, dus als het te droog wordt gooi je er wat meer in)
Nu doen we er een bouillon blokje erin en de verse kruiden.
Laat dit 1.5 uur koken

Stap 3
Basis is klaar nu, dus het enige wat we hoeven te doen is de wortels en geschilde aardappels erin doen, aardappels in blokken (Niet te klein) snijden gooi die erin en de wortelen (In plakjes) azijn erbij en wijn (Of guniess) en op smaak maken met alles van bove dus zout peper todat jij goed vind.
Laat het nog effe door koken maar alles op een laag vuur.
En koop aardappels die niet uitelkaar vallen, weet niet hoe ze dat noemen in Nederland.

Eet ze
Citeren19.07.20110 likes
deze is lekker!! had hem al gemaakt via jou recept
Citeren19.07.20110 likes
Pat...hier maak je me nou blij mee..
Recept naar mijn hart!
Citeren20.07.20110 likes
mag ik ook meerdere biertjes en sigaretten tussen door ?
Citeren20.07.20110 likes
voor de 3de stap was ik al bezopen !

Advertise here!!

Citeren20.07.20110 likes
Ben nu al dronken roger en dat was het eerste stuk
Citeren31.01.20130 likes
Is er ook een vervanger voor de wijn? iets zonder alcohol? en waar smaakt Woucester sauce naar?

Adverteer hier