Forums  ›  Gerechten  ›  Speciale Recepten
 

Ham Uien Quiche

Advertise here!!

Citeren10.01.20070 likes
Wat je hier voor nodig hebt is:
75 gram boter + een klontje, 200 gram bloem, 2 flinke uien, 2 laurierblaadjes, 1 kruidnagel, majoraan, 150 gram ham in dobbelsteentjes, 1 teentje knoflook gemalen, 3 eieren en een bekertje zure room.

Werk de 75 gram harde boter door de gezeefde bloem. Voeg een ei en 2 eetlepels koud water toe. Kneed er snel een deegbal van en rol deze op een met bloem bestoven oppervlak tot een dikke lap. Bekleed er een licht beboterde vorm mee en zet deze een half uur in de koelkast. Halveer de uien en leg ze 5 minuten in ruim kokend water met wat zout, de laurierblaadjes en de kruidnagel. Haal de uien uit het water, laat ze wat afkoelen en snijd ze klein. Bak ze vervolgens in wat boter langzaam gaar. Zet ondertussen de deegbodem 10 minuten in een op 200 graden voorverwarmde oven. Schep er vervolgens de uien en de blokjes ham overheen. Klop de overgebleven eieren los met de zure room en de knoflook en bedek hiermee de quiche. Temper de hitte van de oven en zet het gerecht nog 10 minuten in de oven terug.

groetjes & xxxxxxsjes
nice
Citeren10.01.20070 likes
Citeren26.01.20070 likes
:P ik wist niet wat ik voor (over)morgenavond voor mn meisie wilde maken, maar ik ben dr uit Wat zij ervan vond post ik zondagmiddag wel (dan is ze weer op de trein)
Citeren26.01.20070 likes
vergeet daarna dan niet de ramen open te zetten Zyx, want met al die uien zal het binnen dan wel behoorlijk meuren !!!!!




gr. Hawk
Citeren21.09.20160 likes

.

o_-

Adverteer hier