Forums  ›  Gerechten  ›  Speciale Recepten
 

Aardappel anders (Engels)

Advertise here!!

Citeren20.01.20070 likes
Hoihoi, ff een import gerechtje uit engeland. Tis geen op zichzelfstaand gerecht, maar wel een manier waarop die saaie aardappelen weer leuk worden.

Neem wat vastkokende grote aardappelen. Maak ze schoon (niet schillen dus) en snij ze doormidden. Pak ze in met zilverfolie (doffe kant naar buiten gericht) en leg ze een half uur a drie kwarier in een oven op 220 graden (das wat ik net deed met mn heteluchtoven iig, gasoven weet ik niet). Hierna opdienen met pittige mosterd, cajunkruiden en geraspte kaas! Heerlijk :P

Voor wie het helemaal engels wil doen: maak ook dried pees (gekookte gedroogde erwten, wordt een soort dikke erwtenpap) en Yorkshire pudding (soort superdikke, luchtige pannekoek met opstaande randen omdat het meel in de pan rijst en tegen de rand omhoog komt) met warm appelgebak bedekt met warme custard in een schaaltje na. Eet smakelijk!
Citeren20.01.20070 likes
maak het niet moeilijk.....2x6 minuten in de magnetron werkt ook .....doen wij al jaren.....en dan hoef je ze niet te snijden ook......en geen folie gebruiken natuurlijk...
Citeren21.01.20070 likes
Hm in de magnetron worden ze week In de oven wordt de buitenkant licht stevig en de binnenkant mild. Maar een handige tip voor als ik haast heb :P
Citeren21.09.20160 likes

.

o_-

Adverteer hier