Forums  ›  Gedichten  ›  Rouw en trieste gedichten

Eigenwijze vader

Advertise here!!

Citeren09.10.20100 likes
Hoi allemaal,

Ik heb een probleem waar ik heel erg mee zit en dat is mijn stronteigenwijze vader.
Ik heb pas sinds een paar jaar weer goed contact met hem maar nu heeft hij volgens mij gewoon geen zin meer in het leven. Kan het me goed voorstellen, alles ging prima tot aan de recessie, hij is toen alles kwijt geraakt en het enigste wat hij nog doet is opstaan, achter de pc en weer naar bed.
Hij kan al bijna niet meer lopen (wc red hij net) maar hij is gewoon te eigenwijs om naar een dokter te gaan of medicijnen te nemen.

Nou woont hij veels te ver weg voor mij om regelmatig langs te gaan en hem aan te sporen om iets te doen sinds ik geen auto meer heb.
Het gaat dan momenteel ook zo slecht met hem dat alles is opgezet en zijn been gewoon keihard is.
Verhuizen wilt hij op zich best maar dan moet hij er zelf niks aan te hoeven betalen of te doen.
Ik heb de woningbouw al gebeld maar die zeggen niks voor hem te kunnen doen omdat hij een te korte meettijd heeft (hij is pas een paar jaar terug uit buitenland).
De gemeente word maandag gebeld voor hulp maar wat ik wil weten, heeft iemand anders nog ideeen want wij weten het niet wat we hier aan kunnen doen.
We kunnen hem toch moeilijk zo laten zitten terwijl zijn lichaam het langzaam opgeeft. Ik heb hem net terug, wil hem niet nu alweer kwijt alleen door zijn eigenwijzigheid. Ik ben er dan ook flink van slag door puur omdat ik me zo ontzettend machteloos voel.

Naatje
Citeren09.10.20100 likes
Hoi Nen,
Dat is idd heel vervelend!
Wat ik in jouw geval zou doen,is zijn huisarts bellen,en hem de situatie uitleggen,dat je je enorme zorgen maakt,en de huisarts weet vaak wel de weg om hulp te krijgen.
Ik weet niet hoe de gemeente hulp biedt,maar via de huisarts die vaak de medische wegen weet,kun je misschien thuiszorg voor hem krijgen,of zijn huisarts kan hem bezoeken,en je kunt mee gaan dan.
Sterkte!
Citeren09.10.20100 likes
Het probleem met die eigenwijze is dat hij niks met doktoren te maken wilt hebben. Hij is al in het ziekenhuis geweest voor testen maar hij moest terug komen en hij wilt dat absoluut niet. Als excuus gooit hij het erop dat hij dan de eigen bijdrage moet betalen. Ik weet zeker dat als ik aankom met de huisarts dat hij dan de deur niet open doet en ik knallende ruzie met hem krijg. Hoe ik dit subtiel kan aanpakken weet ik dus niet.
Citeren09.10.20100 likes
naatje,

ik weet heel erg goed hoe jij je moet voelen!
mijn schoonvader is ook zo:S
en je staat ontzettend machteloos.

tot nu toe weet ik even niets, maar als ik iets weet zal ik je het vertellen.

dikke knuff
Citeren09.10.20100 likes
lieve naat,

je zou via huisarts misschien kunnen regelen dat hij in een verzorgingstehuis geplaatst kan worden. Ik had het daar niet zo op, maar mijn vader zit er nu ook en ze zijn zo ongelofelijk lief voor die mensen, en er zijn heel veel activiteiten en begeleiding. Je kan er komen wanneer je wilt, ze doen leuke dingen met je, dus misschien zou dit iets kunnen zijn. Kijk als jij een gesprek aangaat met de huisarts en je spreekt jouw zorgen uit, zou het misschien met urgentie kunnen dat hij heel snel geplaatst zou kunnen worden, misschien zelfs wel heel dicht bij jouw in de buurt. Dan kan je hem ook wat vaker bezoeken. Ik wens je heel veel sterkte, dikke kus en knuf

Advertise here!!

Citeren10.10.20100 likes
Als ik mn vader in een verzorgingstehuis wil krijgen moet ik hem toch eerst goed vastbinden en plat spuiten.
Hij is 64, vol bij geest en niet zo "menslievend" dus ik heb nu al medelijden met het personeel dan in het verzorgingshuis hihi.
Wat ik graag zie is dat hij gewoon dichterbij komt wonen zodat ik hem af en toe naar buiten kan krijgen en dat hij iets van thuiszorg ofzo krijgt maar zodra hij daar ook maar 1 cent aan moet betalen dan wilt hij al niet.
Maar ik ga volgende week even mijn huisarts bellen om te vragen of zij weet bij welke huisarts hij nu zit (hij zat ook bij de mijne maar heeft er nu eentje in z'n eigen dorp, weet niet welke).
Dan maar eens zien of daar iets uitkomt.
Citeren10.10.20100 likes
lieve naatje,

mijn vader is ook nog maar 70, en ook geen man voor een verzorgingstehuis en hij was ook erg teleurgesteld dat hij niet naar huis kon, maar hij heeft het geweldig naar zijn zin daar, tuurlijk wil hij ook het liefste in zijn eigen huis zijn, maar dat zou niet goedkomen nu.
Maar goed, ik hoop dat je met je huisarts verder komt en ik wens je heel veel sterkte, dikke kus en knuf
Citeren11.10.20100 likes
Ons is geadviseerd om een maatschappelijk werker in de arm te nemen dus we vragen eerst na wat die kan en dan gaan we het overleggen met mn vader... nog even afwachten dus.
Citeren11.10.20100 likes
heel veel sterkte naatje, dikke kus en knuf
Citeren12.10.20100 likes
liefe naatje

ik heb tot nu toe niets getypt hier omdat ik aan het nadenken was voor jullie .
ik weet hoe het is mijn moeder was wat dat betreft net zo eigenwijs en wou ook niks weten van hulp of wat dan ook .maar uiteindelijk hebben we haar gedwongen min of meer en idd ook met hulp van maatschappelijk werk .en jah idd ze was kwaad en geiriteerd maar uiteindelijk was ze dankbaar naar ons toe dat we hulp in hadden geschakeld en ze heeft een geweldige tijd gehad in het verzorgings huis .
en meis zielug personeel hahahaa die zijn wel wat gewend hoor mijn moeder heeft er 4 jaar gewoond en is nu drie jaar dood maar haar hoofdverzorgende is nu nog steeds mijn beste vriend dus wat ik wil zeggen het is zwaar en je moet er doorheen maar uiteindelijk komt het allemaal goed

sterkte en als je wil praten met een buitenstaander met ervaring ik ben er compleet voor je

dikke kuss hanna

Adverteer hier